ubuntu

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix
silli

06 mar 2010, 17:32

Hallo,

Als ik de nieuwe PC met de cd-rom “Ubuntu” opstart, en ik ga bvb. in "mijn documenten", dan kan het niet omdat er verschijnt "...als schijfstation gemount". Op mijn oude PC ging dat wel. Wat gaat er fout?
Ubuntu is dus niet geïnstalleerd op mijn intern PC-HD en daarom gebruik ik ook Ubuntu via de cd-rom als ik opstart.. Op die manier heb ik al eens vervelende bestanden of mappen kunnen verwijderen die wel geen conflicten gaven maar wel storend, lees onordelijk geplaatst stonden. en die op de een of andere reden zich niet lieten verwijderen via Windows; maar dus met Ubunti wel. Weet iemand de reden van deze melding of wat dat betekent want via Googlen wordt ik er niet wijzer uit, integendeel....

Windows XP versie 2002 Home Edition Service Pack3
Met vriendelijke groeten,
Silli
silli

07 mar 2010, 09:50

Ik lees in Verkenner dat het inderdaad gaat om versie 8 t.t.z. 8.10.1386 en bij het insteken van de cd en het aanklikken van "learn more", verwijst de cd direct naar de Ubuntu-website en zie ik dat daar reeds versie 9.10 staat. ik zal deze eens downloaden en op cd branden en verhelp ik misschien het ongemak door de nieuwere versie... ik vertel het resultaat dan wel.
Toch reeds bedankt voor de reactie!
silli

08 mar 2010, 18:34

Hallo francois12,

ik heb dus Ubuntu 9-10 gedownload en nu werkt het weer prima!
Maar hoe kan dat nu dat die vorige versie prima werkte en na herinstallatie van dezelfde Windows XP (weliswaar met zijn "vernieuwingen" en Pack 3 enz.. in de winkel dus geupdate zelfde Windows XP Home ..) problemen had met die "als schijfstation gemount". Wat is de verklaring daarvoor? Weet u dat misschine? Ergens een conflict met die "opgefriste Windows XP"versie?

Afijn, bedankt voor de tip in elk geval!

En Verhaegen, deze topic mag dan afgesloten worden.

Silli