nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

15 dec 2008, 19:44

Alles wat hier vandaag over Rapke gezegd wordt stroomt als regenwater van mijnen impérmiabel :roll:
Kijk hieronder maar ne keer hoe dat dat komt :lol:



quote="pepalien"]

dat ik Rapke toch och zoooo ne lieve vind :lol:
zelfs de liefste man van deze topic :lol:[/quote]


hela, en nu gijlie
:roll: Rapke

Assa
Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Locatie: Vlaams brabant

15 dec 2008, 21:39

Hey Rapke,

Het mag wel eens dat ons Rapke gelukkig is :)

wij zitten ne ganse dag op zijn kap,en het is goed dat er eens iemand zegd dat Rapke de liefste is,want ocharme wat moet dat manneke allemaal niet slikken :wink:
......................Afbeelding
Avondgroetjes,
assa
Groetjes van assa

gustilpe
Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Locatie: vlaams brabant

15 dec 2008, 22:58

awel, dat vind ik nu ook zie, rapke is de liefste man van deze topic,

en ja, kersmis nadert, gedaan met op rapkes kap te zitten, na kerstmis kunnen we dan herbeginnen!

'k ga slapen,

gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Bomi
Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
Locatie: Hasselt

15 dec 2008, 23:03

-----

Neske lieve schat ONBETAALBAAR


Denk dat ze mij tot op de grote baan hebben horen lachen, mijn buren denken vast dat ik bezoek heb.

Méér vandat!

Over dat werken Assa heeft gelijk moesten jullie niet werken kreeg ik geen pensioen meer.
Je zou bijna als oudere tegen de werkenden moeten zeggen ' k zal mij haasten om te sterven, dat is alweer eentje minder om te betalen '

Gelukkig werkt het niet zo! een onderwerp waar hier al veel discussie's over geweest zijn. Ik vraag altijd ' Waar is dan het geld gebleven dat ze ons vader 47 jaar hebben ingehouden! '
Daar zijn mijn grootouders van betaald enz. enz.

Werk allemaal nog maar hard ben nog niet van plan dood te gaan, kom liever lezen wat Neske ons allemaal gaat vertellen. Om duimen en vingers af te likken.

Ga zo voort Neske!!!

Slaapwel iedereen, ( zou rapke nu nog wel kunnen slapen? 't zal toch nu genen pijn meer doen zeker? 'k weet niet toch maar raar :?: allez maar goed dat madam rapke aan onze kant staat. )

En rapke maar lezen dat pepalien zot van hem is en dat hij zo lief is! Ik denk nu ineens aan iets zou hij nu daar je weet wel, zijn . . . nog kunnen doen?
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

16 dec 2008, 06:45

Bon, goede morgen iedereen.
Ik heb van een uitmuntend goede verkwikkende slaap genoten.
Wat betekent dit nu voor jullie concreet ?
Ik verdeel jullie in twee groepen, groep B zal het bijzonder zwaar hebben vandaag, terwijl groep A in de watten zal worden gelegd. Vergelijk het met hel en hemel, waarbij hel = groep B, en hemel = groep A.
Zijn er nog vragen ?
--Ja mevrouw ? Wat is uw naam ook weer ? Ah, Bomi... Volgende vraag !
--U daar mevrouw ? Uw naam is Assa en u wenst te weten of groep A ook mag posten in het topic vandaag ? Maar natuurlijk mevrouwtje!!!
--Volgende vraag; Ha mevrouw Pepalien, of u moogt blijven mooie lieve prentjes sturen ? Dat mag zeker hoor!!Geen probleem
--Ja,wie nog ? Uw naam mevrouw ? Oh sorry, excuseer, juffrouw Mathilda, zegt u maar ? Leerzame zaken ? Natuurlijk, waarom niet !!!
--Die mevrouw daar helemaal achteraan, kunt u wat duidelijker uw naam zeggen ? Dank u, Neske dus ... Volgende vraag !
Wat zegt u ? Ja mevrouw Neske, u moogt vooraan plaats nemen, zelfs met een hoed van een halve meter zou u nog niemand storen. Dames wilt u zo vriendelijk zijn twee stoelen vrij te maken ?Dank u
--Oh ja, die mevrouw hebben we nog niet gehoord, u zegt ? Omaha, oké mevrouw, uw vraag ? Of er contact mag gehouden worden tussen de twee groepen onderling ? In princiepe kan ik dat niet verbieden, maar het is toch af te raden.
--Aha, nog een laatkomer ? Wat zegt u ? Van Nijmegen komt u ? Da's dan in orde voor één keer, de volgende vergadering misschien eens op tijd vertrekken lijkt me een leuk idee, mevrouw Schrijfster !?
--Een bekend gezicht, Mevrouw Gustilpe, hoe gaat het met u ? Met mij ook alles oké dank u ! Uw vraag was ? De maaltijden ? Van zodra groep B gedaan heeft met de berg afwas van gisteren kunnen ze beginnen koken.
--Zo, dat was het geloof ik, effe de lijst raadplegen, ah, mevrouw Ria ?
Wat zegt u mevrouw Bomi ? Oh, dat is niet zo mooi wat u daar over mevrouw Ria vertelt hoor, foei !! Mevrouw Neske, stop maar met lachen, direct glibbert ge nog van uw stoel !!
Ja mevrouw Assa ? Ah zo, ziek, ik hoop dat ze niet vergeet van een doktersbriefje binnen te brengen !!

Zo, nu nog de verdeling in groepen :
Groep B : De vrouwspersonen Bomi en Neske (u moogt nu vertrekken naar de afwas)
Groep A : Alle andere dames (u hebt nu twee uurtjes vrij, waarna een bus u naar de wellness zal brengen)
Dat was het, veel plezier nog voor groep A

Vriendelijk voor wie 't verdient, streng voor de rest
Rapke

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

16 dec 2008, 08:40

Mijn job zit er op voor vandaag. De groepen zijn bezig, en ik ga kerstboodschappen doen.
Nog een mooie dag verder :wink:

Assa
Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Locatie: Vlaams brabant

16 dec 2008, 09:43

Goede morgen Rapke,en iedereen

Bomike,over dat werken ik ben ook in Pensioen,heb iets meer dan 30jaar
gewerkt en heb dus ook betaald voor mijn pensioen,

ik ben blijven werken(geen 38u week) als vrijwilliger en het is een groot geluk dat er veel van die zotten zijn die nog gratis willen werken.

Neske:over u verhaal heb ik geen komentaar!

Groetjes assa,
Groetjes van assa

Omaha
Lid geworden op: 12 dec 2005, 20:53
Locatie: Vlaams-Brabant

16 dec 2008, 10:08

goede morgen iedereen,

'k ga eerst bijlezen, dan kan ik weer mee

een fijne dag aan iedereen

liefs

Omaha.
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

neske
Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Locatie: Vlaams Brabant

16 dec 2008, 10:15

Dag Meneer Rap (ke dat is al laaaaaang verleden tijd) Misschien volgende week nog eens omdat het tenslotte Kerstmis is en vrede voor iedereen enzo...
Oei oei meneer is op zijn... eh poot. getrapt. :o
Aha, terug indeling van groepjes? 8O weet toch dat zoiets gevaarlijk is? Ooh, ik zie het, er zijn er maar twee, tof. 8)

Zeg mateke "naar de afwas" Naar de chippendales jaaaa! Dat is toch een heel groot verschil zou ik zo denken. Ons Bomike en ik zijn uitgenodigd, wij mogen op de 1st rij zitten, cool dan komen ze gewoonlijk toch bij die op hun schoot (je) zitten.
Rap zonder "ke"
Ik hoop dat ge met die van groep A niet teveel gaat SWAFFELEN!
Dat is een nieuw woord, maar dat wist die "alweter" al wel zeker? :roll:

Bomike, ik heb hier nog een goei anekdote van MR (madam Rapke) uit respect voor mijn nieuwe lieve, praatgrage, vriendinnetje typ ik nu altijd MR, gesnopen??
Maar ik zal het straks zetten, kom juist terug van de makro en nu moet ik toch eerst wat werken.
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

16 dec 2008, 11:14

@ Assa, ik heb veel bewondering voor mensen die zich inzetten voor anderen. Ik heb mezelf ook gemeld als vrijwilliger, maar de opdrachten blijven voorlopig uit :? Waarschijnlijk zijn er al te veel bejaarden die mij door sennet kennen en een beetje bang geworden zijn voor Rapke :?:

@ Omaha, met voldoening heb ik bij Boëzie de lovende woorden van meester Denook gelezen over uw kooroptreden. :) Chapeau, je hebt die eer dubbel en dik verdiend. Daarom ook zit je nu in groep A

@ Neske, waarom jij niet in groep A zit, geen tekeningetje nodig zekers :evil: ? swaffelen? opgezocht in Van Dale, bestaat niet :roll:
Mag ik jou nog een goede raad geven ? Als je nog eens boekt voor de Chickendales, gebruik dan een schuilnaam!!! Zopas vernam ik dat die gasten al hun optredens in België geannuleerd hebben!!!!
Hoe zou DAT komen ?? Ze moeten al met twee naast elkaar gaan zitten om Neske op hun schoot te kunnen nemen :lol:
En doe wat voort met groep B, sebiet komen mijn geliefde dames thuis en er is nog geen eten klaar :evil:

Rap

gustilpe
Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Locatie: vlaams brabant

16 dec 2008, 11:28

Omaha,
proficiat met je kooroptreden, ik heb er niet enkel over gelezen bij Boëzie maar ook over gehoord van meester denook himself!

allez, rapke, geraak jij niet aan vrijwilligerswerk, er is zoveel te doen! Ik hoop dat je gauw iets krijgt, vrijwilligerswerk geeft veel voldoening voor beide partijen!

aan allen groetjes en een fijne dag,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

16 dec 2008, 11:32

Weet je waar ik me mateloos kan aan ergeren ? Jaja, aan Bomi en aan Neske, maar ook aan die kerstmannen die ge tegenwoordig weer overal langs de muren ziet omhoog kruipen. Maar ik zal eerlijk zijn, 't zijn niet zozeer die poppekes zelf die me storen, maar de wetenschap dat ik ze weer ga zien hangen tot na Pasen!!! Sommige mensen :roll: versieren tot en met... maar weer opruimen :roll:
Daarom uit mijn bundel : Kerstversieringen, het volgende

OCHARME

Ze kruipen weer tegen de muren
omhoog langs een geweven touw
en let op, het kan heel lang duren
mensen 'vergeten' toch zo gauw

Ze vergeten dat daar een ventje
hangt aan de stenen buitenwand
met in z'n rugzak een geschenkje
voor een onbestaande klant

Nog nooit zag ik er eentje
de dakgoot nog maar bereiken
ze hangen daar in hun alleentje
een wonder dat ze niet bezwijken

Zelfs in februari klimmen ze nog
hangend aan hun rottend touwtje
kerstmannekes, ocharme toch
hebben jullie geen wachtend vrouwtje ?

Ach ja, de Sint heeft het voorgedaan
en nu moet ook Kerstman klimmen
wat hebben de mensen jou aangedaan ?
wie niets krijgt wil niet beminnen

Dus blijf je daar troosteloos
in de regen aan je touwtje hangen
want met je pogingen zo hopeloos
voldoe je aan niemand 's verlangen

R.D.G.K.Z.W.Z. (Rapke Die Geen Kerstman Zou Willen Zijn)

Bomi
Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
Locatie: Hasselt

16 dec 2008, 11:42

-------
Rapke dacht dat ge aan ‘t shoppen waart,

Goede middag iedereen,

Rke houdt van lijstjes die bomi aan haar vuile laars lapt.

Assa gelukkig zijn ze er nog de vrijwilligers, neem ze voor één week weg in de samenleving en het land ligt stil. Iedereen moet dan het werk doen dat nu door vrijwilligers wordt gedaan, onopgemerkt. Van babysitten, kinderopvang ouderenzorg, klussen om te helpen bouwen, taxi spelen, boodschappen, enz enz.

Omaha proficiat, heb de lofrede van denook gelezen.

Ergens gelezen . . . Pepalien zegt dat ze oud is . . . dat zeg ik nog
niet.

Neske doe de groetjes aan MR. Ik beklaag haar.

Nu ga ik eindelijk beginnen rommelen in huis, afwassen van 2x, stofzuigen van 1 week, boodschappen voor mij alleen, daarna pudding maken met rozijnen en rum ( op bestelling )
Dan nog iets zoeken om te eten voor mij alleen, ’t zal dus rap gedaan zijn.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

16 dec 2008, 12:09

Bomi schreef: Dan nog iets zoeken om te eten voor mij alleen, ’t zal dus rap gedaan zijn.
Ik vraag me af of er in gans dit overigens goed georganiseerde sennet niet één instantie bestaat zoals bvb een ombudsman, waar men met zijn klachten terecht kan :? :)
Neem nu bovenstaand citaat, ik citeer nog eens : " 't zal dus rap gedaan zijn" einde citaat.
Dit is dus duidelijk misbruik van een nickname, het in een negatief daglicht stellen van één van de meest prominente leden van dit net (al zeg ik het zelf) :evil:
Ik doe dus een oproep aan alle bestuursleden van dit medium : bundel uw krachten om dit onrecht, Rap(ke) aangedaan, te wreken!!!!
Spijtig dat Zevenslagers niet meer in het bestuur zit :cry: 't zou rap gedaan zijn :x

T.R. (Teneergeslagen Rapke)

rapke
Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Locatie: W-Vl

16 dec 2008, 12:14

Bomi schreef: Omaha proficiat, heb de lofrede van denook gelezen.
dit moet zijn : "heb de lofrede van Denook ook gelezen"

Dank zij Rapke, die er uw aandacht op gevestigd heeft :lol: