Ubuntu 9.04-

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Spitsbroeder
Lid geworden op: 08 apr 2008, 22:59
Locatie: Limburg-Br.

01 okt 2009, 13:04

Hallo ik heb verleden week Ubuntu 9.04 op mijn pc gezet naast vista op zich geen probleem daar ik regelmatig problemen heb met Win Vista, maar nu blijkt dat verschillende problemen van Vista gewoon zijn meegegaan naar Ubuntu, nu zou ik Ubuntu even willen verwijderen tot w.Vista terug in orde is ,maar ik kan Ubuntu niet verwijderd krijgen.
Dus nu mijn vraag hoe kan ik Ubuntu verwijderen.dank u gr..Spitsbroeder. :( :( :(
Windows 7 Ultimate (32) Firefox ccleaner malwarebytes Esset <<<ie11

Oberon
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:36

01 okt 2009, 15:40

"dezelfde problemen zijn overgegaan......"
Dat kan niet, want ubuntu is een compleet ander operating system.
Wat wel kan, is dat er wat scheelt aan je hardware...
Trouwens welke waren die problemen?
Probeer eerst die problemen eens in vista op te lossen. En kijk daarna eens wat ubuntu doet of andersom.
OS:ubuntu 10.04; Asus A8N SLI deluxe; AMD 64 3200+;NVidia Gforce 6600GT; apache webserver in localhost

Spitsbroeder
Lid geworden op: 08 apr 2008, 22:59
Locatie: Limburg-Br.

01 okt 2009, 16:14

Oberon,dat is ook mijn bedoeling, maar ik dacht dat ik ubuntu beter eerst moest verwijderen om mijn probleem met Vista op te lossen in ieder geval bedankt voor u antwoord.Gr.......Spitsbroeder :) :)
Windows 7 Ultimate (32) Firefox ccleaner malwarebytes Esset <<<ie11

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

01 okt 2009, 17:06

Oberon schreef:Trouwens welke waren die problemen?
dat vraag ik me ook af... :?
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

02 okt 2009, 10:26

Blijkbaar zijn de problemen 'OS-onafhankelijk', dus hardware related.

Spitsbroeder
Lid geworden op: 08 apr 2008, 22:59
Locatie: Limburg-Br.

02 okt 2009, 18:08

Problemen opgelost,alleen op mijn vraag hoe kan ik ubuntu verwijderen heb ik geen antwoord gekregen maar toch bedankt gr....Spitsbroeder :) :)
Windows 7 Ultimate (32) Firefox ccleaner malwarebytes Esset <<<ie11

kater
Lid geworden op: 25 nov 2004, 20:58
Locatie: brugge

13 mar 2010, 11:42

verwijderen u heb toch maar zoveel hd participatie gemaakt voor unbuntu
die dan formateren

marloes23
Lid geworden op: 22 okt 2005, 21:04
Locatie: 'sHertogenbosch

15 mar 2010, 12:02

hallo

Mag ik hier even op inhaken. Ook ik had ubuntu 9.04 naast vista op mijn Pc heb deze verwijderd maar nu blijft er toch nog iets in de bios te staan wat ik dus ook moet verwijderen . Heb het hele net afgestruint maar geen
antwoord gevonden.
Spitsbroeder vroeg ook al om ubuntu helemaal te verwijderen.

bij voorbaat dank
Marloes23
Echte vrienden moet je koesteren!! Je vindt er slechts enkele in je hele leven

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

15 mar 2010, 13:20

marloes23 schreef:Mag ik hier even op inhaken. Ook ik had ubuntu 9.04 naast vista op mijn Pc heb deze verwijderd maar nu blijft er toch nog iets in de bios te staan wat ik dus ook moet verwijderen
Ik denk dat sommigen hier BIOS (Basic Input Output System) met MBR (Master Boot Record) verwisselen.

Geen enkel standaard OS kan iets nalaten in je BIOS, behalve als het je BIOS flashed. En dat doet geen enkele Linux distro.

Dan zou ik toch eens willen vragen om een duidelijke omschrijving te willen geven wat er allemaal gebeurt tussen het opstarten van de PC, het doorlopen van de POST (Power On Self Test) - je weet wel het aftellen van je RAM en het vertonen van al je apparatuur op je systeem - en dan het feitelijk booten door op je boot device - meestal je HD - de MBR in te laden en dan door te vallen naar je OS.

marloes23
Lid geworden op: 22 okt 2005, 21:04
Locatie: 'sHertogenbosch

15 mar 2010, 13:34

geachte wamukota


Ik ben een leek,maar ik bedoel de mbr deze is niet te verwijderen.
( tenminste niet door mij ) Ik heb ubuntu verwijderd maar niet de mbr.
Dat kon ik niet. Toen Vista opnieuw geinstalleerd, er is nu een partitie onstaan waar eerst ubuntu opstond. Hoe verijder ik die Mbr?
Echte vrienden moet je koesteren!! Je vindt er slechts enkele in je hele leven

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

15 mar 2010, 14:08

Lees eens : http://support.microsoft.com/kb/927392/nl

Ik citeer effe uit die pagina:

Code: Selecteer alles

Het hulpprogramma Bootrec.exe kunt u alleen uitvoeren als de herstelomgeving van Windows actief is. Deze omgeving kunt u als volgt starten:

   1. Plaats de installatieschijf van Windows Vista in het schijfstation en start de computer op.
   2. Druk desgevraagd op een toets.
   3. Selecteer een taal, een tijd, een valuta plus een toetsenbord of een invoermethode en klik op Volgende.
   4. Klik op Uw computer herstellen.
   5. Klik op het besturingssysteem dat u wilt repareren en klik op Volgende.
   6. Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt.
   7. Typ Bootrec.exe en druk op ENTER.

Opmerking De computer wordt alleen opgestart vanaf de dvd met Windows Vista als dit is ingesteld in het BIOS van de computer. Als u meer informatie wilt over het configureren van de computer zodat deze kan worden opgestart vanaf dvd, raadpleegt u de documentatie bij de computer of neemt u contact op met de fabrikant.

go4it
Lid geworden op: 31 jan 2008, 20:15

15 mar 2010, 22:15

Ik zou de optie bootrec /fixmbr gebruiken.
Of als deze gekend is het programma fixmbr.exe zelf.

Je krijgt een waarschuwing dat je dit wel wil doen, ja dus.