Grote Gust

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Grote Gust

Kanteling is een slecht voorteken
7
29%
Kanteling is een sein
5
21%
Is maar bijgeloof
12
50%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Cinefiel
Lid geworden op: 17 okt 2006, 18:29

10 nov 2006, 21:20

Allemaal bijgeloof..
Maar ze konden het wel vermijden,een VISA kaart ertegen,en hij stond weer sterk. :lol: :lol:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 nov 2006, 02:10

Ik wil U nu gene schrik aanjagen, hé Katana, maar zou De Lange Wapper, de Zwarte Madam en de Kludde er niet voor tussen zitten ????
Ge wèt na toch ook dat er meer is tussen Hemel en Aarde...... :wink:
AMEN en AUM

SDW1
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:52
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

11 nov 2006, 04:56

Gewoon BIJGELOOF "GROTE GUST "de oude DAME of was het een HEER zijn tijdperk is verleden, volgens bepaalde van mijn MARITIEME VRIENDEN was de gedane herstelling verloren geld om een MARITIEM MONUMENT te trachten aan te passen, waar het best in het MARITIEM MUSEEUM zou worden geplaatst als aandenken aan vervlogen tijden;

Wij hebben in de LUCHTVAART de DC3 ook uit de operationale commercielle luchtvaart genomen alhoewel dit een fantastisch toestel was in zijn gloriejaren en we er nu nog enkele in vliegende toestand houdrn uit historische overwegingen
VREDE tussen mensen onafgezien ras, nationaliteit, taal ,religie rang of stand via de LUCHTVAART

FransV
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Locatie: zwijndrecht

11 nov 2006, 06:54

Nu nog wachten op een sein van Dikke Bertha.Als daar iets mee gebeurt kan het geen bijgeloof meer zijn.
vandaag nuchter de dag doorbrengen
Gast

11 nov 2006, 10:23

Grote gust schrijft geschiedenis , zeer zeker voor de provincie A'pen

Grote Gust haalt schip uit water
25/02/2006 15:06:12

De tweemaster ?Vrouwe Nele? werd vanmorgen op een spectaculaire manier uit het water gehaald. Het schip werd eind januari vanuit het Zeekanaal Brussel-Schelde naar Antwerpen getransporteerd. Vandaag tilde de drijvende kraan ?Grote Gust?, die vroeger van de stad Antwerpen was, het schip op een ponton in de Kattendijkdok, zodat de renovatiewerken kunnen starten. Het schip moet half augustus klaar zijn, want dan wordt het te water gelaten voor de Tall Ships race
Bron "ATV"

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

11 nov 2006, 10:25

Katana ziet de val van de Grote Gust als een slecht voorteken en dat uit zich hier soms, als men niet relativeert :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

11 nov 2006, 10:41

Iedereen weet het nog misschien , dat vooralleer men het beeld neerhaalde van Saddam Hoessein door de Amerikanen vele truks zijn gebruikt om tot een goede beeldopname te komen !

Zie de val van de Grote Gust ook iets in die zin , maar dan door de duistere onderwereld , die een sein wilde geven aan Antwerpen en zeker die nu van het schoonverdiep , hopelijk niets miszegd :?:
Laatst gewijzigd door katana op 11 nov 2006, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Yellowood
Lid geworden op: 06 mei 2006, 21:32
Locatie: Geel

11 nov 2006, 10:55

Volgens de dikke van Dale is "sein" een "teken" Dus toch tweemaal het zelfde.
Verder ben ik niet gelovig, dus zeker niet bijgelovig.
Iets valt om doordat het zwaartepunt buiten het draagvlak valt. Das al.

Wout
Lid geworden op: 06 jul 2004, 18:06
Locatie: 50,90 N- 5,50 E

11 nov 2006, 11:58

En ook de belze staat wankelt door het topzware en corrupte beleid.
Het denken mag zich nooit onderwerpen!

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

11 nov 2006, 12:05

De grote Gust was vroeger zo sterk als een kathedraal en even machtig , nu hij door de knieën is gezakt is niet zijn schuld , het is de schuld van ..... in Antwerpen 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

11 nov 2006, 12:16

Ik denk dat de Grote Gust niet zo vlug zal verwijderd kunnen worden... :lol:
Hoe gaat men daaraan beginnen? Niet met moderators, maar met serieuze kranen en dan nog zal men moeite hebben om onze Gust in zijn geheel te kantelen. Er zullen slijpschijven en lasbranders aan te pas komen, maar vanzelfsprekend zal het niet zijn.
Ik ga dat in alle geval eens van nabij opvolgen. :lol: :roll: :wink:

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

11 nov 2006, 16:21

Beste mensen,

Ik heb de Grote Gust verplaatst naar het forum kolder, want hier is deze gust meer op zijn plaats. :wink: :lol:
Swakke

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

12 nov 2006, 09:58

swakke schreef:Beste mensen,

Ik heb de Grote Gust verplaatst naar het forum kolder, want hier is deze gust meer op zijn plaats. :wink: :lol:
Swakke

Grote wijsheid Swakke, dus het kan nog de relativering en de fun ( zelfs schampschoten op de politiek)

God bless seniorenNet en zijn mods :!: :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

DoDoRemi
Lid geworden op: 16 okt 2006, 10:55

13 nov 2006, 07:54

Wie voelt zich geroepen om het eerst berging verhaal of de eerste begravings speetch te schrijven voor grote gust?

Met zijn vervrongen ijzer in het nat, en hij was nie zat...

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

13 nov 2006, 11:15

Katana vind aangezien de rode roots van Antwerpen , dat de "Grote Gust" een bloemetje verdiend , nu hij machteloos in het water ligt , liefst een bos rode rozen ( de roos het boegbeeld van de sossen ) :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad