virtualbox

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

berreken
Lid geworden op: 30 dec 2004, 16:01
Locatie: Gent

06 sep 2010, 18:35

Sinds begin dit jaar gebruik ik enkel Ubuntu 10.04 op mijn pc'tje en alles loopt prima, ook dank zij een paar goede tips via dit forum. Nu wou ik mint even testen en installeerde virtualbox en dan mint 9.0 via de live cd, ook dat was geen probleem.......enkel de resolutie was max 800x600 terwijl ik een 19" scherm heb en dus 1024x964 of 1200x960 nodig heb.
Aanpassen van de resolutie via systeem scherm, enz. lukte niet en dus gooide ik er alles af, deed autoremove en installeerde vb opnieuw. Bij het openen stelde ik vast dat mint er nog altijd op stond en met hetzelfde probleem.
Ik denk dat ik bij de installatie van mint iets over het hoofd gezien heb, vandaar mijn poging om alles eraf te gooien. Hoe kan ik mint eraf gooien of is er een mogelijkheid de resolutie aan te passen ??
Wees tevreden met wat je hebt
Gast

07 sep 2010, 18:09

berreke
hoe ga ik dit het eenvoudigst uitleggen?
Je hebt mint vanuit VB geïnstalleerd? zo begrijp ik het toch. Wat wil zeggen dat je een besturingssysteem vanuit een besturingssysteem installeert.
Het beste had je een Dualboot gemaakt. Ken je iets van partioneren?

berreken
Lid geworden op: 30 dec 2004, 16:01
Locatie: Gent

07 sep 2010, 22:06

Dank voor het antwoord.
Partitioneren is geen probleem maar mint werkte wel in VB, enkel de schermresolutie was niet bij te regelen. Bij een dualboot moet ik mint wel effectief installeren en de bedoeling was eens te testen. Intussen heb ik alles al opnieuw verwijderd en bij een nieuwe poging kwam weer het bericht dat VB in 16-bit werkt terwijl ik 32- nodig heb. Ik werk met Intel dual core 2200Hz, 2GB Ram en een HD van 320 Gb, dus 32-bit moet kunnen ??
Wees tevreden met wat je hebt

go4it
Lid geworden op: 31 jan 2008, 20:15

18 sep 2010, 13:10

Ik heb gevonden dat je guest additions moet installeren.
Hoe: Mint starten, dan links boven Device, Guest additions.
Er komt nu een install CD op je desktop. De exe van deze CD als su-user runnen in een terminal, reboot en nu heb je de perfecte resolutie

succes