OPGELOST Omzetten van een formule (Calc) naar zijn waarde

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

09 okt 2010, 13:40

Hieronder een macro, opgenomen met de macrorecorder, die in de range ("E23:G23") de WAARDE van de formules in range ("H23:J23") invult.
Nu had ik graag hetzelfde effect echter zonder gebruik te maken van het clipboard. Dit vooral om een snellere doorloop van de macro te bekomen en ook om flikkeren op het scherm te vermijden.
Al dagen op het internet gezocht maar nog geen bevredigende oplossing gevonden.
Wie kan en wil mij helpen?
Dank bij voorbaat

sub KopyWaarden
dim document as object
dim dispatcher as object
document = ThisComponent.CurrentController.Frame
dispatcher = createUnoService("com.sun.star.frame.DispatchHelper")
dim args1(0) as new com.sun.star.beans.PropertyValue
args1(0).Name = "ToPoint"
args1(0).Value = "$H$23:$J$23"
dispatcher.executeDispatch(document, ".uno:GoToCell", "", 0, args1())
dispatcher.executeDispatch(document, ".uno:Copyrange", "", 0, Array())
dim args2(0) as new com.sun.star.beans.PropertyValue
args2(0).Name = "ToPoint"
args2(0).Value = "$E$23:$G$23"
dispatcher.executeDispatch(document, ".uno:GoToCell", "", 0, args2())
dim args3(0) as new com.sun.star.beans.PropertyValue
args3(0).Name = "Flags"
args3(0).Value = "V"
dispatcher.executeDispatch(document, ".uno:InsertContents", "", 0, args3())
end sub
Laatst gewijzigd door Deken op 11 okt 2010, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 okt 2010, 10:02

Ik zal misschien je bedoeling niet volledig snappen, maar als het alleen de bedoeling is van de waarden te kopiëren, waarom zet je dan niet "=H23" (zonder de " natuurlijk) in E23???? Daar heb je toch geen macro voor nodig?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

10 okt 2010, 14:45

hviaene schreef:Ik zal misschien je bedoeling niet volledig snappen, maar als het alleen de bedoeling is van de waarden te kopiëren, waarom zet je dan niet "=H23" (zonder de " natuurlijk) in E23???? Daar heb je toch geen macro voor nodig?
Dank voor het snelle antwoord. Uw redenering zou juist zijn moest mijn vraag geen onderdeeltje van een grotere macro zijn.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

11 okt 2010, 09:55

Deken, je kan altijd je vraag eens op het Nederlandstalige macro-forum stellen,...als je daar niet genoeg voldoening bekomt, kan je alsnog op het Engelstalige macro-forum terecht (der zitten er daar enkele knappe koppen tussen ... waaronder zelfs Andrew Pitonyak , de admin van het 'oude OOo forum' , wie ik(henke54) het eens gevraagd had of er een mogelijkheid was om anders-dan-engels-talige forums te kunnen opstellen.....wat ze nadien gedaan hebben 8) ...
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

11 okt 2010, 11:28

nougabolle schreef:Deken, je kan altijd je vraag eens op het Nederlandstalige macro-forum stellen,.......................
Dank voor het snelle antwoord.
Is gebeurd en ondertussen opgelost.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.