Audacity

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

berreken
Lid geworden op: 30 dec 2004, 16:01
Locatie: Gent

19 feb 2010, 22:21

In november ben ik schoorvoetend begonnen met Ubuntu uit te testen, iets later Ubuntu in dualboot met XP geïnstalleerd en verder getest en gespeeld !?
Nu komt het : mijn peeceetje( 7jaar ) geeft de geest en dus koop ik maar een nieuw-eenvoudig-peeceetje maar ik vertik het om Windows te installeren en installeer dus Ubuntu 9.10. Geen probleem , alle documenten, muziek,enz
had ik via Acronis in back-up gezet en alles OK !!
Maar............Audacity was zowat mijn lievelingsprogje om mijn oude vinyl platen op mijn pc op te slaan ,te bewerken, enz. Ook om streaming geluid- legaal- op te slaan en nu lukt mij dat niet meer. Er staat line 0, line 1, enz, ik heb alles geprobeerd maar het lukt mij niet. Ik heb ook zowat alles nagekeken op de verschillende forums en alle tips geven geen resultaat.
Is er een alternatief of een oplossing ??? Streamripper geeft ook geen voldoening. Oef, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
PS:De Ubuntu steunpunten zijn een giller, ik woon in Gent en heb verschillende pogingen gedaan om een installatiehulp te krijgen, maar heb nooit een antwoord ontvangen. Is nu trouwens ook niet meer nodig.
groeten
bert
Wees tevreden met wat je hebt

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

20 feb 2010, 04:11

Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

berreken
Lid geworden op: 30 dec 2004, 16:01
Locatie: Gent

20 feb 2010, 10:08

Dag Nougabolle,

Sinds 3-4 weken schuim ik alle mogelijke Ubuntu forums af, op zoek naar een oplossing, zonder resultaat.
Nu probeer ik het hier op Seniorennet en direct BINGO !!!!!!!!!!!!!!!!!
De eerste tip gevolgd en........alles werkt perfect en zoals ik het wou !!!!
Duizend maal bedankt !
:P :P :P berreken
Wees tevreden met wat je hebt