Onder één dak.

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

18 jun 2016, 12:32

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

20 jun 2016, 11:44

.
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be/

PARELS aan de kroon.
Afbeelding
Een diadeem van regendroppels
siert haar blanke hoofd,
haar hart voor mij geopend,
hoe zoet, hoe puur, hoe schoon.
ria

een witte pioen uit onze tuin.
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

24 jun 2016, 12:03

HOOGZOMER
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... zomer.html
Afbeelding
een vriendelijke groet
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

25 jun 2016, 16:31

VERDRIET

Een vrouwtjes-merel
vloog zich dood, helaas
- in de avondzon - tegen het
blinkend keukenraam.

Een korte weg wou ze nemen
gevangen in de laatste zonnestralen,
ze zou nog gauw wat strootjes
voor hun nest gaan halen.

Devoot heb ik haar begraven
en in de avondstilte
hoorde ik haar wederhelft
onafgebroken, zachtjes klagen.

Zijn zwartste pak heeft hij nu aan,
zit treurend in de berk,
het nest nog leeg, onafgewerkt
geen mens, geen vogel, die
zijn intens verdriet opmerkt.

ria (mei 2016)
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

26 jun 2016, 23:08

Afbeelding

Aubrey Alvarez rust in de motorhandschoen van haar overleden vader. (Foto: facebookpagina Kim Stone)

De Amerikaanse fotografe Kim Stone plaatste twee weken geleden een aandoenlijke foto van baby Aubrey Alvarez op Facebook, met als bijschrift: “Men zegt dat engelen tegen baby’s praten wanneer ze glimlachen in hun slaap. Misschien is dat wel waar”. De aandoenlijke foto is inmiddels meer dan zeven miljoen keer bekeken, ruim tachtigduizend keer gedeeld en meer dan 361.000 keer geliket.

‘Echt even bidden’
Aubrey, die zichtbaar op de foto glimlacht, ligt met haar hoofd in de motorhandschoen van haar vader, Hector Daniel Ferrer Alvarez (25), die in april in Florida werd doodgeschoten. Enkele weken daarna, in mei, werd Aubrey geboren.

Fotografe Kim Stone kwam in contact met het meisje en haar moeder, Kathryn Seable Williams, door de oma van het meisje, van wie Stone de buurvrouw is. Hoewel Stone vaker dit soort fotoshoots doet, moest ze, naar eigen zeggen, voor deze foto-opdracht “echt even bidden”.

‘Niet perfect’
“De oma had deze sessie geboekt voor haar dochter. De lieve moeder is een emotioneel wrak. Ze wilde de motorhandschoenen van de vader gebruiken; iets waar hij gek op was. Ik maakte deze foto. Het is een goede foto, maar niet perfect. Ik deelde het op social media met toestemming van de moeder en…toen ging het viral”, aldus Stone op haar weblog.

Glimlachen
Kathryn Williams wilde graag een foto van Aubrey met de motorhandschoenen en helm van haar overleden vriend.

Volgens Stone begon het meisje tijdens de fotoshoot te glimlachen op het moment dat haar hoofd in de motorhandschoen van haar overleden vader werd gelegd. “Ik had niet eens tijd het licht in te stellen”, aldus Stone tegen The Huffington Post.

‘Hij zal zijn meisje nooit vasthouden’
Stone deelde de foto op Facebook met het fotobijschrift: “Haar vader hield van zijn motorfiets. Hij droeg altijd beschermende kleding. Hij wilde er zeker van zijn dat hij veilig reed. Hij kon geen risico’s nemen met een klein meisje op komst. Maar hij zal zijn meisje nooit vasthouden. Zijn leven werd een maand voordat ze geboren werd weggenomen door iemand die hij als een vriend beschouwde. Men zegt dat engelen tegen baby’s praten wanneer ze glimlachen in hun slaap. Misschien is dat wel waar.”

De moeder van het meisje heeft laten weten dat ze een screenshot van de foto op Facebook en de reacties eronder bewaart voor haar dochter. (KN/HLN)
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

28 jun 2016, 00:29

GLIMLACHEN bij leven, maar ook in de DOOD
Afbeelding
http://jceworld.blogspot.be/2016/06/nun ... e-and.html

Glimlachend haar Bruidegom Jezus tegemoet.
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

28 jun 2016, 11:24

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

29 jun 2016, 13:32

Laatste deel van de vertaling over de Verschijningen van MARIA aan Gladys in Argentinië, tussen 1983 en 1990 en dit jaar goedgekeurd door de kerk, bij monde van de plaatselijke bisschop.

EEN WARE GIDS. Heb vertrouwen in God, in Zijn liefde, in de moederlijke liefde van Maria en lees de boodschappen.

"Mijn lieve kinderen, ik verzeker u dat u niet ver van mijn geliefde Zoon zult zijn, als je erin slaagt in Hem te vertrouwen ..." "Aanroep de Heilige Geest en Hij zal je redden."

"Loof de Heer, de Koning van het heelal. Looft God, onze Vader. U allen weet dat Hij barmhartig is. In Hem is vergeving, en Hij houdt van u, boven alles. We weten dat Zijn koninkrijk eeuwig is; net als Zijn liefde die Hij bewijst voor zijn kinderen is eeuwig.

Hij heeft alleen uw geloof nodig, en Hij wil dat je leeft overeenkomstig Zijn Woord. In ruil belooft Hij u het heil van uw ziel, en de volledige bevrijding. "

Jezus zei: "Mijn hart wil het heil van alle zielen en houdt van hen, zelfs van degenen die in zonden zijn."

Opnieuw zei Hij: "Wie luistert naar Mijn woorden zullen het heil vinden. Wie ze in de praktijk brengen, zullen eeuwig leven. Degenen die hopen in God hopen niet tevergeefs. "

"Mijn dochter," zei Maria, "wanneer een hart zich opent naar het hart van de moeder, blijft het daar. Wanneer een hart zichzelf overgeeft aan het hart van een moeder, zal zij het vormgeven en begeleiden naar haar Zoon. In dit hart zal “puurheid, liefde, nederigheid ... " gevonden worden.

Jezus wil dat op deze wijze.
In 1987 zei Hij: "Vandaag waarschuw Ik de wereld, want de wereld is niet op de hoogte dat de zielen in gevaar zijn. Velen gaan verloren. Weinigen zullen het heil vinden, tenzij ze Mij aanvaarden als hun Verlosser. Mijn moeder moet aanvaard worden. Mijn moeder moet worden gehoord in de totaliteit van haar boodschappen. De wereld moet de rijkdom ontdekken die het christen zijn met zich meebrengt.

De kinderen van de zonde zullen opgroeien in zonde als hun ongeloof toeneemt. Ik wil een vernieuwing van de geest, een zich losmaken van de dood, en een gehechtheid aan het leven. Ik heb het hart van mijn moeder gekozen, zodat wat ik vraag zal worden bereikt. Zielen zullen tot Mij komen door middel van haar Onbevlekt Hart. "

In haar laatste openbare boodschap op 11 februari 1990, feest van Onze Lieve Vrouw van Lourdes, Maria zei: "Mijn lieve kinderen, ik stel je voor mijn instructies stap voor stap te volgen. Bid. breng eerherstel, heb geloof! Zalig zijn zij die in gebed op zoek gaan naar een toevluchtsoord voor hun ziel. Zalig zijn zij die Eerherstel brengen voor de zware beledigingen die mijn Zoon worden aangedaan. Gezegend zijn degenen die geloven in de liefde van deze moeder. Al degenen die geloven in God en Maria zullen gered worden. Ere zij God. Verkondig dit. "

http://www.ncregister.com/blog/joseph-p ... z4AjoIRNel


Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

30 jun 2016, 17:05

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

04 jul 2016, 10:41

Afbeelding

KONINGIN v. d. VREDE te MEDJUGORJE 2 JULI 2016 - boodschap aan Mirjana

“Lieve kinderen, mijn ware, levende aanwezigheid bij u, moet u gelukkig maken want het is de grote liefde van mijn Zoon. Hij zendt Mij naar u opdat, met moederlijke liefde, ik u veiligheid verleen, opdat jullie begrijpen dat pijn en vreugde, lijden en liefde, de ziel doen intens leven; opdat ik jullie opnieuw oproep het Hart van Jezus, het hart van het geloof, de Eucharistie te verheerlijken.


Mijn Zoon keert van dag tot dag, sinds eeuwen, levend terug bij jullie, terugkerend, alhoewel Hij jullie nooit verliet. Als één van jullie, mijn kinderen, tot Hem terugkeert, springt mijn moederlijk hart op van vreugde. Daarom, mijn kinderen, keer terug tot de Eucharistie, mijn Zoon. De weg naar mijn Zoon is moeilijk, vol verzakingen, maar aan het einde is er altijd het licht.

Ik begrijp jullie pijnen en lijden, en met moederlijke liefde wis ik jullie tranen. Vertrouw op mijn Zoon, want Hij zal voor jullie doen wat jullie nog niet eens weten te vragen. Jullie, mijn kinderen,hou jullie alleen bezig met uw ziel want ze is het enige dat u toebehoort op deze aarde. Jullie zullen ze, vuil of schoon, voor de Hemelse Vader brengen. Denk eraan dat liefde tot mijn Zoon steeds beloond wordt. Ik smeek jullie, op bijzondere wijze, te bidden voor degenen die mijn Zoon riep om volgens Hem te leven en hun kudde te beminnen. Dank u.”


Mirjana aan het einde van de Verschijning.
Afbeelding
Met weemoed kijkt Mirjana de Koningin van de vrede na, tot zij terug in de wolken verdwijnt.

Wilt U meebidden dat kan: http://www.marytv.tv/
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

05 jul 2016, 11:39

Veel is er niet nodig om gelukkig te zijn
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... nodig.html
Afbeelding

zonnige groeten,
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

06 jul 2016, 22:56

Zullen we het eens over een APPEL hebben?
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... appel.html
Afbeelding

Afbeelding
En toch zijn er appelen die gelukkig zijn tot het einde van hun dagen.
Het hangt er vanaf wie ze in de hand houdt.
Dit is voor mij een schitterend voorbeeld.


Vergeet het gedicht van Toon Tellegen
en geniet van deze beminnelijke en gulle oma.


ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Bomi
Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
Locatie: Hasselt

10 jul 2016, 13:14

Ria,

bedankt voor je bezoekje en het knappe plaatje dat je er achterliet.

Ook ik moet het wat rustiger aan doen, een mens leert genieten van
wat hij nog kan en heeft.

Vandaag een echte Zon-dag! Profiteren maar.

Groetjes,

bomi


Afbeelding
Een klein stukje tuin.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

12 jul 2016, 12:53

.
ER IS VEEL GEBEURD DE LAATSTE TIJD.
Veel ellende, maar ook mooie dingen.
Voor dit laatste wil ik je meenemen naar de Tallships in Antwerpen.
Ze zijn voorbij, maar de herinneringen blijven. Kom en geniet.


Deel 1 SFEER IN 't STAD
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... tad_9.html

Deel 2
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... eel-2.html

Deel 3
http://ria-natuurmijnpassie.blogspot.be ... eel-3.html

Afbeelding
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

denook
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:25
Locatie: Vlaams-Brabant

13 jul 2016, 10:19

beste Ria en allen die hier langs komen,

mag ik even onder uw dak, met een vraagje?

Als bestuurslid van Okra, las ik elke maand bij de samenkomsten
een zangmoment in.
Telkens een Okralid overlijdt krijgen de leden een uitnodiging om
de uitvaart bij te wonen.
Alhoewel Asse een grote mooie kerk heeft, met een bloeiend
parochiaal leven, is er wel geen kerkkoor.
Zo rees bij mij het idee om bij uitvaarten van Okraleden, de
aanwezige leden een paar aangepaste liedjes te laten zingen.
Ik dacht, voor tijdens de communie aan 'Blijf mij nabij'.
Bij het binnekomen van de priester zou ik opteren voor
'Nader bij U mijn God', een enig mooi lied.
Alleen, ik vind de volledige tekst niet meer terug.
Het begint met

'Nader bij U mijn God, U naderbij,
zij ook de weg daartoe, een kruis voor mij.
Wat ook mijn toekomst zij,
U nader, nader bij.
Nader bij U mijn God, U naderbij ...'

De rest ken ik niet meer.
Mocht iemand de volledige tekst nog hebben, zou je mij
er een groot plezier mee doen!

Plaats hem maar graag op de topic hier van Ria,
hij zal zeker niet misstaan in het geheel.

met veel dank aan de mogelijke helper ...

denook