De wereld, haar onmacht en het lijden van miljoenen.

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

09 mar 2015, 22:19

Het bloed van de martelaren is het zaad voor nieuwe christenen

“De kerk in Egypte is door de moord op onze broeders in Libië gesterkt”, verklaart mgr. Youssef Aboul-Kheir, de Koptisch-Katholieke bisschop van Sohag in Egypte tegenover Kerk in Nood. Vervolging hoort volgens hem bij het leven van de kerk.

“Het bloed van de martelaren is het zaad van de kerk. In Europa is de kerk vrij. Wij zijn daarentegen aan vele obstakels blootgesteld. Maar welke Kerk is sterker?” Volgens de geestelijk leider zijn de door Islamitische Staat-terroristen vermoorde koptische gastarbeiders in Libië echte martelaren.

“Ze zijn een heilige dood met gebeden op de lippen gestorven. Ze zijn zoals de eerste Christenen de dood in gegaan.”

De bisschop benadrukte dat hij na het bekend worden van de moorden veel telefoontjes van islamistische vrienden kreeg.
“Ze hebben mij gezegd dat het ook hun probleem is. Egypte en de Egyptenaren zijn aangevallen, niet in de eerste plaats Christenen.

Het voornemen van de terroristen was weliswaar om Christenen en Moslims in Egypte te splitsen, maar dit plan heeft niet gewerkt.

In tegendeel. Veel moslims zijn kwaad vanwege de moorden. President Sisi heeft de geestelijk leider van de koptische kerk bezocht om zijn deelneming te betuigen.
En de premier is naar het dorp van de slachtoffers gegaan. Men ziet: De aanslag heeft ons Egyptenaren verenigd.” Wel gaf de bisschop toe dat hij de extremisten in Egypte vreest: “Ik ben bang voor de Salafisten in het land. Zij spreken met gespleten tong.

De moslimbroederschap keert zich zonder meer tegen de maatschappij. Er is dus een binnenlands gevaar in Egypte zelf.” Mgr. Kheir is bang dat bij de komende parlementsverkiezingen personen met extremistische overtuigingen worden gekozen: “Dat kan, omdat het volk veel kandidaten niet kent.”

Het is volgens hem vooral belangrijk dat het volgende parlement het dringende probleem van de bouw van kerken behandelt.
De Kerk kent hierin veel beperkingen. “Het is van doorslaggevend belang dat wij Christenen eindelijk als burgers met gelijke rechten kunnen leven in Egypte”, benadrukt hij.

Er moet volgens hem ook een hervorming komen van de religieuze discussies door leidende Islamitische autoriteiten in Egypte.

“De Azhar-Universiteit staat bekend als gematigde kracht. Maar feitelijk bevinden zich in hun onderwijs en programma’s veel zaken die allesbehalve gematigd zijn. Zo wordt bijvoorbeeld het gebruik van geweld in het geval van geloofsafval van een moslim gerechtvaardigd.

Dat staat in tegenspraak met gematigde opvattingen. De Azhar-Universiteit moet haar programma corrigeren”, volgens de Bisschop.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

11 mar 2015, 22:57

NEWS | Syrian Christians Plead For Help As ISIS Launches New Attack

Afbeelding

Het voorbije weekend heeft IS opnieuw aanvallen uitgevoerd tegen christenen in hun thuisland Syrië. Deze gebeurde in het zelfde gebied waar 300 christenen eerder werden ontvoerd. Deze Syrische christenen smeken de wereld om hulp.

Wij kunnen ons dat niet voorstellen. Enkel en alleen omdat ze trouw zijn aan hun geloof. Het lijden van kinderen en ouderen is zo bijzonder pijnlijk.

Afbeelding

Er zijn weinig organisaties die ter plaatste zijn of geraken, om hulp te bieden. Caritas Catholica is wereldwijd actief, en geeft ongeveer 50 miljoen mensen hulp en steun. Toch is dat maar een druppel op een hete plaat als je alle ellende van de wereld in beschouwing neemt.

DAAROM vraag ik, DOE wat U KUNT, in deze vastentijd, ook en vooral door gebed.

Dank,
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

12 mar 2015, 11:16

Veel christelijke vluchtelingen zouden aanzienlijk beter gehuisvest kunnen worden, maar zij zouden zich dan duidelijk minder veilig voelen. Afbeelding
Terug van een bezoek aan Irak vertelt pr. Halemba, de verantwoordelijke van Kerk in Nood voor projecten in het Midden-Oosten, over zijn reis.

Vanwege de recente vorderingen van de Islamitische terreurgroep IS heerst er onder Christelijke vluchtelingen in Irak veel angst. Dat bevestigt Pater Andrzej Halemba, verantwoordelijke voor het Midden-Oosten bij Kerk in Nood na zijn terugkeer van een reis door Irak.

De geestelijke heeft de autonome provincie Koerdistan, in het noorden van Irak, bezocht. Meer dan 120.000 christenen zijn hier, op de vlucht voor de troepen van IS, neergestreken. Ze krijgen er hulp in het kader van humanitaire projecten.

“Eind januari 2015 is de stad Kirkuk, die enorme oliereserves heeft, aangevallen door IS. Dat heeft paniek gezaaid onder de mensen. Diezelfde nacht nog zijn talrijke families die al op de vlucht waren de stad Kirkoek ontvlucht.

Ze lieten alles achter wat ze bezaten. Deze mensen waren al enorm getraumatiseerd door hun vlucht vorig jaar zomer. Zelfs families in de Koerdische hoofdstad Erbil twijfelen nu aan hun veiligheid.”

Vanwege het ontbreken van het gevoel van veiligheid en een gebrek aan vertrouwen in de toekomst, verlaten dagelijks christelijke families Irak. Ze vertrekken richting Turkije, Libanon of Jordanië.

Pater Halemba: “Wat de Christelijke aanwezigheid in Irak betreft, is het werkelijk een race tegen de klok. Veel mensen hebben eenvoudigweg hun geduld verloren.”

Toch was de geestelijke ook getuige van een bemoedigende vooruitgang. “Steeds vaker komt het voor dat mensen hun tenten en caravans verlaten om aanliggende huizen en huurwoningen te betrekken. Kerk in Nood geeft hun daarbij de nodige steun. Het feit dat ze kunnen wonen onder een echt dak geeft deze mensen een gevoel van veiligheid en moedigt hen aan zelf initiatieven te nemen. Wij kunnen de waarde van deze houding nauwelijks overschatten.”

Irak: Volgens Pater Halemba is het eerste doel van het werk van Kerk in Nood dan ook de mensen te helpen hun weg door het leven te hervinden.

Naast meer woningen is de inrichting van scholen voor ongeveer 7000 kinderen van christelijke vluchtelingen wezenlijk om dit doel te bereiken. Het is te verwachten dat alle scholen eind maart in gebruik zullen zijn. Dit is belangrijk voor de kinderen en voor de ouders, die zien dat hun kinderen geen kostbare tijd verliezen.

De Kerstactie van Kerk in Nood is ook zeer warm ontvangen, verzekerde Pater Halemba. “De geschenken die onze weldoeners ons in staat stelden te kopen, zijn door de kinderen met grote vreugde ontvangen. Tijdens mijn rondreis heb ik veel kinderen ontmoet die mij met trots bijvoorbeeld het windjack hebben getoond dat zij als Kerstcadeau hadden ontvangen. Of een kinderbijbel. Zij waren buitengewoon dankbaar.

Afbeelding

Het samenstellen en verdelen van 15.000 Kerstpakketten was een enorme logistieke uitdaging,” voegde Pater Halemba eraan toe. “De religieuzen en vrijwilligers hebben inderdaad een formidabele prestatie geleverd.”

Pater Halemba benadrukte daarnaast dat Kerk in Nood niet zal minderen met de steun aan christenvluchtelingen. “Het is voor die mensen belangrijk te zien dat ze niet worden vergeten. Velen hebben me gezegd dat het Westen zich maar weinig van hun lot aantrekt.

Wat de centrale Irakese Regering betreft, verwachten de mensen helemaal niks. Die regering is alleen maar geïnteresseerd in eigen zaken. Dat is de reden waarom de vluchtelingen echt aangewezen zijn op onze hulp. Die geeft hun hoop en maakt dat velen toch in hun eigen land blijven wonen.

Daarnaast hebben ze, ondanks alle problemen, een diep geloof in God bewaard. Vandaar de levering van 500 bijbels en studiemateriaal voor kinderen en volwassenen.”

Kerk in Nood ondersteunt de Christenen in Irak via talloze hulpprojecten. Alleen al in 2014 heeft de organisatie daarvoor voor meer dan € 4.8 miljoen beschikbaar gesteld.


Hier in eigen land kunt u o.a. Kerk in Nood (ook genaamd Oostpriesterhulp) steunen door uw bijdrage op hun rekeningnummer, of door een bestendige opdracht. Ik geef u graag meer inlichtingen, vraag maar via persoonlijk bericht. Ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

12 mar 2015, 23:26

Volgende foto getuigt van de duivelse invloeden in de hoofden van terroristen.
Geen enkele normale mens zou ooit zoiets kunnen verzinnen.
Afbeelding
Het is des duivels. Ik heb er geen woorden voor.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

22 mar 2015, 00:08

Waarschijnlijk hebben verschillende onder jullie naar VRANCKX gekeken, en naar de ongelofelijke verhalen van mensen, vooral jongeren en zelfs kinderen die naar het westen willen, omwille van het geweld in eigen land.
Over Eritrea is hier niet veel bekend, het komt niet dikwijls in het nieuws. Voor mij was het dan ook leerrijk om meer over deze staat te vernemen. Een echte dictatuur. Legerdienst voor de jonge mannen, vanaf 18 jaar en minstens 10 jaar aan een stuk. Een vorm van slavernij in dienst van een marxistisch bewind.
Je vraagt je af hoe dit nog kan? Er wonen maar 6.000.000 mensen in het land. Eigenlijk zou het goed bestuurd kunnen worden.

Sudan, waar het aan grenst en dat vele jaren zelf in een burgeroorlog verwikkeld was, biedt onderdak in tentenkampen van de Verenigde Naties.
Ware steden zijn het geworden. In één tentenkamp 35.000 vluchtelingen. Het moet vreselijk zijn geen toekomst te hebben, geen perspectief.

Het is dan ook niet te verwonderen dat de jonge mensen het er voor over hebben om door de woestijn naar het beloofde land te trekken. Maar de gevaren zijn enorm en de uitbuiting door mensen smokkelaars kent geen grenzen. Wij zijn ooit van dichtbij getuigen geweest van de vlucht van een jonge man uit Mali, die via Sénégal naar Europa wilde. De vader werd verwittigend van de vlucht van deze kerel en heel de familie stond in rep en roer. Gelukkig is hij op tijd teruggevonden, voor hij Afrika verliet en heeft men hem kunnen overtuigen mee naar huis te gaan. Ik weet niet wat er later van hem geworden is, maar toen was Mali nog een redelijk rustig land en was hij, indien hij de overtocht zou halen, waarschijnlijk toch teruggestuurd.

Een mens moet al diep in de penarie zitten om te besluiten ouders, familie en land achter zich te laten op zoek naar een beter leven.
Zelf heb ik er een klein beetje ervaring mee, toen wij in de 1944 op de vlucht zijn getrokken voor V1 bommen, van uit het Antwerpse naar de Westhoek. Wij, dat waren mijn ouders, 1 zusje, 2 grootouders, 1 tante met 3 van haar kinderen. De jongsten waren nog geen 2 jaar, ik was bijna 5 jaar.
Mijn moeder was hoogzwanger van haar derde kindje.

Al woonden we in het begin allemaal samen op de zolder van een woning, waar veel te weinig plaats was, toch gaf het een veilig gevoel weg te zijn van die vreselijke oorlog. Van de vele nachten dat we in de kelders moesten schuilen, waar ook nauwelijks plaats was voor ons allemaal.

Toch heb ik zelfs aan de oorlog geen trauma over gehouden, omdat we omringd waren door volwassenen, die alles deden om ons zo goed mogelijk te beschermen. Wat mij vooral is bijgebleven is de solidariteit, tussen families, maar ook tussen buren en zelfs met mensen die we niet kenden.

Zo kwam in de periode dat wij op de vlucht waren een jong gezin in ons huis wonen. Hun woning was vernield door de bommen. Met hun kinderen vonden ze dan een onderdak in ons huis dat leegstond.

Maar de situaties in landen zoals Syrië en Irak, zijn veel schrijnender. Eigenlijk kunnen die mensen nergens meer heen, omdat het nergens nog veilig is. Bovendien verliezen ze elkaar soms uit het oog in de mensenmassa op de vlucht.

Volgende keer wil ik het hebben over de toekomst die voor de wereld in haar geheel, erg onzeker is.

ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Monika **
Lid geworden op: 05 jun 2004, 13:10
Locatie: ardennen

23 mar 2015, 17:36

Breken of bouwen?


Breken gaat sneller dan bouwen.
Dat, wat met zorg werd gemaakt,
is soms in enk'le minuten
tot op het bot afgeknaagd.
Bouwwerken, moeizaam vervaardigd,
gaan met één klap in de lucht
en het verwoesten van steden
duurt slechts een enkele zucht.

Levens, zorgvuldig gekoesterd,
jarenlang liefd'rijk bewaakt,
zijn vaak door and'ren vernietigd,
tot een ruïne gemaakt.
Godd'lijke normen en waarden,
al wat afhank'lijkheid draagt,
worden, zo men ze niet koestert,
als in de wind weggevaagd.

Ik neem mij voor te gaan bouwen,
werkend voor Hem, die ik dien,
zwijgend waar anderen falen,
tonend hoe ík het wil zien.
't Positivisme naar voren,
niet roepend:"Dat is verkeerd!"
Minder de ander te breken,
bouwend, zo't mij wordt geleerd!

Frits Deubel

Lieve groetjes Monika
hoe de wereld nu is angstig

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

29 mar 2015, 22:57

.
DWAASHEID viert HOOGTIJ.

Er is nog niet genoeg lijden in de wereld, waar we machteloos tegenover staan.
"Ik ga iets doen dat de wereld zal verbazen, en waardoor mijn naam nog lang
in ieders geheugen zal blijven hangen".
Zo ongeveer waren de woorden van de co-piloot aan zijn vriendin.

En hij heeft gedaan. Waarom? Was hij ziek? Gestoord? Bezeten?
Wie zal het zeggen? Kan men het überhaupt ooit weten?

149 Onschuldige slachtoffers meenemen in de dood. Er zijn geen woorden voor.
De piloten, de maatschappij, de collega's, maar vooral alle nabestaanden die
nooit nog een volledig lichaam van hun geliefde zullen kunnen groeten.

Er is zoveel lijden waar we niet tegen opgewassen zijn, maar dit, samen met
alle misdaad, tart toch alle verbeelding.

Meer woorden heb ik er niet voor, dan enkel dit, er is veel gebeden,
in kerken over heel de wereld, voor de slachtoffers en hun families.
Mogen deze 149 mensen nu allen "veilig" zijn, voor altijd.
En mogen de families troost vinden bij deze gedachte en bij elkaar.

ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Monika **
Lid geworden op: 05 jun 2004, 13:10
Locatie: ardennen

30 mar 2015, 18:08

Een labyrint!


Ons leven is een labyrint
vol heuvelen en dalen
en elke dag begint weer met
een richting te bepalen.
Gaan we rechtdoor of keren we,
vast op de uitgang hopend
en als we links of rechtsaf slaan,
is dat dan niet doodlopend?

Ons leven is een labyrint.
Wie kent de juiste wegen?
Waar wacht vandaag het diepste leed
en waar de grootste zegen?
Wie neemt ons vriend'lijk bij de hand
wanneer het pad verduistert.
Wie is het die met veel geduld
naar een verdwaalde luistert?

Ons leven is een labyrint,
een doolhof van geheimen.
Soms valt de nacht rondom ons niet
met Vaders macht te rijmen.
En toch laat Hij ons dan opnieuw
de juiste richting vinden,
want God geeft telkens levensmoed
en kracht aan Zijn beminden!

Frits Deubel


daar zijn echt geen woorden voor
ik ben gedachten ook bij familie
Monika

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

03 apr 2015, 12:29

Dank u Monika, voor deze inspirerende woorden.

Vandaag GOEDE VRIJDAG
De Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid
Afbeelding

EERSTE DAG

Jezus vraagt: “ Leid vandaag de hele mensheid naar me toe, bijzonder alle zondaars, en dompel ze in de oceaan van Mijn Barmhartigheid. Daardoor vermindert ge mijn bitterheid om de verloren zielen.”

LATEN WE OM BARMHARTIGHEID BIDDEN VOOR DE GEHELE MENSHEID:

Barmhartige Jezus, uw verhevenste eigenschap is medelijden te hebben en vergiffenis te schenken. Let niet op onze zonden, maar op het vertrouwen dat we stellen in uw oneindige goedheid. Neem ons allen op in uw barmhartig Hart en stoot niemand af. We vragen het U om de liefde, die U met de Vader en de Heilige Geest verenigt.

Onze Vader, Weesgegroet, Ere zij…..

Eeuwige Vader, zie met barmhartige ogen op de hele mensheid neer, vooral op de arme zondaars, wier enige hoop het allerbarmhartigste Hart van Uw Zoon, Onze Heer Jezus Christus is. Door zijn smartelijk lijden, schenk ons Uw Barmhartigheid, opdat allen samen uw almacht in eeuwigheid mogen prijzen. Amen.

Feest van de Goddelijke Barmhartigheid op Beloken Pasen
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

04 apr 2015, 12:30

verwijderd.
Laatst gewijzigd door ria op 28 jan 2016, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Monika **
Lid geworden op: 05 jun 2004, 13:10
Locatie: ardennen

05 apr 2015, 11:36

Lieve Ria

zal de ellende op de wereld niet voorbij gaan
als het niet het ene is dan is het weer iets anders
in de bijbel staan
er komt geen oorlog
maar de mensheid maakt de wereld kapot
maar ondanks wens ik en u man een fijne Pasen
veel liefs Monika
Afbeelding

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

05 apr 2015, 20:47

De Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid

TWEEDE DAG

Jezus vraagt: “ Leid vandaag alle priesters en kloosterzusters naar me toe en dompel ze in de afgrond van Mijn Barmhartigheid. Zij gaven me de kracht mijn bitter lijden te doorstaan. Als door kanalen zal Ik door hen Mijn barmhartigheid over de hele mensheid uitgieten.”

LATEN WE BIDDEN VOOR DE PRIESTERS EN KLOOSTERLINGEN:

Barmhartige Jezus, van wie al het goede komt, vermeerder de genade in de zielen van de priesters en kloosterlingen, opdat ze waardig en vol vertrouwen alle werken van barmhartigheid verrichten, door woord en daad hun naaste tot de Vader van Barmhartigheid in de hemel leiden en Hem in eeuwigheid de verheerlijking schenken die Hem toekomt.

Onze Vader, Weesgegroet, Ere zij…..

Eeuwige Vader, sla de ogen van uw barmhartigheid op de uitverkorenen in uw wijngaard, de priesters en de kloosterlingen, en laat hun de genade van uw zegen toekomen. Door de goedheid van het Hart van Uw Zoon, schenk hun licht en kracht, opdat ze de mensen op de weg van het heil leiden om met hen eeuwig uw grenzeloze Barmhartigheid te verheerlijken. Amen.


DERDE DAG (toevallig op Pasen)

Jezus vraagt: “ Leid vandaag alle trouwe en vrome zielen naar me toe en dompel ze in de oceaan van Mijn Barmhartigheid. Deze zielen sterken me op mijn lijdensweg. Ze waren druppels van troost in een zee van bitterheid.”

LATEN WE BIDDEN VOOR DE GELOVIGE CHRISTENEN:

Barmhartige Heiland, die de genadeschatten van uw Barmhartigheid overvloedig aan alle mensen schenkt, neem alle trouwe christenen op in uw barmhartig Hart en sluit niemand uit. We vragen het u omwille van de onbegrijpelijke liefde tot de Hemelse Vader, die uw Hart verteert.

Onze Vader, Weesgegroet, Ere zij…..

Eeuwige Vader, zie met barmhartige blik op de trouwe zielen neer, die het erfdeel van Uw Zoon zijn. Door de verdiensten van Zijn bitter lijden, schenk hun uw zegen en omhul ze eeuwig met uw bescherming. Laat niet toe dat ze de liefde en de schat van de Heilige Geest verliezen, maar geef dat ze in verering met de engelen en heiligen uw Barmhartigheid eeuwig mogen loven. Amen.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

06 apr 2015, 11:30

Franse legerbisschop: abortus is massavernietigingswapen

Mgr. Ravel: islamitisch terrorisme in Parijs heeft zeventien levens geëist.
De Franse bisschop Luc Ravel, die toeziet op het diocees van de Franse krijgsmacht, heeft opdracht gekregen het logo van het Franse ministerie van defensie weg te halen van het maandblad van zijn diocees.

Dit omdat hij abortus een "massavernietigingswapen" heeft genoemd. In een groot commentaar op de terroristische aanvallen van januari in Parijs sprak hij over de "ingewikkelde strijd" die christenen vandaag moeten voeren, "ingeklemd" als zij zitten "tussen twee ideologieën".

"Aan de ene kant de ideologie die God karikaturiseert in zijn minachting van de mens, aan de andere kant de ideologie die de mens manipuleert in zijn minachting voor God", aldus de bisschop. Waarschijnlijk zou zijn tekst niet eens opgemerkt zijn, als niet een website van homoseksuele activisten die aan de kaak had gesteld. Ironisch, want de bisschop had juist 'gedachtenterrorisme' als grote bedreiging voor gelovigen aangevoerd.

Dit had de bisschop onder andere geschreven:
"Aan de ene kant hebben we evidente tegenstanders: terroristen met bommen, wrekers van de profeet. Aan de andere kant hebben we tegenstanders die verhuld zijn maar toch welbekend: de gedachteterroristen die het secularisme opleggen, de aanbidders van de staat."

"Aan welke kant moeten wij, christenen staan? We weigeren ons te laten gijzelen door islamisten. Maar we willen ook geen gijzelaars zijn van de ijveraars voor het 'correcte denken'.

Islamitisch terrorisme heeft zeventien levens geëist in Frankrijk.

Maar de ideologie van het 'correcte denken' eist 200.000 levens jaarlijks in de moederschoot.

Abortus, dat een grondrecht is geworden, is een massavernietigingswapen.
We sluiten bondgenootschappen voor Frankrijk, en we vormen een hecht front tegen uitdrukkelijk terroristische aanslagen. Maar dat is geen reden om de dwaasheden van euthanasie te steunen, van het 'homohuwelijk' en anderen, de karikaturen van Charlie Hebdo daarbij inbegrepen."

In antwoord op de politiek correcte kritiek op Ravel wees de hoofdredacteur, mgr Robert Poisnard, erop dat "de uitgesprokenheid van mgr. Ravel niet naar ieders smaak is; dat gezegd zijnde, heeft hij alleen maar de christelijke leer uitgedragen." Poisnard vraagt zich af "hoe mgr. Ravel door de katholieke leer aan te halen in een katholieke publicatie, die niemand verplicht is te lezen, de rechten schendt van wie zijn mening niet delen?" (KN / LSN)

bron: http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... gingswapen
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

06 apr 2015, 14:16

Aartsbisschop André-Jozef Léonard wil meer inzet voor de bescherming van het ongeboren leven.

Het is niet genoeg voor geboortes te zijn, er is ook een sterke inzet 'pro-life' en 'pro-moeder' nodig, zei Mgr. Léonard op Eerste Paasdag in de Brusselse kathedraal Sint-Michiel en Sint-Goedele. Alleen al in België zijn sinds 1990 naar schatting meer dan 300.000 kinderen geaborteerd.

Embryo
Léonard wees erop dat het kind in de moederschoot geen enkele kans heeft om "aan de aanslag te ontkomen". Daarna telt het als niet meer dan "biomassa". Elk mens dient zich bewust te worden dat hij ooit zelf net zo'n kwetsbaar, nietig embryo in het moederlichaam geweest is. "Wij waren er niet geweest als wij in dit kwetsbare stadium van ons leven niet gerespecteerd waren."

Vrouwen ondersteunen
De aartsbisschop van Mechelen-Brussel riep tegelijk op om vrouwen die tot een zwangerschap besluiten niet te veroordelen. Het gaat er veeleer om vrouwen sterker te gaan ondersteunen om het kostbare leven van het ongeboren kind te behouden. (KN/KNA)

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... us-aanslag
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

06 apr 2015, 14:43

De Noveen tot de Goddelijke Barmhartigheid

VIERDE DAG

Jezus vraagt: “ Leid heden naar me toe de heidenen en allen die me nog niet kennen. Gedurende mijn bitter lijden heb ik aan hen gedacht en hun latere ijver troostte mijn Hart. Dompel ze nu in de oceaan van mijn barmhartigheid.”

LATEN WE BIDDEN VOOR DE HEIDENEN EN ONGELOVIGEN:

Barmhartige Verlosser, Licht van de wereld, neem de zielen van alle heidenen en ongelovigen, die u nog niet kennen, in uw barmhartig Hart op. Moge het licht van uw genade hen verlichten, opdat ze samen met ons de heerlijkheden van uw barmhartigheid eeuwig mogen loven.

Onze Vader, Weesgegroet, Ere zij…..

Eeuwige Vader, zie met barmhartige ogen neer op de zielen van de heidenen en ongelovigen, die U nog niet kennen. Ook zij zijn in het barmhartig Hart van Uw Zoon, Onze Heer Jezus Christus, geborgen. Leid ze naar het licht van het evangelie, opdat het geluk, U te beminnen ook hen ten deel vallen. Maak dat ook zij die vrijgevigheid van uw barmhartigheid eeuwig mogen loven. Amen.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.