*BiBi's* gedachten-korfje

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Bibi
Lid geworden op: 02 mar 2005, 20:47
Locatie: Brasschaat

18 jul 2007, 21:17

Ik kan jullie niet verrassen met een gedicht :?
De koffer is gepakt en ik tel af ... nog even
en we vertrekken op vakantie! Naar een plekje waar we al heen gaan sinds 1995, soms ook in de winter! Een prachtig land, met vriendelijke mensen en ongerepte natuur!
Geen lawaai, geen druk verkeer, geen stank ... geen stress!
En als je boven op een van de bergtoppen staat ...
moe en bijna zonder adem ...
maar zo gelukkig met het prachtige uitzicht dat je alleen maar van dit plekje aangeboden krijgt. Zomaar, gratis ... van zo'n moment kunnen wij oneindig genieten!
Maar ook daar zal ik aftellen ...
want mijn liefste maatje komt erbij en zo zal ik hem mijn lievelingsplekje, mijn tweede thuis kunnen laten zien!
En ik weet nu al ... ook hij zal ervan houden! :wink:

We wensen jullie alleen het beste
en hopen elkaar na de vakantie weer terug te "lezen"
Voor de maatjes die nog op vakantie vertrekken,
prettige en fijne vakantie!
Wees voorzichtig en kom veilig terug.
De maatjes die thuis blijven ...
geniet van de zonnige dagen
en vooral van de vriendschap en liefde :)
Hou jullie goed en tot dan ...

Liefs
Stew en *BiBi*


Afbeelding
Zoals één zonnestraal een bloem doet opengaan kan een vriendelijk woord een gezicht doen stralen.

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

23 jul 2007, 12:41

vooraleer ik bibi achterna ga naar Oostenrijk , wil ik nog één ding zeggen : mensen , geniet , geniet van al wat dit korte leven te bieden heeft . En vooral ; denk niet : later zal ik ...want misschien komt er geen later . Ik schreef dit kortverhaal , geïnspireerd door een ware gebeurtenis in mijn directa kennissenkring .

Vakantie

Ze hadden er hun hele leven van gedroomd .Ooit zouden ze met vakantie gaan naar Toscanië . Het heuvelende landschap met olijfbomen , druivelaars , vriendelijke mensen en lekker eten En dat alles onder een warme zon .
Het werd voor hen een soort land van belofte . Iets wat hen wachtte , in de laatste periode van hun bestaan Een beloning voor een leven van hard werken en zorgzaam sparen. Ze zouden er een huisje huren en wat rondreizen . En eindelijk wat tijd hebben voor elkaar . Een hele maand . Misschien wel zes weken .
Ze begrepen allebei dat ze geduld moesten hebben Ze waren geen rijkemanskinderen . Voor al wat ze hadden moesten ze zelf hard knokken Daarom wisten ze dat ze moesten wachten tot later om hun droom te realiseren . Tot ze met pensioen konden gaan
Eerst was er hun eigen huisje waar ze voor werkten. Dan kwamen de kindjes , Bob en Mieke . Die moesten een behoorlijke opleiding krijgen. Ze moesten ook alles krijgen wat andere kinderen hadden..Daarom werkte hij vele uren in zijn eigen bedrijfje en klopte zij nog wat uurtjes , naast haar huishoudelijk werk , om wat bij te verdienen .
Ze waren betrekkelijk gelukkig , ook al ontzegden ze zich heel wat om mee te kunnen in het milieu waarin ze vertoefden. Vakantie ? Daar waren ze voorlopig niet aan toe Bob moest zijn tennisclub betalen en Mieke haar paardrijlessen. En de schoolreizen kostten behoorlijk wat . En de kinderen gingen mee op kamp , en later op studiereis
Zo gingen de jaren voorbij , tot ze stilaan in de buurt kwamen van de realisatie van hun droom. Want ze gingen eindelijk met pensioen .
Het eerste jaar kon hun droomreis niet doorgaan , want Bob had een winkel en daar moest vader een handje toesteken
Ze vonden het jammer , maar ja , dat ene jaartje zou het verschil niet maken . En Bob kon toch zijn winkel niet sluiten voor zo’n lange periode . Dat begrepen ze ook wel .
Intussen waren ze opa en oma geworden . Mieke had twee lieve kindjes . Twee meisjes , die op een heel stuk van hun leven beslag legden . En opa en oma moesten dikwijls babysitten . En later de meisjes opvangen als ze van school kwamen . Want Mieke en haar man werkten allebei . Het grote huis afbetalen , en de sjieke auto , je weet wel !
Wanneer ze dan toch het volgende jaar hun droom wilden waarmaken , kon dat niet , want enkele weken voor het vertrek vernamen ze dat Mieke het niet meer zag zitten met haar man . Dat ze eraan dachten , uit elkaar te gaan .
In zo’n omstandigheden kan je dan toch niet met een gerust hart de boel achterlaten en voor een maand lekker op vakantie vertrekken. Als goeie ouders en grootouders doe je dat toch niet !?
Zo gingen nog enkele jaren voorbij. Altijd weer was er iets wat hen verhinderde om de reis van hun leven te maken. Altijd weer waren het de kinderen die beroep op hen deden , zodat ze zich verplicht voelden om Toscanië nog maar een jaartje uit te stellen. Maar ze bleven erin geloven. Hun droom zou ooit werkelijkheid worden .
Om zich niet oud te voelen fietste opa enkele uurtjes wanneer Mieke of Bob of de schoondochter even geen beroep op hem deden.
Op een zonnige en koude dag in de herfst voelde hij zich onder het fietsen niet heel lekker. Een voorbijrijdende chauffeur zag hem zitten naast zijn fiets , weggedoken tussen bruinende varens .
Nog diezelfde dag werd hij opgenomen in het ziekenhuis . De hersenbloeding kwam hij nooit meer te boven .
Opa en oma hebben Toscanië nooit gezien .
J.V.

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

23 jul 2007, 23:15

bergen

vanavond bekeek ik de foto's
oude opnamen
van lang geleden
en ik zag mezelf
naast een groot kruis
boven op de top

straks kom ik weer naar je toe
naar je sneeuw
en naar de gladde weg
die naar de top leidt
en je lonkt naar me
verleidelijk als de lorelei

dan wil ik weer met je vechten
mijn krachten meten
moeizaam omhoog
langs je steile flanken
tot ik boven ben
me gelukkig voel

om zoveel stille schoonheid
om de ijle zuiverheid
de overweldigende blik
op deze ongerepte wereld
en om de overwinning
op mijn moe-zijn

maar ik heb zin om te huilen
want de foto's zijn oud
en mijn krachten gebroken
nu ken ik mijn vonnis
ik zal deze hoge toppen
nooit meer bereiken .

ferry
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
Locatie: brasschaat

24 jul 2007, 23:14

Stew :
- wat een verhaal , goed geschreven en beschreven zoals
bijvoorbeeld : ze moesten meekunnen met het milieu waarin ze vertoefden !!
Het leest als een trein !!

- ik ben ontroerd door jouw mooi gedicht " bergen "
Ik heb de bergen en de sneeuw niet meer gezien sinds mijn 17e met de ziekenkas met de bruine geverniste doos !! (weet niet of je dat kent )
Te lang uitgesteld en met mijn arthrose knieën zal ik ook nooit meer de top bereiken en
de stille schoonheid
de ijle zuiverhuid ervaren
met overweldigende blik
die ongerepte wereld
aanschouwen
wat kun jij het prachtig vertolken !!
Ik hoop dat je nog niet vertrokken bent , dan kan ik je nog een fijne vakantie toewensen !!
In gedachten zal ik samen met jou
halverwege de berg rusten en toch
met een intens genoegen
van het wijdse uitzicht genieten

Doe de groeten aan Bibi en je vriendin en ik kan jullie plezier maken en gelach tot hier horen !! Zeker weten !! Geniet ervan en tot ziens !
Liefs Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

24 jul 2007, 23:26

Fernanda ,

Dank voor de lof en de lieve woordjes . Ik zal zeker je groetjes overbrengen aan Bibi .
Wij vertrekken maandag a.s. omdat Patri moet werken tot maandagmorgen 7 uur .
Natuurlijk ken ik de fameuze geverniste bruine doos . En Melchtal !!!En de geitenboer . Wat 'n herinneringen ! .
Lieve groetjes ,
Stew

ferry
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
Locatie: brasschaat

24 jul 2007, 23:40

Stew : als jullie pas aanstaande maandag vertrekken wanneer komt Bibi dan terug ? Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug

Bosrankje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Locatie: Antwerpen

24 jul 2007, 23:52



Beste Stew,

Wij dachten dat je al weg was naar Oostenrijk.

Goed dat ik het berichtje van Ferry las, dan

kunnen wij jullie nog een heel goede reis wensen

en een vrolijk en ontspannend verblijf.

Groetjes aan Bibi en man en tot ziens

Liefs van Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

25 jul 2007, 05:00

Hallo Fernanda , Rankje en Alter ,

Stew en Patri vertrekken dus maandag naar Pitztal , om dan samen nog een week daar te blijven " onder ons gevieren " ( slecht Nederlands ! )
We komen dan ook met zijn allen terug tegen maandag 6 augustus .
Liefs van ons allemaal ,
Stew

Bibi
Lid geworden op: 02 mar 2005, 20:47
Locatie: Brasschaat

07 aug 2007, 20:56

" Grüss Gott " ... beste poëzievrienden allemaal!
Terug veilig in eigen land ... na een prachtige vakantie in het wonderbare Pitztal :wink:
Stew schreef een heel mooi gedicht... blijkbaar had hij , ooit , afscheid genomen van de prachtige bergen! Maar ik kon hem overhalen en hij stapte en stapte als een jonge god ... hij verdiende zelfs een grote "crèmeglace "
:wink: ... na een Nordic Walking tocht van 18 km , waarbij een hoogteverschil van 500 meter moest overwonnen worden .

5 Dagen en 3 prachtige tochten, deden we samen! Proficiat Stew ... en ik ben erg gelukkig dat je nu weet dat je nog geen afscheid hoefde te nemen
van dit prachtige land met zijn 1000 bergmeren en bergtoppen! :wink:

Nog even uitblazen ... en jullie zien ons weer verschijnen ...
lieve groet

Stew en * BiBi *



Eerste week : 25 juli : 8u45 start naar de Rüsselsheimerhütte 2.328M
Verder naar de top : Gawinten 2.649M
Prachtig uitzicht in het Pitztal!
Een prachtige dag ... om 15 uur terug aan de auto.

Afbeelding

Stew ... begroet " ROSA " :lol:

Afbeelding

1 augustus

Met de gondel en dan met de zetellift naar de Sechszeiger 2.395M
om dan te voet af te dalen naar de Leiner Alm 1.823M
en vandaar terug naar de auto! Een tocht van ca. 3 uren ...
rust op de alm niet meegerekend :wink:

Samen op de Sechszeiger

Afbeelding

Samen op de Leiner Alm ...

Afbeelding

Zoals één zonnestraal een bloem doet opengaan kan een vriendelijk woord een gezicht doen stralen.

Bosrankje
Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Locatie: Antwerpen

07 aug 2007, 23:03



Beste Bibi en Stew,

Heel blij jullie terug te zien na een
verkwikkend verlof in Pitztal.

Foto's liegen er niet om, de glunderende
gezichten zijn als het sprekende bewijs
dat het jullie goed gedaan heeft.

Proficiat aan Stew voor zijn prestatie in
de bergen !

Veel liefs van Alter en Bosrankje, een
dikke knuffel en tot ziens :D :wink:
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....

ferry
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59
Locatie: brasschaat

08 aug 2007, 10:12


haloo Bibike en Stew :WELKOM THUIS
Ik wou jullie gisteren avond verwelkomen maar was niet thuis , mocht gaan babysitten !!!!
Ik moet het al niet meer vragen , merk aan de foto's dat het heel goed geweest is !!
Dat was inderdaad een prachtig gedicht van Stew hé Bibi !!
Ik wou dat ik in Stew zijn schoenen stond of bijvoorbeeld ernaast toen julie op de top stonden en het dal aanschouwden !!Wishfull thinking !!
Kun je geloven dat ik vanmorgen bijna een uur niet op seniorennet kon
SENIORENNET was overbelast !!
Nog vele lieve wensen , tot ziens !! Liefs Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

08 aug 2007, 10:30

Bibike en Stew

welkom thuis !
Mooie foto's, maar ontbreken er niet een paar?

De foto waarop Stew je op zijn rug naar boven bracht...
of allebei op de rug van een koe naar boven

jullie zagen er alleszins niet moe uit...

R :roll: bbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Raaike
Lid geworden op: 12 mei 2003, 09:56
Locatie: Z - Limburg

08 aug 2007, 13:01

Afbeelding

Blij dat jullie veilig en wel terug thuis zijn gekomen :D

De prachtige foto's zeggen alles 8)
Welkom thuis in het Poëziehoekje :wink:

Raaike
* Een beetje zonneschijn doet wonderen !

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

08 aug 2007, 20:05

bibi en stew
Afbeelding
piepje
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

GIVE
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:34

08 aug 2007, 23:10

Bibi, welkom terug vanuit het wondermooie Pitztal. 't Zaj jullie zeker wel deugd gedaan hebben. Zo kuj je er weer eventjes tegen. Vriendelijke groeten.
Er is zoveel om lief te hebben.