Grote Gust

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Grote Gust

Kanteling is een slecht voorteken
7
29%
Kanteling is een sein
5
21%
Is maar bijgeloof
12
50%
 
Totaal aantal stemmen: 24

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

13 nov 2006, 12:17

Het is erg gesteld met Antwerpen, Gust is allang dood, de SP.a is terug de grootste partij en nu is Grote Gust ook nog eens omgevallen. Normaal zouden ze nu Grote Gust oproepen om ter hulp te komen en dat ding recht te trekken, maar dat gaat nu niet. Wat nu?

Een beetje serieus: ik versta die gedane kosten niet, Grote Gust is gewoon folklore, ouder dan wij en hoort allang thuis in een museum voor archeologie.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

13 nov 2006, 14:53

Graag hadden ze hem beschermd. En nu is hij voortijdig omgevallen.
De andere kranen kunnen hem niet rechttrekken. Wat trekkracht betreft wel natuurlijk, maar ze zijn te groot om in dat dok te kunnen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Gast

13 nov 2006, 20:46

‘Grote Gust’ gekanteld in Kattendijkdok
Categorie: Faits divers | 10/11/2006 | 11:04 | LB |
In het Kattendijkdok in Antwerpen is gisteravond een drijvende kraan van de firma Baeck & Jansen gekanteld. De kapitein viel daarbij in het water en werd voor verzorging naar het ziekenhuis gevoerd. Hoe de kraan kon kantelen , is nog niet bekend.

De ‘Grote Gust’, zoals de kraan heet, haalde gisteren in opdracht van het Gemeentelijk Havenbedrijf de deuren van de Kattendijksluis uit het water. De klus was net geklaard toen de kraan om een nog onduidelijke reden kantelde.


Op dit ogenblik wordt nog overlegd hoe de kraan moet worden geborgen. Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen heeft ook de aanstelling van een gerechtsexpert gevraagd. Die moet bepalen hoe de ‘Grote Gust’ is kunnen kantelen.

Het antikantelsysteem heeft dus niet gewerkt , mogelijke oorzaak kan slecht onderhoud zijn , krijgen de mensen nog de tijd een degelijk onderhoud uit te voeren ?????????????.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

14 nov 2006, 08:51

Mij kan men niet wijsmaken dat je dat voorhistorisch monster niet terug overeind kan krijgen. Is de techniek van kranen bouwen nu écht hard achteruit gegaan ?
Importeer nog enkele Egyptenaren erbij... die aan de pyramiden gewerkt hebben... en 't is zo -in een twee drie- geklonken.
Of is het sop de kool niet waard ?

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

18 nov 2006, 09:35

Ligt de Grote-Gust nog steeds in 't water , hoor er zo weinig van :!: :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

DoDoRemi
Lid geworden op: 16 okt 2006, 10:55

18 nov 2006, 13:25

Katana, Grote Gust slaapt, maak hem nog niet wakker, ik weet nog niet of Antwerpen daar klaar voor is. :lol: :roll: :wink: