Acer One

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

jjv
Lid geworden op: 28 dec 2009, 09:55
Locatie: St.Gen.Rode

31 mar 2010, 20:09

Dag collegae,


Mijn echtgenote "werkt" met een Aer One met Linpus.

Niet bepaald een schitterend operating system.

Men raadt mijn aan Uuntu te installeren.

Ik ken echter niets (maar dan ook niets) van Linu en Ubuntu.

Hoe zal ik dit aanpakken?

MVG

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

31 mar 2010, 20:55

Geachte,
Om meer informatie te vinden en kennis te maken met UBUNTU in vervanging van Linux, zou ik je de raad willen geven even te gaan grasduinen in onderstaande site.
Je kan het programma UBUNTU9.10 gratis downloaden en het programma bekijken zonder het geinstalleerd wordt.
Je steekt gewoon de CD in uw CD-lezer en herstart je computer in het eerste scherm kies je de TAAL (F3) kies voor je klavier (F5) na enkele minuutjes kan je het programma uittesten.. In het ontwerp tref je tevens de meest nodige programma's om op Internet te gaan, OpenOffice (tegenhanger van Microsoft Office) enz..
Daarna kan je zonder problemen het programma installeren. Succes

http://www.ubuntu-nl.org/
Laptop: MD95500 - centrino 1733 mhz - hd 100giga - 2giga ram ddr2 667- win xp-home
Desktop :Intel Core2 quad Q9550 socket 775 2,83 Ghz DDR2 4096 Mb NVIDIA Geforce 9600 GT - Windows 7

jjv
Lid geworden op: 28 dec 2009, 09:55
Locatie: St.Gen.Rode

01 apr 2010, 07:53

Bedankt voor de tip.

Er is echter geen CD-rom lezer aanezig. Is er een middel om zonder CD-rom te installeren?

Ik beschik welover een externe harde schijf.

MVG

jjv
Lid geworden op: 28 dec 2009, 09:55
Locatie: St.Gen.Rode

01 apr 2010, 07:55

Is er ook een site waar ik Uvuntu kan downloaden in de Engelse of Franse versie?

Opa Gieke
Lid geworden op: 07 mar 2006, 09:59
Locatie: regio Antwerpen

01 apr 2010, 08:34

Beste,

Toen mijn vriend - ook een trotse eigenaar van een Acer One met Linpus - mijn ASUS EeePC met Ubuntu 9.1O NBR zag werken, was hij stik jaloers. Ik heb dan op zijn verzoek, die Linpus distributie overschreven met de Ubuntu NBR. Deze NBR (wat staat voor Netbook Remix) is speciaal ontwikkeld voor deze leuke computertjes.

De werkmethode is echt eenvoudig uit te voeren voor een normale computergebruiker :

* Download de Ubuntu NBR versie. Hou er wel rekening mee dat einde april de nieuwste versie (= Ubuntu NBR 10.04 LTS) ter beschikking zal zijn.

* Deze gedownloaded image moet ge dan 'branden' op een USB Stick. Howto's : http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieLiveUSB

* Dan boot je de netbook op vanuit deze USB Stick en je beantwoord alle vragen (een zevental). Lees alles goed na vooraleer je een antwoord inbrengt ! Op de vraag over het gebruik van de HD kan je antwoorden dat je de hele HD wenst te gebruiken voor Ubuntu (dan overschrijf je automatisch de Linpus versie.

* Bij het opstarten vanuit de USB stick, zal bij de installatie zowel je land moeten kiezen en een taalkeuze moeten maken; maar echt waar het is echt vrij simpel om hier de juiste keuzes qua taal te maken.

Enjoy, en welkom in de verbluffende wereld van UBUNTU NBR. Je echtgenote zal aangenaam verrast zijn over dit operation system, als ze er tenminste de kans toe krijgt, want vermoedelijk ga jij dit PC-tje vlug claimen; zo vlot werkt dat allemaal
* PC, AMD Athlon II X3, 4 Gb DDR3, 3 Removable HD's (Vista, Win7 & Ubuntu 10.04)
* Laptop, AMD Turion 64x2 TL-60, 2Gb Ram, dual boot Vista & Ubuntu 10.04
* Asus EeePC 1000h dual boot XP & Ubuntu NBR
* D-LINK NAS DNS-323 : 2 x 500 Gb in RAID1

jjv
Lid geworden op: 28 dec 2009, 09:55
Locatie: St.Gen.Rode

01 apr 2010, 10:15

k heb met mijn PC (Windows) een USB stick aangemaakt met de US versie van Ubuntu.

Het toetsenbord klopt niet.(Querty)

Bij "system" en dan "Keyboard" kan ik dit aanpassen, maar welk eyboard moet ik invoeren voor de Acer One?

go4it
Lid geworden op: 31 jan 2008, 20:15

02 apr 2010, 15:12

jjv schreef: Het toetsenbord klopt niet.(Querty)

Bij "system" en dan "Keyboard" kan ik dit aanpassen, maar welk eyboard moet ik invoeren voor de Acer One?
Belgium Azerty , Latin-1, tenminste als je belgische azerty hebt:

- en _ staan dezelfde toets.

Maar nu iets anders, wil je Ubuntu installeren op de disk ?
Hoe groot is deze ?

go4it
Lid geworden op: 31 jan 2008, 20:15

02 apr 2010, 15:20

go4it schreef:
jjv schreef: Het toetsenbord klopt niet.(Querty)

Bij "system" en dan "Keyboard" kan ik dit aanpassen, maar welk eyboard moet ik invoeren voor de Acer One?
Belgium Azerty , Latin-1, tenminste als je belgische azerty hebt:

- en _ staan dezelfde toets.

Maar nu iets anders, wil je Ubuntu installeren op de disk ?
Hoe groot is deze ?
Heb je de gewone Ubuntu of de NBR op je stick ?

go4it
Lid geworden op: 31 jan 2008, 20:15

02 apr 2010, 15:21

go4it schreef:
jjv schreef: Het toetsenbord klopt niet.(Querty)

Bij "system" en dan "Keyboard" kan ik dit aanpassen, maar welk eyboard moet ik invoeren voor de Acer One?
Belgium Azerty , Latin-1, tenminste als je belgische azerty hebt:

- en _ staan dezelfde toets.

Maar nu iets anders, wil je Ubuntu installeren op de disk ?
Hoe groot is deze ?
Heb je de gewone Ubuntu of de NBR op je stick ?