Zorin???

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

dutch1
Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:24
Locatie: Roosendaal

10 jan 2010, 11:49

Dag allen,

Las iets over Zorin.
Gebruik afwisselend Ubuntu en Mint (nu)
Wat biedt Zorin meer?

Dank voor het antwoord.

Hans
Hallo, wil je meer weten, gewoon mailen dus

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

10 jan 2010, 12:57

Zorin OS description

An Ubuntu-based operating system aimed at Windows users that are switching over to Linux

Zorin OS is a Linux operating system, just like Mac or Windows. Zorin OS is built on the Linux architecture so it is completely open source, which means that anyone can modify anything in the operating system to suit their liking. Zorin OS is based on Ubuntu Linux which is the most popular Linux operating system in the world. But Zorin OS is different, Ubuntu is quite hard to use for Windows users. However, Zorin OS is the solution to that problem, it makes it easy to use for current Windows users. But that's not it, as well as being open source it is also:

* Safer than Windows, all the Linux distributions have nearly no risk of getting malware
* Faster than Windows, its tested to be more than twice as fast as Windows Vista (with the effects on)
* More customizable than Windows
* Built with the help of the community, so even you can contribute to the Zorin OS project! (See the Forums page)
* More advanced as new releases take place 6 months after previous ones
* And best of all, its free!

You also don't need to worry about Windows because you can choose to have Zorin OS installed alongside Windows (see the installation page in the Forums for more details) which also means that you that can boot up Windows instead of Zorin OS. Furthermore, you can also access all your Windows files on Zorin OS with the file browser. You can even run your Windows programs on Zorin OS using a program called WINE. Also you needn't worry about support for Zorin OS as Canonical (the people who make and support Ubuntu) will support it, as Zorin OS works in the same way as Ubuntu Linux as it is based on it.

bron: http://linux.softpedia.com/get/System/O ... 7533.shtml
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

dutch1
Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:24
Locatie: Roosendaal

10 jan 2010, 16:30

Dank voor het antwoord.
I was alleen benieuwd naar de echte voordelen t.o.v. Ubuntu of Mint.
Ovwerigens in het algemeen heb ik wel eens de indruk dat er steeds meer distros verschijnen met in feite weinig echte toegevoegde waarde.
Een opmerking die als voorzichtige reactie moet worden gezien, omdat mijn kennis ook maar beperkt is. Daardoor worden zaken juist soms verwarrend.

Hans
Hallo, wil je meer weten, gewoon mailen dus

outsider
Lid geworden op: 03 jun 2005, 11:47

12 jan 2010, 19:12

dutch1 schreef:Dank voor het antwoord.
I was alleen benieuwd naar de echte voordelen t.o.v. Ubuntu of Mint.
Ovwerigens in het algemeen heb ik wel eens de indruk dat er steeds meer distros verschijnen met in feite weinig echte toegevoegde waarde.
Een opmerking die als voorzichtige reactie moet worden gezien, omdat mijn kennis ook maar beperkt is. Daardoor worden zaken juist soms verwarrend.

Hans
Beste Hans,
de kracht van de openbron, de GNU en oa Linux zitten in alweer oa die vrijheid dat je hebt om als je dat wil en de kennis hebt je eigen distro op te zetten.

Als ik een live cd wil voor oude computers, maar met allerlei services, zoals online geraken met een oude modem en een eenvoudige tekstverwerker, dan kan dat.

Wil ik een heel snelle distro voor de nieuwste hightech hardware van het moment met enkel games en netwerk via ether, dan kan dat.

Wil ik een wetenschappelijke distro met LateX en enkel wetenschappelijke software voor BIO engineering, dan kan dat.

Zo kan je die dingen dus zelf aanvullen, zo zijn er distros die zich richten naar multimedia, naar enkel muziek, naar wetenschap, naar games, naar wiskunde, naar 386 proccesoren, naar het nieuwste, etc.

Gouden regel van Microsoft: KIS, keep it simple:
Zoek wat voldoet aan je persoonlijke eisen en hou het daarbij.

Bedenk ook dat heel wat software gewoonweg te installeren is via je software beheer systeem. Of je nu ubuntu, opensuse, fedora of slackware gebruikt...

dutch249
Lid geworden op: 12 jan 2010, 11:31
Locatie: Roosendaal

12 jan 2010, 19:55

was wel benieuwd naar zorin en dus geinstalleerd en ook gehouden.
simpele reden, ik vonmd die blauwe kleur zo mooi,lol
en verder was het weer het lijstje afwerken van de software die je wel en niet wilt hebben.

overigens het was ook een oefening om te bzien of ik nu in staat was zonder windows te corrumperen om een andewre distro nieer te zetten.
en hoera, we gaan vooruit het lukte.

hans
dag allemaal, man, 66 , vele interesses

outsider
Lid geworden op: 03 jun 2005, 11:47

12 jan 2010, 21:23

dutch249 schreef:was wel benieuwd naar zorin en dus geinstalleerd en ook gehouden.
simpele reden, ik vonmd die blauwe kleur zo mooi,lol
en verder was het weer het lijstje afwerken van de software die je wel en niet wilt hebben.

overigens het was ook een oefening om te bzien of ik nu in staat was zonder windows te corrumperen om een andewre distro nieer te zetten.
en hoera, we gaan vooruit het lukte.

hans
Voila, Hans, proficiat, zo hoort het.

Nieuweling
Lid geworden op: 02 apr 2009, 20:19
Locatie: Elbeuf (Frankrijk, Haute Normandie)

12 jan 2010, 21:34

@outsider

Vreemd.
In een andere topic breek je Ubuntu af tot op de grond.

Zorin, niet een zoveelste Ubuntu variante?
Laatst gewijzigd door Nieuweling op 12 jan 2010, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Acer C720P chromebook

dutch249
Lid geworden op: 12 jan 2010, 11:31
Locatie: Roosendaal

12 jan 2010, 21:40

Dank voor de antwoorden.
Ik denk echter dat er sprake is van een misverstand. Er zijnm\ meerdere Hansen.
Ik gebruik Ubuntu, Mint of nu ook Zorin al jaren met groot enthousiasme.
Daarnaast moet ik helaas ook nog soms Win gebruiken om b.v. usenet te gebruiken of Yahoo.
Usenet gebruik lukt me niet goed onder Ubuntu. En dat ligt dus aan mij.

Hans
dag allemaal, man, 66 , vele interesses

outsider
Lid geworden op: 03 jun 2005, 11:47

12 jan 2010, 22:40

Nieuweling schreef:@outsider

Vreemd.
In een andere topic breek je Ubuntu af tot op de grond.

Zorin, niet een zoveelste Ubuntu variante?

Dat is iets dat misschien steeds niet zo zwart/wit moet gezien worden.
Ik ben voorstander van GNU.
Ik ben voorstander van openbron software.
Dus ik ben voorstander van Ubuntu, ook al ben ik er zelf geen gebruiker van.
Trouwens ik ben ook beta tester voor Microsoft, ik heb namelijk ook vista en 7 getest.
Ik gebruik het voor de rest niet, maar wel getest.
Ik gebruik 8u/dag mswinxp voor mijn broodwinning met CAD systemen...
Open je geest, open je skills voor meer dan 1 of 0.
Wees een mens en geen machine.

dutch249
Lid geworden op: 12 jan 2010, 11:31
Locatie: Roosendaal

13 jan 2010, 09:11

dank vor de discussie
ik wilde het item sluiten

hans
dag allemaal, man, 66 , vele interesses