windows xp weg ?

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

14 jul 2010, 15:31

lofty schreef:Beste,
Moet ik mischien van onder virtualbox eerst die 2000 installen of ben ik verplicht bij de configuratie van vir box xp in te stellen??
En moet ik daarna dan ook bk5 installeren onder virtual box?
Presently, VirtualBox runs on Windows, Linux, Macintosh and OpenSolaris hosts and supports a large number of guest operating systems including but not limited to Windows (NT 4.0, 2000, XP, Server 2003, Vista, Windows 7), DOS/Windows 3.x, Linux (2.4 and 2.6), Solaris and OpenSolaris, and OpenBSD.
lofty, die virtualbox werkt als een "virtuele OS" ... wil ongeveer zeggen : als een operating system IN een operating system...een 'masjien' IN een 'masjien' :lol: .... zodus kan je, eens dat je in die virtualbox bent, een of meerdere andere operating systems(in jouw geval windoos2000 ) in die virtualbox installeren...
Als die 2000 is geinstalleerd in virtualbox, moet je daarna , zoals je vroeger ook, die bk5 installeren in windoos2000....of xp....zoals je zelf verkiest....hopelijk heb je dan suk6 ... :wink:
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

14 jul 2010, 18:47

Dag Nougabolle,

Nu denk ik dat er me een licht op gaat :lol:
Dus eerst mijn 2000 virtueel install, en daarna onder 2000 ook bk.
Als het dan allemaal gaat, dan haal ik nog een oude computer boven.
(Een oude die zogezegd niet meer ging bij een neef, maar die ik toch nog aan de praat heb gekregen :lol: :lol: :wink: )
En daar ga ik dan enkel ubuntu op installen . :)
Heb al héél wat bijgeleerd en dank zei jullie hulp ben ik echt vooruit geraakt.

Waarvoor duizend maal dank.

Marcel

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

15 jul 2010, 14:54

Beste,

Krijg nog steeds zelfde boodschap, ook met mijn win 2000 in mijn cd station en vertrekkende van daaruit.

FATAL, no bootable medium found, system halted.

Nog een suggestie ?

Marcel

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

19 jul 2010, 11:06

lofty, (sorry voor het wat late antwoord) ...als je op "Toepassingen" klikt, en dan "Systeemgereedschap" , dan zie je daar "Virtualbox"("Oracle VM Virtualbox" versie 3.2 of "Sun VM Virtualbox" versie 3.2 ) ... als je daar dan op klikt kom je in Virtualbox terecht , en dan moet je daar windoos2000 in installeren ... heb je dat gedaan ?
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

19 jul 2010, 16:38

Nougabolle, bedankt voor het antwoord. :D

Ja, en dan kreeg ik dat ik te weinig schijfruimte had.
Ik denk dat ik het nog anders ga oplossen. :)
Ik heb hier nog een afgedankte computer (die zogezegd niet meer marcheerde :roll: ) en daar ga ik onder ubuntu en 2000 dan bk op installeren.
Het is allemaal niet zo dringend, want op nog een andere computer die niet op internet zit, heb ik onder win 2000 mijn familiekunde px en gegevens die ik continue bijwerk. De computers die ik gebruik zijn afdankertjes dus niet de laatste nieuwe modellen, maar ik ben daar héél tevreden mee.
(Dit ter informatie opdat je niet zou denken die zwemt in het geld :P :P :P)

Alleszins bedankt voor al de moeite en info en hopelijk kan ik bij de volgende stap ook op u rekenen.

Duizendmaal dank,

Marcel

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

19 jul 2010, 22:58

lofty schreef:Nougabolle, bedankt voor het antwoord. :D
graag gedaan :wink:
lofty schreef:Ik heb hier nog een afgedankte computer (die zogezegd niet meer marcheerde :roll: ) en daar ga ik onder ubuntu en 2000 dan bk op installeren.
Het is allemaal niet zo dringend, want op nog een andere computer die niet op internet zit, heb ik onder win 2000 mijn familiekunde px en gegevens die ik continue bijwerk. De computers die ik gebruik zijn afdankertjes dus niet de laatste nieuwe modellen, maar ik ben daar héél tevreden mee.
Als je de mogelijkheid hebt om windoos en linux elk afzonderlijk op 2 verschillende PC's te zetten, is dat verkieslijk , boven beide op 1 PC ...
lofty schreef: Dit ter informatie opdat je niet zou denken die zwemt in het geld
Ik denk dat velen, zoals ik ook, in diezelfde 'situatie' verkeren ... :P
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !