USA

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

24 sep 2008, 10:55

--------------------------------------------------------------------------------

Meanwhile .................

Na 4 en 1:2 maand ( zoals de politiekers "effkes" in verlof geweest ), met tranen in de ogen ( ) moeten toegeven dat die slimme democraten Hilary weggestemd hebben !!! Ik had voor één keer de demo's overschat ! k' Had het moeten weten , die kunnen blijkbaar de eenvoudigste juiste keuze niet maken ! . ( heb een flinke weddenschap verloren ! ) .

Wat nu ? Gelukkig hebben John en Sarah de hele Bush organizatie om de kar te trekken maar ze moeten door heel wat modder heen ! Als Rep hoop ik dat John President wordt , maar hij moet veel demo's stemmen krijgen , van de Dames vanwege het verlies van Hilary , wat wel zal lukken denk ik , de demo Dames zijn er slim genoeg voor , maar de rest ? Er loopt veel donker volk rond in de states !

Even laten bezinken en morgen ga ik nog wat herinnerigen over de US bovenhalen . Hope to see you !
_________________

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

24 sep 2008, 11:09

Ik was zo geschrokken van de reactie van AIR dat ik mijn fout heb trachten te herstellen en de titel " USA " kan blijven gebruiken in COLUMN en niet in KOLDER . :(

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

24 sep 2008, 11:35

My mistake Spiksin :? 'k Hou het bij deze op column! :wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

24 sep 2008, 11:42

Vind jij Mc Cain niet een ietsiepietsie te oud voor de toch wel veeleisende job?
De democratische kandidaat heeft vanzelfsprekend geen schijn van kans, eerst vloog de vrouw er uit, nu volgt automatisch de zwarte en wat rest is een oude man die zijn 'schwung' lijkt te halen bij een vivante maar allesbehalve makkelijke vrouw.
En kan Amerika het aan om nog eens een republikein als president te krijgen?

(ps. een president met een naam als Barack Obama...lijkt wel iemand uit Battlestar Galactica! 8) )
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

24 sep 2008, 14:39

air schreef:(ps. een president met een naam als Barack Obama...lijkt wel iemand uit Battlestar Galactica! 8) )
Uit westerns hadden ze al iemand :wink:

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

24 sep 2008, 15:21

Hier een ode aan een would be cowboy en een échte: yippie doodah


http://nl.youtube.com/watch?v=hBx5-alXi ... re=related

http://nl.youtube.com/watch?v=DEbZqvMu2cQ

en nu allen samen:
http://nl.youtube.com/watch?v=WvY0P_FM_SI

Wat zegt Gene Kelly nu ook alweer in 'Singing in the Rain'?
Dignity always dignity!
:wink:
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

24 sep 2008, 16:18

Verwijderd
Laatst gewijzigd door spiksin op 25 sep 2008, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

24 sep 2008, 16:36

Maar je was daar als Belg met werkvergunning of ben je genaturaliseerd? Denk je niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen mensen die daar even verblijven en terug vertrekken (en als buitenlandse werknemer heb je waarschijnlijk niet de ongemakken van een ingezetene)
Hier leven de buitenlandse werknemers ook als god in Frankrijk bij wijze van spreken, hebben niet af te rekenen met de binnenlandse politiek enz.

btw, om op mijn eerste vraag terug te keren:Vind jij Mc Cain niet een ietsiepietsie te oud voor de toch wel veeleisende job?
De democratische kandidaat heeft vanzelfsprekend geen schijn van kans, eerst vloog de vrouw er uit, nu volgt automatisch de zwarte en wat rest is een oude man die zijn 'schwung' lijkt te halen bij een vivante maar allesbehalve makkelijke vrouw.
En kan Amerika het aan om nog eens een republikein als president te krijgen?
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

25 sep 2008, 10:04

Verwijderd
Laatst gewijzigd door spiksin op 25 sep 2008, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

25 sep 2008, 10:50

Spiksin vroeg:
Maar vertel ons eens waar jij voor staat Air ?
Toevallig sta ik voor mijn bureau... 8) maar dat doet hier niets terzake omdat het over de USA gaat, nietwaar?


ook nog dit:
Als ge aandringt wil ik je nog meer aangeven .
Tuurlijk dring ik aan, een beetje meer duidelijkheid mag wel. Wat ik tot nu toe al van je heb gelezen vind ik op het internet ook.
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

25 sep 2008, 19:00

Ik heb vóór mijn verlof gezegd dat ik ook enkele jaren in de citrus verwerkende machines branch gewerkt heb in Florida en daarna in Sicilié . Altijd voor dezelfde firma .
Eigenlijk is dat een beetje een droef verhaal omdat de Amerikaanse oranje appelen industrie of beter gezegd de citrus vruchten landbouw zeer sterk verminderd is in Florida en Californie hoofdzakelijk door climatologische gevolgen met een enorme influx van Zuid Amerikaanse ( hoofdzakelijk Braziliaanse ) orangejuice !
In Florida heb ik de technische opleiding gekregen om orange juice optimaal te produceren , alsook het beschermen van citrus oogsten .

De plaats waar ik mijn opleiding kreeg noemt Lakeland , in het centrum van Florida , mooi , maar ik was daar niet echt op mijn gemak . Heel veel kleine en grote plassen water ( lakes ) met nogal wat reptielen , aligators erin . En sommige periodes enome zwermen zeer grote vliegende insecten ! Ik vertel morgen verder .

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

26 sep 2008, 10:10

Heb je nooit zin gehad om ginds te blijven?
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

26 sep 2008, 10:18

Enkele van de colega's die daar wonen hebben bvb een achtertuin die met zeer grote , soort netten , die volledig de tuin omsluit ! Totaal afgeschermd tegen insecten , ik vond het griezelig .
Een goede vriend ,een Belg , woonde in zo'n situatie en achter zijn tuin was een grote plas , a small lake , en op een dag stond zijn huishouden in rep en roer . Hij had die morgen tijdens het scheren uit het venster van zijn badkamer naar buiten gekeken en zag op het water een stuk boomstam drijven die plots begon te bewegen en bleek een gator te zijn . Hij belde de 911 en snel waren speciale diensten ter plaase om het beest te vangen . Er gebeuren ongelukken met gators die op zoek naar prooi dikwijls honden verassen die te dicht tegen de waterkant gaan , en er zijn ook mensen aangevallen .

Het moet 1983 geweest zijn toen ik daar een tijdje verbleven heb en ging nog al eens naar een grote openbare markt aan de rand van de stad op zaterdag en zondag en tot mijn verbazing waren daar een heel deel open platte kramen , wel een 50 tal , met wapens te koop . Ik ken niet veel van wapens maar het was duidelijk dat daar al wat ge kunt verdenken te koop was , nieuw en tweede hands ! Zeer veel vuurwapens , pistolen , revolvers , geweren tot zelfs bazookas !!!
Geweren uit Belgié zijn zeer gewild ginder , ik werdt herhaaldelijk benaderd door collega's om een bepaald soort geweer mee te brengen uit Belgié ik ben vergeten welk maar kon dat natuurlijk niet doen .

Ik was voordien al eens in Miami geweest maar daar is het helemaal an ders , ik was daar toen in October , lekker weer , geen insekten , zeer aangenaam . Veel Amerikanen uit het Noorden komen in December naar Miami om te overwinteren , meestal gepensioneerden .
De stad bied veel werk aan duizenden Cubanen en je hoort dan ook overal Spaans spreken , hoofdzakelijk in de hotels en de horica .
De prijzen werden in September , October en November quasi gehalveerd om in December tijdens de grote toeloop weer fors te stijgen .

Voor vandaag moet ik stoppen . See you !

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

26 sep 2008, 10:29

Als mensen ginder zo dicht bij dat gevaarlijk water willen wonen , moeten zij de wilde beesten er maar bij nemen :lol:
Is wel makkelijk af en toe een alligater afschieten en je kunt ginder een sacoche zaak beginnen onder eigen merk :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

26 sep 2008, 11:20

Baja Katana, alleszins een goede bijverdienste want 't pensioen van de Amerikanen is bij sommigen ook niet om over naar huis te schrijven! :o
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.