printer hp

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

jeannine5512
Lid geworden op: 20 aug 2010, 09:54
Locatie: distellaan 77/0205

21 mar 2011, 18:17

hallo wie kan mij helpen heb een nieuwe printer gekocht van hp, wil hem aansluiten op mijn computer maar het lukt niet,er is een cd bij van windows,maar ik heb ubuntu/linux 10.04 op mijn computer staan, hij is geinstalleerd ,vraag om af te printen doet het ook maar geeft een blanco blad,al na gekeken of de inkt er in is dat is allemaal in orde. heb alle klevertjes verwijderd.ben ten einde raad heeft iemand een oplossing of het ook al mee gemaakt, het kan toch niet dat ik geen nieuwe printer kan kopen.is er iemand die mij stap per stap kan helpen als ik jullie raad opvolg dan vraagt hij altijd iets anders dat ik niet kan terug vinden.

je kan mij helpen op verwijdert door verhaegen , best géén mailadressen in het openbaar vermelden aub @skynet.be
bedankt al op voorhand.
Laatst gewijzigd door jeannine5512 op 26 mar 2011, 16:36, 3 keer totaal gewijzigd.

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

21 mar 2011, 21:05

jeannine5512 schreef:hallo wie kan mij helpen heb een nieuwe printer gekocht van hp, wil hem aansluiten op mijn computer maar het lukt niet,er is een cd bij van windows,maar ik heb ubuntu op mijn computer staan, hij is geinstalleerd ,vraag om af te printen doet het ook maar geeft een blanco blad,al na gekeken of de inkt er in is dat is allemaal in orde.ben ten einde raad heeft iemand een oplossing of het ook al mee gemaakt, het kan toch niet dat ik geen nieuwe printer kan kopen.

je kan mij helpen op verwijdert door verhaegen , best géén mailadressen in het openbaar vermelden aub @skynet.be
bedankt al op voorhand.
Hallo jeannine,
HP is 1 van de beste die linux(ubuntu) ondersteunt, dus het zou me verwonderen dat je printer niet zou werken met ubuntu ... ik heb zelf ook een HP Photosmart printer, en heb hier geen enkel probleem mee ..... je kan met deze wizard hier eens kijken/invullen welke die van jou is : http://hplipopensource.com/hplip-web/in ... index.html
:wink:
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

21 mar 2011, 21:59

Een domme vraag van mij:
heb je de beschermklevertjes die onderaan de inkpotjes gekleefd staan weggenomen? Dat klein klevertje zorgt ervoor dat de printkoppen hun inkt niet zou verloren gaan! Ik werk ook met Ubuntu 10.10 en mijn printer is een HP Officejet J4580 en geen enkel probleem.
Laptop: MD95500 - centrino 1733 mhz - hd 100giga - 2giga ram ddr2 667- win xp-home
Desktop :Intel Core2 quad Q9550 socket 775 2,83 Ghz DDR2 4096 Mb NVIDIA Geforce 9600 GT - Windows 7

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

23 mar 2011, 10:07

jeaninne, kan je eens zeggen welk type van HP printer je hebt ?

alsook, heb je via synaptic hplip al geinstalleerd ? :

Afbeelding

Afbeelding
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

jeannine5512
Lid geworden op: 20 aug 2010, 09:54
Locatie: distellaan 77/0205

26 mar 2011, 16:34

jeannine5512 schreef:hallo wie kan mij helpen heb een nieuwe printer gekocht van hp, wil hem aansluiten op mijn computer maar het lukt niet,er is een cd bij van windows,maar ik heb ubuntu/linux 10.04 op mijn computer staan, hij is geinstalleerd ,vraag om af te printen doet het ook maar geeft een blanco blad,al na gekeken of de inkt er in is dat is allemaal in orde. heb alle klevertjes verwijderd.ben ten einde raad heeft iemand een oplossing of het ook al mee gemaakt, het kan toch niet dat ik geen nieuwe printer kan kopen.

je kan mij helpen op verwijdert door verhaegen , best géén mailadressen in het openbaar vermelden aub @skynet.be
bedankt al op voorhand.
heb nu alles geprobeerd en niets lukt als ik jullie raad toepas dan vraagt hij altijd iets anders dat ik dan niet kan terug vinden, is er iemand die mij kan helpen stap per stap aub

25K46
Lid geworden op: 17 jun 2010, 13:09
Locatie: Lubbeek

18 jan 2012, 12:57

Dag Jeannine. Welk model heb je? Als het apparaat ook zou kunnen scannen, kan je dan een (kleuren)kopie maken zonder dat de pc aanstaat. Dan weet je zeker dat de inktpatronen correct geplaatst zijn.
Windows NT op Digital AXP/150 Jensen PC
Ubuntu 11.10 D915GAV
Z80 machinetaal op MicroProfessor

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

07 feb 2012, 22:53

Ik ben voorlopig nog Ubuntu gebruiker.Je zou HPLIP-toolbox moeten installeren via Ubuntu softwarecenter of via die Synaptic.Normaal krijg je dan een blauw HP icoon te zien.Van daaruit kun je add printer doen.Tijdens deze bewerking zou je iets moeten kopieëren of gewoon de printer aanschakelen.
Het systeem is zo dom denk ik;als de usb stekker eruit ligt ongewild dan is er geen melding van of evtl een lampje dat pinkt.Suc6.