De beren op een "rustdag"

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Bruinbeer
Lid geworden op: 28 sep 2009, 18:05
Locatie: Aan zee ( Holland )

11 okt 2009, 14:40

In mijn huis wonen een aantal "beren" waar ik "opvoeder" van ben.
Deze beren flikken elke keer weer wat en vandaag was het dus ook weer eens "feest" .......zucht !!

-------------------------------------------------------------------------------------

Berenzooi- klerenzooi

Ik weet niet wat erger is, maar zooi is het........

Ben ik zeer druk bezig op de 7e dag waarop "HIJ" rustte, de zondag dus.
Nou ik vind dat "HIJ" dat heel verstandig aanpakte en dat al eeuwen geleden, nu grote strijd over 65 jaar of 67 jaar stoppen met werken....
"Hij" maakte er geen strijd van en stelde het gewoon in....slimme man dat zeker en met vooruitziende blik een soort Jules Verne ook al een man
die eigenlijk een zeer goed denkvermogen had, eigenlijk meer een vooruitziende blik.

Maar goed die 7e dag ff terug naar de "IK" dynastie, niks rustte hij ( ik dus ) ik ging het nest met de vette lappen verschonen, de oude lappen kuisen in de wasmachine, zodat er een brommend geluid door de flat klinkt, waschmachine en droger brommen om het hardst en ook maar de afwasmachine aangezet, zodat de elektriek meter overuren draait en ik straks controle krijg van het licht-energiebedrijf opdat ze denken dat er een soort hennepplantage hier gevoed wordt met elektra.

De stroomdraden naar mijn woonplaats staan nu roodgloeiend begrijp ik.....

Nadat Brammie beer eerst eens wat aan het dollen was met een ander stukkie ongeregeld beer hier, elkaar in die wasmachine duwen en de klep dichtdoen en dan zeggen ik ga hem aanzetten........, wat bedoel u sadistisch......, moest ik weer eens ingrijpen daar omdat het gebrul uit die wasmachine wel vele keren anders klonk dan normaal was- was geluid, met die klier van Robijntje wasverzachter er in.

De beren haten Robijntje, dat gecastreerde hoge stemmetje van die reclame, ze kunnen Robijntje wel..........nou laat maar, ik mag niet aanzetten tot, anders komen ze mij ophalen ( justitie ) het ophitsen van minderjarige onder streng (? ) toezicht staande beren onder voorwaarden.

Op mij rust een vreselijke zware en belangrijke taak, 7 stuks beer inleiden in de hedendaagse maatschappij met alle voetangels en klemmen en afleveren
later op volwassen leeftijd in het duistere van het berenbos met alle gevaren daar van dien.

Maar voorlopig zijn ze nog hier......en hoe......zucht :-)

Nou ik dus Blacky de jongste gered uit de wasmachine van een langzame verdrinkingsdood, c.q. centrifuge en was behandeling, waar zelfs een berenvacht niet tegen kan.

Bram maar eens gevraagd of tie wel hersens had om dit in werking te gaan zetten en Bram riep, nee Eirrah die heb ik niet.
Op die momenten loop ik dan bloedje rood aan ben blij dat ik wat hartomleidingen heb gekregen zodat de aan en afvoer van dat rode spul dat bloed heet, al "kokend" door mijn lijf kan afkoelen na mijn dialoog met Bram.......

Zou zo'n hartoperatie toch komen door dwars liggend berenspul?? of aard van het beestje, ik dus, ben mij langzamerhand ook al aardig beestachtig aan het gedragen en worden, het blijft een vraagteken.

Ooit zei en zeer wijs man, dus een onwijs wijs iemand tegen mij op een bepaalde vraag over "HIJ" die zoveel weet, vooral doet..... en nog zo wel wat, hoe meer je je gaat verdiepen in het geloof, hoe minder je er van begrijpt, nu zoiets is het bij mij dus inmiddels ook al, bij de eerste bedenksels verzand ik al en de Westerschelde die uitgediept moet worden is er niets bij......

Nou ja eerst laten we lekker een polder vollopen die met veel moeite ooit is drooggemalen, regeren is vooruitzien hoorde ik Bram tegen Blacky zeggen.
Joekel, alias Baloe, een grote beer hier, bemoeid zich niet met politiek, is vluchteling/zwerver en houd zich kalm en Bruin is aan het logeren ( gelukkig )

Na al deze toestanden, vermoeiende hersens verwerkingen wilde ik nog wel eens een kopje koffie, best wel verdiend vond ik en ja......de koffie attributen lagen in de afwasmachine en die draaide volop.......
Maak open man hoor ik achter mij Bram zeggen, tis een aardig bemoeialtje aan het worden zo, van wie die het heeft ???? :-) nee Bram dan is dat ding van slag, ach Eirrah zeurknots riep tie, trok het machien open haalde de kan en nog wat er uit, drukte de deur dicht en zei, wallah !!

Nu kan ik erg slecht tegen mensen/beren die het beter weten en nog gelijk hebben ook, dus dit moest weer eens soepel verwerkt worden door mij.....

Ik sliste wat van je hebt geluk gehad Brammie dat je je poten niet verbrand hebt en het machien weer verder gaat met werken, intussen wenste ik hem naar het Walhalla met zijn Walla, bluffertje.

Eirrah moet niet zeuren, ga koffie zetten man neem een plak ontbijtkoek, ook goed voor een bepaalde plek in de gang riep tie verder en basta.
Na ook deze bemoeienis, mijn "gangen" na gaan in en door de gang, wat ik daar zoal doe, vond ik het wel tijd om maar weer eens een groepsgesprek te gaan houden.

En zo afgesproken, ik ga het woord doen, wil heel "democratisch" geen tegenspraak, geen gegrom op deze "rustdag" en wij gaan met zn allen genieten van de 7e dag die ingesteld door "HEM" van daar in de hoogte en nemen eens wat rust in acht......voor zo ver dat gaat lukken....

Momenteel overal rinkelen de bellen, van apparaten die gereed zijn met werken.......heerlijk die 7e dag......

Met vriendelijke groet,

Eirrah,

Hodi Mihi Cras Tibi


Afbeelding


Afbeelding
Hartelijke groet,
Bruinbeer.-

Honi Soit qui mal y pense.-