op 10 oktober ubuntu 10.10

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

robo2
Lid geworden op: 05 sep 2007, 20:58
Locatie: Bellegem

29 sep 2010, 11:17

Sedert enkele dagen draait Ubuntu 10.10 beta op beide pc's: een Celeron uit 2004 en een Medion van augustus vorig jaar.
Ik gebruikte de alternate versie om te installeren.
De sportvideo's in www.deredactie.be zijn heel wat scherper.
Voor het draaien van wma geluids fragmenten met Rhythmbox muziekspeler werd een pakket gezocht en aangeboden.
Er zijn hier en daar prettige verrassingen.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

30 sep 2010, 08:55

Ik upgrade niet naar de 10.10, noch naar de 11.04, 11.10, 12.04, .... Om de 6 maand een nieuwe installatie... dat was normaal bij dat ander OS, maar onder Linux hou ik meer van stabiliteit.

Het liefst werk ik met Rolling releases, zoals PCLinuxOS op mijn laptop en LMDE (Linux Mint Debian Edition) op mijn desktop. Daar heb je gewoon geen omkijken meer naar.
Op mijn netbook gebruik ik momenteel Ubuntu 10.04LTS, en die blijft daar de volgende jaren lekker op hoor. Ik zie geen enkele reden om na zes maand deze stabiele versie er af te gooien en te vervangen door een super beta - want dat zijn die zesmaandelijke releases van Ubuntu toch.

Er is niks in dienen 10.10 wat ik mis of wat ik niet via Synaptic kan installeren mocht ik dat überhaupt nodig hebben.

robo2
Lid geworden op: 05 sep 2007, 20:58
Locatie: Bellegem

01 okt 2010, 16:09

Er zijn verschillende manieren om een computer te gebruiken en te benaderen.
Voor mij is het de browser gebruiken, nieuws video's bekijken of muziek beluisteren.
Het is een middel om in contact te blijven via email enzovoort.
De manier waarop evolueert. Dat is prettig. Je laten meevoeren met de tijd.
Dat zal trouwens voor anderen die niet graag mee bewegen ook moeten.
Zo pas las ik dat het BIOS wordt vervangen door het UEFI: wat een ingrijpende verandering zal meebrengen.
Voor mij is bezig zijn met de pc niet zo dood ernstig, het blijft een plezierige afwisselende bezigheid.
En dat mag toch?

Nero
Lid geworden op: 02 apr 2005, 11:16
Locatie: Rome

08 okt 2010, 14:00

Straffe mannen zoals die Robo2, die nu al van de Ubuntu-versie 10.10 spreken.
Ik heb van gisteren (7 Okt.) de goednieuwe finale versie 10.04.1 gedownload en op CD gebrand, die dan juist uit Beta was...

Overigens, dat deed ik omdat mijn internetverbinding uitviel toen de versie 9.10 zichzelf aan het updaten was, wegens een tijd niet gebruikt.


En liever dan die update opnieuw te starten, koos ik meteen voor de nieuwste versie.

robo2
Lid geworden op: 05 sep 2007, 20:58
Locatie: Bellegem

14 okt 2010, 18:36

Dat is de juiste link hierboven.
Maar ik zou op die pagina kijken naar beneden links en op het woord alternate drukken.
De alternate versie kiezen en die via BitTorrent ophalen.
Dit duurt iets langer dan de rechtstreekse download, maar het gaat toch ook snel.

Hoe je eraan komt om op 8 of 7 oktober nog Ubuntu 10.4 op te halen is mij een raadsel aangezien de Release Candidate al beschikbaar was.

Het is ook een blijk van waardering voor zes maanden werk van zoveel mensen om met de 10.10 te werken.

robo2
Lid geworden op: 05 sep 2007, 20:58
Locatie: Bellegem

14 okt 2010, 18:44

Om heel duidelijk te zijn, zie
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

1) Download Ubuntu Desktop Edition

Additional options

alternative downloads

daar vind je de alternate versie