Zandmannetje

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

26 jul 2009, 14:13

Nog net binnen het halfuur, en daar is alreeds mijn stalker, de onvermijdelijke Telloorlekker.
Eens te meer met een reactie die kant of wal raakt, zoals we dat van hem gewoon zijn…
Wat bij mij de gedachte oproept dat hij slechts reageert om te reageren, om de naam Telloorlekker vermeld te zien staan?
Maar dat kan uiteraard te wijten zijn aan mijn beperkt verstandelijk vermogen, dat bijlange na niet het universitaire peil haalt van zijn buitengewone intellect.
Want kijk, van zo’n geleerde woorden als daar in zijn posting te vinden zijn, zoals ‘Literatoir fusseleren’, daar krijg ik, tot het gewone plebs der aarde behorende, behoorlijk het schijt van !

Om mijn kennis van het ABN dus enigermate op te vijzelen, neem ik mijn toevlucht tot Wikipedia, om er achter te komen wat hij nu precies bedoeld.

Maar zelfs Wikipedia kan mij niet verder helpen, van het woord ‘Literatoir’ hebben zij nog nooit gehoord, van ‘Fusseleren’ hebben zij insgelijks geen kaas gegeten.
Zij stellen mij het woord ‘Fusilleren’ voor, wat volgens hen zou betekenen het voltrekken van de doodstraf door de kogel. Maar dat kan dus niet de betekenis zijn, want mispoes, het is geen fout beweert hijzelf…
Zou de heer Telloorlekker dus in zijn oneindige goedheid willen uit de doeken doen wat hij nu eigenlijk bedoeld, of weet hij dat zelf niet?
Zijn de grijze hersencellen in zijn grote hoofd zozeer door sigarettenrook beneveld dat helder denken bemoeilijkt wordt, of is het iets anders dat die grijze brei bezwangerd?
Iets anders dat in sommige extreme gevallen kan leiden tot het opmerken van onder andere roze olifanten in de hoek des kamers?

Wat mij bij het overlopen van de topics ook opvalt, is het feit dat Telloorlekker omzeggens nooit zelf een topic opstart, maar er steeds als de spreekwoordelijke kippen bij is om commentaar te geven op iemand anders posting, commentaar die spijtig genoeg voor de gewone modale burger aan de onbegrijpelijke kant is.

Als ik nu een zekere godsdienstige overtuiging zou aanhangen, zou ik AMEN zeggen, maar bij gebrek aan die overtuiging sluit ik maar gewoon af.

Maar niet zonder de mensen te bedanken waarvan ik verzoekmailtjes mocht ontvangen om verder te gaan, we zien wel!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
Fazal

26 jul 2009, 14:58

Zandman, u hebt gelijk dat u eventjes de wapens smeert. :wink:
Sorry Tell. 8)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

26 jul 2009, 19:08

Sorry aanvaard Fazal... bij ons zouden ze zeggen "hij is in z'n gat gebeten" de reactie van Zandmannetje is bij deze overduidelijk. Maar, en ik neem die van tegen 't Scheld dat niet kwalijk -er komen daar meer Noorderburen op bezoek dan men van allochtonen zou verwachten- waarom ze dan ook zo verknocht zijn aan cultuurbarbaren die hun bijbel en die van de vazal "Wikipedia" als de énige ware beschouwen, mij een vraag.
Neem maar als voorbeeld "telloorlekker"; dat woord zou erin zelfs onbestaande zijn tenware niet een of andere met een spraakgebrek er een "j" bij verzonnen had. Nochthans spreken een kleine tienduizend in de grensstreek in alle dialectische vrijheden niét van een "teljorenlekker" (waarop zou men dan de klemtoon moeten leggen ?)Dus Zandmannetje, zoek niet achter de betekenissen als die tot "prozaische vrijheden" behoren... :wink:
Fazal

26 jul 2009, 19:47

Jaja Tell, maar hoe dan ook, Zandmannetje verdient zulke aanvallen niet.
Ik zou echt niet weten waarom!? 8)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

27 jul 2009, 18:48

Naar ik mezelf inschat heb ik geen aanval op Zandmannetje gepleegd. Enkel gaf hij daarvan- volgens mezelf- geen humoristische reactie op hetgeen ik echter wél verwachtte... inschattingsfout mijnerzijds, of 't verkeerde been zijnerzijds... :wink:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

30 aug 2009, 15:34

En zijn zojuist nog enkele hoofdstukken toegevoegd aan GENESIS, met bekwame spoed dus daarheen...

Wel lastig dat ik dat telkens op deze manier moet aankondigen, want bij een verandering aan een reeds bestaand artikel wordt geen vermelding van 'nieuwe posting' gemaakt.
Maar zodoende kan ik de hele serie terugplaatsen zonder dat een hond er het ruiken aan heeft. En een hond heeft nochtans een scherpe geur, al schijnt zijn neus niet de vergelijking te kunnen doorstaan met de reukzin van een tijger, heb ik ooit gelezen. Daarbij laten we dan nog een poema en een zwarte panter buiten beschouwing, die een prooi kunnen ruiken op een afstand van 5 Km. Als bedoelde prooi dan nog juist een scheet heeft gelaten, wordt die afstand moeiteloos verdubbeld...
Als een geleerde dierkundige zoiets neerpent, wie ben ik dan om daaraan te twijfelen? Of wie ben jij dan, buiten een lezer dezes?

Maar er zijn al ergere dingen in de wereld, zo onder meer het feit dat Mie Vogels afscheid neemt van de politiek, of vind jij de de dood van Michael Jackson misschien nog wereldschokkender (aardbeving cat. 6 op schaal van Richter, wie deze Richter ook mag wezen, maar zijn naam wordt alsmaar gekoppeld aan aardschokken allerhande, dus veronderstel ik dat hij er enigermate mee te maken heeft?).
Dan is er nog hoop voor jou, want heb ik me daar niet gelezen dat zijn dood slechts opgezet spel schijnt te zijn, omdat hij als lijk veel meer waard is dan in levende toestand?
Op 'YouTube' zou op een filmpje te zien zijn, hoe hij monter en kwiek en al fluitende uit de lijkwagen klautert, (wat ik bizonder knap vind voor een dode?) en op enkele kinderen afstormt die daar toevalligerwijze op staan te kijken, met bedoelingen waarnaar ik slechts te gissen heb, en die na zijn al dan niet plotselinge overlijden met de mantel der vergetelheid zijn bedekt.
Inzoverre hij als DE grote kindervriend wordt bestempeld.
Maar ja, Sinterklaas is er ook ene van dezelfde categorie!
Wat dan weer bij mij de vraag doet oprijzen, gaat er dan net zoals op 5 December voor de Sint ook een MiJa dag georganiseerd worden?
Zo ja, wanneer dan wel? Dan moet één of andere niet zo belangrijke heilige wel van de hedendaagse kalender geschrapt worden, maar dat zal de MiJa fans duidelijk worst wezen, die hebben meer verering voor Michael dan voor de heilige Petronelius.
Of, en dat schiet mij zojuist te binnen, Michael is momenteel toch al een aartsengel? Dat weet ik nog van de tijd dat ik misdienaar was, maar was ik eventjes vergeten door een tijdelijk en temporeel geheugenverlies.
Daar nog Jackson aan toevoegen kan toch geen onoverkomelijk bezwaar zijn voor de hedendaagse paus, bij mijn weten momenteel nog altijd Benediktus XVI ?
Alzo doende zal bij deze inwijding de Christelijke familie op aanzienlijke wijze uitgebreid worden. Zullen de pastoors wel de teksten van zijn hits moeten aanleren om de congregatie toe te zingen in de toekomst.
De bewegingen van de 'Moonwalk' kan mijnheer pastoor beter achterwege laten, want de bewegingsruimte op de kansel is eerder beperkt.
Zie je het al gebeuren dat zo'n dansende pastoor met zijn grote voeten in zijn soutane verwikkeld geraakt en achterwaarts met zijn hele hebben en houden op de doorgaans met harde marmeren tegels beklede kerkvloer beland, zo'n meter of drie lager?
Buiten het feit in aanmerking genomen dat zo'n onvoorbereide val voor de kerkvader uitermate pijnlijk -zoniet catastrofaal- is, zal ook het verschil in berichtgeving uitermate bevreemdend zijn, naarmate je er het gemeentelijke parochieblad of een of ander op sensatie belust magazine op naslaat.
Deze laatsten zullen waarschijnlijk tegen fikse betaling wel een getuige vinden die gezien heeft dat meneer pastoor de vorige avond een hele fles whisky soldaat heeft gemaakt. Deze uitdrukking 'soldaat maken' heb ik nog van mijn vader zaliger, en de genoemde uitdrukking dekt precies de lading in dit geval, vind ik ten persoonlijke titel.
Daarom gebruik ik ze ook, en bvb. niet 'achterover heeft gekieperd', wat in dit geval uiteraard ook had gekund.
Maar, en dat geef ik ruiterlijk toe, ik heb nooit van MiJa zijn jufferachtige gilletjes en kreetjes moeten hebben,-geef mij liever een Jerry Lee Lewis, om er zomaar één te noemen, maar dat zie ik een pastoor al helemaal niet ten gehore brengen- maar als zijn songs de concurrentie moeten aangaan met Gregoriaanse gezangen dan opteer ik toch voor hem.
Gregoriaanse gezangen hebben de vervelende gewoonte mij na alreeds luttele minuten de strot uit te komen.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

22 sep 2009, 12:43

Ik ben tegen die ellenlange epistels die ze elders gaan halen. Dus lees ik deze ook niet. Maar wie ben ik?
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

23 sep 2009, 17:58

Mathieu schreef:Ik ben tegen die ellenlange epistels die ze elders gaan halen. Dus lees ik deze ook niet. Maar wie ben ik?
Een beetje chagrijnig doen Mathieu, waarom mag Joost weten??
Waar die onrechtstreekse beschuldiging van plagiaat op slaat, kan ik in de verste verte niet begrijpen. Alles, maar dan ook alles wat ik hier al geschreven heb, is bedacht onder mijn eigen schedelpan. Dus vind ik het een zielige poging jouwentwege om mijn blazoen te besmeuren.

Maar misschien begin je beetje last van beginnende dementie te krijgen zodat jij je niet zo best meer kan concentreren bij het lezen van langere verhalen, want in het verleden heb je wel anders gepiept…
Hoe noemt men zo iemand, een kazakkendraaier?

Quote Mathieu

Nagels knabbelen, foei hebben wij de kinderen altijd verboden. Of was het misschien van de zenuwen bij het lezen van die lange epistels.
De schrijvers ervan : doe rustig voort, zo leren wij allemaal nog eens iets bij.
Ik zit er rustig bij en lees alles wat er neergetikt werd met een lekker glaasje rode wijn in mijn hand. Kun je iets beters indenken.
A propos, daar schreef iemand van kop en hoofd. Weet ge dat elke man een kop en een hoofd heeft.


Niet dat het mij ook maar ene moer kan schelen hoor, maar zelfs in die tijd al heeft moderator Tilly geschreven aan een toevallige gast:
als die lange verhalen je niet bevallen, lees ze dan niet. Er zijn er anderen die dat wel doen, getuige de kijkcijfers.
En over kijkcijfers gesproken, als jij je beter voelt in het kijkcijferkanontopic van jouw vriend met de Japanese naam, waarin de berichten altijd bestaan uit twee of drie regeltjes, blijf dan toch gerust daar, dat past beter bij jouw niveau?
En om op jouw laatste vraag te antwoorden doe ik een gok:
1- een gewezen ambtenaar van financiën?
2- een gewezen flik, wiens PV's zelden meer dan drie zinnen bevatten?
3- een oud-militair
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

24 sep 2009, 08:13

Grappig deze kolerieke bijdragen...euh kolderieke! :roll:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

24 sep 2009, 10:01

Goede morgen.

Je hebt natuurlijk van die mensen die schagreinig worden als een ander iets schrijft en dan mogelijks de nagel nog op de kop slaat. Het is maar goed dat we niet allen dezelfde mening hebben dan anderen, al denken die anderen dat ze het voor het zeggen hebben op een forum, wat dan weer helemaal uit de lucht gegrepen is.

En nu persoonlijk aan jou adres Zandmannetje : jij hebt mij zeker geen les te spellen, gelijk hoe lang je al op dit forum zit. Daar zijn anderen voor die die bevoegheid wel hebben. En ik ga posten waar ik wil en zeker niet wat jij iemand wil opdringen. Natuurlijk ga jijzelf ook posten waar je wil, maar dat anderen een beter score hebben ( met hun korte berichten van drie regeltjes) zal wel een oorzaak hebben zeker.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 24 sep 2009, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

24 sep 2009, 10:04

Ben nog een zaak vergeten : als er sommigen in binnen of buitenland iets voor gehad hebben, al dan niet eigen fout, moeten ze hun frustraties hier niet komen wegwerken. Daar dienen andere instanties en zaken voor. En a propos dement ben ik nog steeds niet en ja ik ga jaarlijks nog minstens tweemaal naar Spanje met de eigen wagen en neen ik heb nog nooit iets aan de hand gehad, nog niet in panne gevallen. Dus ook zonder ooit een ongeval gehad te hebben. Moet er dan wel eerlijkheidshalve aan toevoegen dat daar geluk mee gemoeid is.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

nieuwe bever
Lid geworden op: 26 apr 2005, 15:00
Locatie: Puurs

24 sep 2009, 11:53

Oeps... ik zit hier toch wel in de afdeling columns en kolder???
En zelfs hier kunnen bepaalde forumers het niet laten chagrijnig te doen?
Schrijf gerust voort zandmannetje en al de anderen die zich geroepen voelen. Velen komen hier wel graag lezen ook al reageren ze niet altijd.
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

24 sep 2009, 11:57

Horen persoonlijke aanvallen daar ook bij?
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.
Fazal

24 sep 2009, 13:07

Schrijf gerust verder beste zandman, uw postings zijn voor de meesten onder ons altijd welkom. Het zijn meestal altijd dezelfden die het niet kunnen laten beledigende kritiek te leveren, maar ze hebben dan ook meestal geen poot om op te staan. :wink:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

24 sep 2009, 13:31

Je zou voor minder in je kist kruipen. Laten we het gezellig houden en beste zandman, ik lees graag jouw goede teksten! :wink: