ter info linux 10

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Ket
Lid geworden op: 14 aug 2002, 22:32
Locatie: Wilrijk - Antwerpen

29 okt 2010, 16:58

vraagje ?? is het waar dat er binnenkort een nieuwe versie van linux10 uitkomt en is het heel moeilijk om met linux te werken ik werk nu met Windows 7
bedankt ket

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 okt 2010, 10:43

Ket schreef:vraagje ?? is het waar dat er binnenkort een nieuwe versie van linux10 uitkomt en is het heel moeilijk om met linux te werken ik werk nu met Windows 7
bedankt ket
Ik veronderstel dat je Ubuntu bedoeld, ik werk er zelf niet mee, maar er is minstens éénmaal per jaar een nieuwe versie. Ik zou niet speciaal op een of andere versie wachten tenzij je er een heel specifieke reden voor hebt.

Wat betreft het tweede deel van je vraag: ik heb een maand of vier geleden bij een van mijn vrienden Mandriva linux geinstalleerd (ik verkies die boven Ubuntu). De man is een absolute leek op gebied van computers. Na de installatie heb ik hem een uurtje uitgelegd hoe te internetten, mailen, fotos opladen en bekijken. Sedertdien heeft hij mij nog twee keer gebeld om iets te vragen, maar dat is het dan ook.
Moeilijk is het dus niet, MAAAR: werken met linux vraagt een zeker discipline die je van Windows waarschijnlijk niet kent ivm veiligheid. Die heb je eigenlijk in Windows ook nodig, en er zijn mensen die zich daar niet kunnen bij neerleggen. In Windows kun je heel het boeltje terug uitschakelen, maar dat kan in linux niet (of slechts gedeeltelijk).
Aan jou de keuze.

Progger
Lid geworden op: 19 feb 2005, 16:22
Locatie: 2845 Niel

30 okt 2010, 12:40

@Ket

Linux/Ubuntu is een héél goed en gemakkelijk systeem, kijk voor gerichte informatie dienaangaande maar eens bij:

http://forum.ubuntu-nl.org/

Daar vindt je een heel actief forum waar je vragen direct worden beantwoord.
Op het vlak van veiligheid zit je met Linux 1000 maal veiliger dan met Windows. :D
Progger

Een goede raad:...
Luister nooit naar goede raad...

ageirna
Lid geworden op: 06 mar 2009, 07:56

27 nov 2010, 08:07

Ubuntu, linux mint en Kubuntu - gaan audio mogelijk bij het afspelen van pps'sen in openoffice! ONMOGELIJK!