Bizar

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 mei 2007, 15:42

Onder de groepstitel "bizar" las ik op de site van HLN volgend vreemd verhaaltje.

In Devon, ten zuid-westen van Engeland, (sic) is het aanschuiven om een telefoontje te plegen. Een bank op het dorpsplein is de enige plek waar de bewoners een signaal op hun gsm kunnen ontvangen, en dan nog enkel als ze er recht op gaan staan...."

Ik veronderstel dat de journalist van dienst het bizar vond dat enkel op die bank kon worden gebeld. Ik vond het bizar dat er op die plaats, die enkel zeewater van minstens twee meter diepte bevat, een bank kon staan, dat men daar bovendien rechtop kon blijven staan is nog meer bizar... Tenzij hij zou bedoeld hebben "recht staan op zijn GSM"...
Zouden de Engelsen misschien op die manier aan omfloerste gebiedsuitbreiding willen doen ? :lol: :lol:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

15 mei 2007, 22:37

Dit heb ik toch een paar keer moeten lezen hoor Socrates, om te begrijpn waarheen je wou met die bank op een dorpsplein onder de zeespiegel.
Ik veronderstel dat de clou zit in de situering van Devon ten zuidwesten van Engeland waar had moeten staan in het zuidwesten van Engeland. :)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 mei 2007, 23:13

figaretto schreef:Dit heb ik toch een paar keer moeten lezen hoor Socrates, om te begrijpn waarheen je wou met die bank op een dorpsplein onder de zeespiegel.
Ik veronderstel dat de clou zit in de situering van Devon ten zuidwesten van Engeland waar had moeten staan in het zuidwesten van Engeland. :)
Ik heb ook even met de ogen geknipperd toen ik het bericht las. Ben vervolgens voor alle zekerheid naar de kaart van de UK gaan kijken en jawel, ten zuid-westen van Engeland is er niets anders dan Kanaalwater. :wink:
Laat het middel nooit het doel vervangen !