Katana's hoekje

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Voel mij al te oud hier

Je bent nooit te oud hier
15
25%
SeniorenNET , mijn eerste keus
6
10%
Zal steeds blijven , zoals ik gebekt ben
6
10%
Mis wat hier , de verdwenen rebels
21
36%
Viva bomma en patatten
11
19%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

20 aug 2009, 22:28

vivaldi schreef:Groot nieuws, Katana!

Na 55 jaar (70-15) kan ik eindelijk mijne slogan verlengen:

ERRARE HUMANUM EST, SED PERSEVERARE DIABOLICUM.

En dan moet ik dan horen van mijn broer die dat al laaaaaaaaang wist!!!!!
Oesje, nog éne die Bartje De Wever gaat nadoen.
Blijf maar verder volharden in de boosheid :lol: :wink:

Wat men allemaal niet doet om indruk te maken hé :lol:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

20 aug 2009, 23:07

Renegade is een synoniem voor overloper. Een andere definitie uit de Middeleeuwen is gedaald christelijke of een ridder zonder trouw, van de Spaanse renegado, uit de middeleeuwse Latijnse woord renegatus, de perfecte deelwoord van renego, wat betekent "deny".

stand 1-1 ?
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

20 aug 2009, 23:07

:lol: :lol: :lol:
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

20 aug 2009, 23:18

vivaldi schreef:Renegade is een synoniem voor overloper. Een andere definitie uit de Middeleeuwen is gedaald christelijke of een ridder zonder trouw, van de Spaanse renegado, uit de middeleeuwse Latijnse woord renegatus, de perfecte deelwoord van renego, wat betekent "deny".

stand 1-1 ?
En Vivaldi is ook al dood :lol:

Hij werd geboren in Venetië. Zijn vader, een kapper, hielp hem in zijn carrière in de muziek en meldde hem aan bij de Cappella di San Marco, waar vader Vivaldi zelf een vooraanstaand violist was (en door sommigen zelfs een virtuoos genoemd werd).

In 1703 werd Vivaldi priester. Hij kreeg al snel de bijnaam Il Prete Rosso ("de rode priester"), vermoedelijk vanwege zijn rode haar. Vanaf 1704 hoefde hij niet meer deel te nemen aan de heilige mis in verband met zijn slechte gezondheid: hij leed aan astma. Maar volgens sommigen mocht hij de mis niet meer opdragen omdat, als hij inspiratie kreeg voor een nieuw muziekstuk, hij dat gewoon ging opschrijven tijdens de mis. Vivaldi werd vioolleraar in een meisjesweeshuis in Venetië, het Pio Ospedale della Pietà. De musicerende wezen stegen snel in aanzien, ook in het buitenland. Omdat meisjes eigenlijk geen muziek mochten spelen, gaven zij concerten van achter een doek. Voor hen schreef Vivaldi de meeste van zijn concerten, cantates en gewijde muziek. In 1705 werd de eerste verzameling (raccolta) van zijn werk gepubliceerd en er zouden er nog vele volgen. Als hij niet op één van zijn vele reizen was, vervulde Vivaldi verschillende taken in het weeshuis. In 1713 kreeg hij de verantwoordelijkheid voor alle muzikale activiteiten in het instituut. Hij stierf op 28 juli 1741.



Goe hé :wink: :lol:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

Renegade
Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Locatie: Rumbeke

20 aug 2009, 23:19

Stand nu?? :wink:
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

21 aug 2009, 15:33

Oei dat trekt al op lyon-anderlecht 5-1 voor U!!!!
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

22 aug 2009, 09:39

vivaldi schreef:Groot nieuws, Katana!

Na 55 jaar (70-15) kan ik eindelijk mijne slogan verlengen:

ERRARE HUMANUM EST, SED PERSEVERARE DIABOLICUM.

En dan moet ik dan horen van mijn broer die dat al laaaaaaaaang wist!!!!!

Errare humanum est, sed perseverare diabolicum

Vergissen is menselijk, volharden is des duivels

Is een zere mooie spreuk beste Vivaldi :D

Ardua per praeceps gloria vadit iter

De roem schrijdt moeizaam langs een steile weg omhoog .

Deze spreuk stemt tot nadenken voor ons allen :)










Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

22 aug 2009, 10:20

Renegade schreef:Stand nu?? :wink:


1 - 1 met een klein verschil :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

22 aug 2009, 12:41

Jaja, maar met dat perseverare heb ik het nog moeilijk.

Ongelijk bekennen hé?

Kan nog veel leren van onze politici, die geven ALTIJD hun vergissingen toe, maar ja, die vergissen zich ook maar weinig hé?


Aan Canteclaer: mooie reportage, herinnert me zo een beetje aan het trouwfeest van Ro Burms en Mieke De Pestel en dat was ook in een kasteel...... van D'Hulhaeghe :D
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10
Gast

22 aug 2009, 12:47

vivaldi schreef:.../..Aan Canteclaer: mooie reportage, herinnert me zo een beetje aan het trouwfeest van Ro Burms en Mieke De Pestel en dat was ook in een kasteel...... van D'Hulhaeghe :D
Bedankt. 't Was een onvergetelijk feest in De Venkel in Kortenberg...

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

22 aug 2009, 15:19

canteclaer schreef:
vivaldi schreef:.../..Aan Canteclaer: mooie reportage, herinnert me zo een beetje aan het trouwfeest van Ro Burms en Mieke De Pestel en dat was ook in een kasteel...... van D'Hulhaeghe :D
Bedankt. 't Was een onvergetelijk feest in De Venkel in Kortenberg...
Katana maakt van deze gelegenheid gebruik toch nog aan 't jonge koppel , een gelukkig samen
zijn te wensen , en als 't kan nog wat pagadders :D
En aan de vader , proficiat Martin :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

22 aug 2009, 15:25

bedankt, katana...

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

23 aug 2009, 09:46

vivaldi schreef:Oei dat trekt al op lyon-anderlecht 5-1 voor U!!!!


En dan heb je de commentaar nog niet gehoord van een echte Anderlecht supporter die er drie dagen verlof voor had uitgetrokken om zijn favorieten aan het werk te zien. Kwam natuurlijk heel ontgoocheld terug maar was wel zo eerlijk op een of ander forum toe te geven van ze nog geluk gehad hebben en dat de normale eindstand 8-1 moest zijn geweest.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

23 aug 2009, 09:50

katana schreef:Als katana vandaag zijn gratis kalender DAAROM bekijkt staat er op data van vandaag 20/08/2009 daarom! vind dat leuk , senioreNet is de primus van alle netten , iedereen kan meelezen zonder registratie en dat verdient een pluim :)
Andere kleine netten , laten niets meelezen , is verkeerd , maar ja , eer daar de verlichting verschijnt , zal iedereen wel dood zijn .
Dictatur kun je niet vermijden ..

Tiens is het nu plots weer dictatuur geworden en dan nog wel er aan toevoegen dat de reactie gekomen is op verzoek van desbetreffende persoon zelf. :roll: :roll:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

23 aug 2009, 12:46

Katana, de ramanas is eindelijk begonnen!

Dus denk er aan (feitelijk moogt ge er niet aan denken) : gedurende een maand GEEN SEX met Lady, zelfs geen àànrakingen hoor.

Ikzelf houdt me in de voormiddag aan een aperitiefverbod vermits de zon op de middag ondergaat achter het dak van de buren (eigenlijk is dit een fantasietje).

Enne, Canteclaer, ik heb de foto's gezien (ge kunt ze amper zelf beter maken.....).Ik heb de indruk dat je dochter die dag geen burka aan had over haar rode schoentjes.Wens ze in ieder geval veel chance toe!
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10