Singing in the Rain

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Mecky
Lid geworden op: 05 apr 2008, 01:02
Locatie: Bilzen

14 apr 2008, 08:04

Toen ik deze morgen, zo tussen zes en zeven even wakker werd hoorde ik de regen op mijn ruit. Maar dat was niet het enige. Een merel zong zijn lied. Ik vroeg me af of dat dier helemaal . Het regende pijpenstelen, zijn verenkleed zou nat worden, en volgens mij zou hij het ook koud hebben en toch zong hij een vrolijk lied. Ik kreeg beelden van Singin in the Rain, zag die merel over het dak heen en weer springen met een blad als paraplu. Ik heb een hele rijke fantasie. Maar zo gek is dat vergelijk nog niet hoor. Ok, de merel houdt geen blad boven zijn kopje en zal ook niet als een idioot in een plas water staan springen. Maar, hij zingt wel omdat het lente is, omdat hij wil laten horen “hier ben ik” om een vrouwtje te lokken of tegen zijn vrouwtje te vertellen, “ik wacht” of “ik hou de wacht” Er zit iets vrolijks in dat lied. Ondanks de regen en de koude zingt hij, hij laat zich niet beïnvloeden door het weer. Op dit moment is het winterkoninkje zijn concert aan het geven en hij doet het met evenveel overtuiging als de merel van deze morgen. Het lijkt wel alsof beide vogels het leven bezingen. Het is alsof ze zeggen, “regen of zon, laat het je niet weerhouden van te zingen, laat je humeur er niet door verpesten”. Alsof ze tegen de wereld willen zeggen :” Het leven gaat gewoon door dus neem wat er komt met een glimlach, regen blijft regen of je nu lacht of huilt, je kunt dus beter lachen” Ik ben van plan om hun raad op te volgen. Dit wordt gewoon weer een prachtige dag.
Groetjes Mecky
De lotus bloeit enkel in de modder. Hoe dikker de modder, hoe mooier de lotus

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

16 apr 2008, 16:04

Ben je zeker dat dit bij 'columns en kolder' hoort? :?
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

Mecky
Lid geworden op: 05 apr 2008, 01:02
Locatie: Bilzen

16 apr 2008, 16:50

air schreef:Ben je zeker dat dit bij 'columns en kolder' hoort? :?

Nou, de lente in mijn hoofd zorgt voor redelijk wat kolderiek gedrag. Dus, waarom niet... :D

Even naar Van Dale
kol·der (dem)
1 onzin
kol·de·riek (bijvoeglijk naamwoord; kolderieker, kolderiekst)
1 onzinnig, dwaas

Aangezien ik mezelf niet al te ernstig neem, denk ik dat wat ik hier heb geschreven wel tot kolder behoort. Ik beweer nergens dat het een literair hoogstaand geschreven column is.
Ik wist niet trouwens niet dat dat een van de vereiste was om hier iets neer te zetten.
Groetjes Mecky
De lotus bloeit enkel in de modder. Hoe dikker de modder, hoe mooier de lotus

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

16 apr 2008, 17:35

Knap Mecky !
Dat jijzelf, als schrijver van de tekst, het als kolder beschouwt is uiteraard je volste recht. Mij niet gelaten al vind ik dat het niet zou misstaan bij Poëzie en Proza.

In ieder geval, nog meer van dat en waar je het ook plaatst.... we vinden het wel :wink:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

30 dec 2008, 10:47

Mecky schreef:
air schreef:Ben je zeker dat dit bij 'columns en kolder' hoort? :?

Nou, de lente in mijn hoofd zorgt voor redelijk wat kolderiek gedrag. Dus, waarom niet... :D

Even naar Van Dale
kol·der (dem)
1 onzin
kol·de·riek (bijvoeglijk naamwoord; kolderieker, kolderiekst)
1 onzinnig, dwaas

Aangezien ik mezelf niet al te ernstig neem, denk ik dat wat ik hier heb geschreven wel tot kolder behoort. Ik beweer nergens dat het een literair hoogstaand geschreven column is.
Ik wist niet trouwens niet dat dat een van de vereiste was om hier iets neer te zetten.


Leeft Mecky nog , nog in leven , laat een seintje :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mecky
Lid geworden op: 05 apr 2008, 01:02
Locatie: Bilzen

30 dec 2008, 10:57

Ja, mecky leeft nog. Ben een hele lange tijd afwezig geweest maar ik ben er nog steeds en.. Nog steeds de kolder in mijn hoofd.
Het is veel te lang geleden dat ik hier geweest ben. Ok, goed voornemen voor volgend jaar.. Minstens een keer per week iets schrijven op het forum van senioren net..
Enne, dat gaat lukken hoor, dat gaat echt lukken. (hoop ik) :D
Groetjes Mecky
De lotus bloeit enkel in de modder. Hoe dikker de modder, hoe mooier de lotus

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

30 dec 2008, 11:38

Mecky schreef:Ja, mecky leeft nog. Ben een hele lange tijd afwezig geweest maar ik ben er nog steeds en.. Nog steeds de kohoofd.lder in mijn Het is veel te lang geleden dat ik hier geweest ben. Ok, goed voornemen voor volgend jaar.. Minstens een keer per week iets schrijven op het forum van senioren net..
Enne, dat gaat lukken hoor, dat gaat echt lukken. (hoop ik) :D
Hoi Mecky , welkom bij de kolder brigade , wel nog een klein vraagske ben je mannelijk of vrouwelijk :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mecky
Lid geworden op: 05 apr 2008, 01:02
Locatie: Bilzen

30 dec 2008, 11:51

Vrouw, van kop tot teen vrouw. In alles wat ik doe en ben. Nog zo'n ouderwetse die vind dat de man de baas in huis is (enfin, zolang ik mag doen waar ik zin in heb he) en niks te zoeken heeft in de keuken. Tenzij die verrekste goed kan koken. hahahaha.
Groetjes Mecky
De lotus bloeit enkel in de modder. Hoe dikker de modder, hoe mooier de lotus

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

30 dec 2008, 12:06

Katana, toch oppassen hoor... de legende van Mecky Messer zou kunnen opduiken... :lol:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

04 mar 2009, 10:26

telloorlekker schreef:Katana, toch oppassen hoor... de legende van Mecky Messer zou kunnen opduiken... :lol:
Ach , katana heeft al andere katten gegeseld :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

04 mar 2009, 15:18

Mecky schreef:Vrouw, van kop tot teen vrouw. In alles wat ik doe en ben. Nog zo'n ouderwetse die vind dat de man de baas in huis is (enfin, zolang ik mag doen waar ik zin in heb he) en niks te zoeken heeft in de keuken. Tenzij die verrekste goed kan koken. hahahaha.

Goed zo dame naar mijn hart. Mia heeft hier destijds tegen mij gezegd als je op pensioen gaan dan blijf je uit de potten en pannen, je blijft uit mijn keuken en alles buiten is voor jou. Ik pas dat nu natuurlijk letterlijk toe want je moet in de keuken komen om af te waasen. :wink:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

air
Lid geworden op: 06 jul 2006, 17:00
Locatie: In de A van mAai! Antwerpen dus!

04 mar 2009, 16:17

Er zijn er hier een paar uit hun winterslaap wakker geworden!
I'm fluent in two languages: sarcasm and movie quotes.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

09 mar 2009, 09:23

Volgende week 21 Maart is het weer lente , dit nog mogen mee te maken is een gunst en schept vreugde :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

50+-
Lid geworden op: 30 okt 2007, 16:58

12 mar 2009, 10:33

katana schreef:Volgende week 21 Maart is het weer lente , dit nog mogen mee te maken is een gunst en schept vreugde :)
Nadien komen er nog lentes zulle :wink:
Gast

12 mar 2009, 10:39

één per één is voldoende... :wink: