gezocht programma voor uurroosters te maken

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

beertje53
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:15
Locatie: genk B Limburg

28 mar 2011, 22:56

beste,

ik ben op zoek naar een goed gratis programma om uurroosters te maken onder ubuntu.
het gaat namelijk over een 24 uur systeem 7/7 dagen , moet dienen voor een onderhoudsploeg in een bejaarden tehuis.

ik ben aangeraden van NISPLAN... maar is te betalen en draait niet onder Ubuntu.

wie heeft er een hint of kent zo een programma??

alvast bedankt
Johan
alleen volhouders winnen

go4it
Lid geworden op: 31 jan 2008, 20:15

29 mar 2011, 00:20

Is Calendar van Google geen oplossing ?

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

29 mar 2011, 14:59

In Calc van OpenOffice kan je ook zoiets maken als dit voorbeeld in excel :
http://www.filetransit.com/screenshot.php?id=39464
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

07 apr 2011, 18:29

Ik denk dat je nog lang naar zo'n gratis programma gaat moeten zoeken. Het programma moet rekening houden met allerlei dienstprestaties - 24/24 7op 7 - moet voorzien op allerlei werktijden 1/2 time, 4/5e, zwangerschapsverlof, ziekte - dubbele compentaties voor zondagsprestaties samengevat al wat de wetgever voorschrijft.
Je zal misschien een amateur vinden die je een programma geeft om de diensturen te berekenen, hetgeen minder eisen stelt maar zo'n gratis programma om een dienstrooster uit je mouw schudden kan je vergeten.
Laptop: MD95500 - centrino 1733 mhz - hd 100giga - 2giga ram ddr2 667- win xp-home
Desktop :Intel Core2 quad Q9550 socket 775 2,83 Ghz DDR2 4096 Mb NVIDIA Geforce 9600 GT - Windows 7
Gast

18 apr 2011, 14:37

Ik denk dat je nog lang naar zo'n gratis programma gaat moeten zoeken. Het programma moet rekening houden met allerlei dienstprestaties - 24/24 7op 7 - moet voorzien op allerlei werktijden 1/2 time, 4/5e, zwangerschapsverlof, ziekte - dubbele compentaties voor zondagsprestaties samengevat al wat de wetgever voorschrijft.
Je zal misschien een amateur vinden die je een programma geeft om de diensturen te berekenen, hetgeen minder eisen stelt maar zo'n gratis programma om een dienstrooster uit je mouw schudden kan je vergeten.
Met een beetje kennis van OpenOffice moet dit zeker lukken om dit zelf te maken. OpenOffice zit in elke Linux versie als bureau applicatie.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

19 apr 2011, 09:18

Professionele toepassingen dien je tot op heden nog altijd onder Windows draaien of in Wine onder Linux.

Behalve als je zelf de programmeertalen C++ of Python machtig bent - de twee de facto programmeertalen onder Linux - moet je er niet aan denken om het geheel rechtstreeks onder Linux te draaien.

Ik weet niet hoe ver je staat met je functionele analyse over je uurroosters, maar de kans dat je het zelf moet ontwikkelen is groot, daar ieder schoolnet andere wetgeving heeft en je telkens de wetgeving verandert, je ook je programma moet herwerken. Daarom zijn die pakketten ook zo duur, omdat het op maat van ieder schoolnet geschreven moet worden.
Gast

19 apr 2011, 14:35

Wamukota , ik ben volledig met jouw stelling akkoord.

Maar als ik de vraag lees
ik ben op zoek naar een goed gratis programma om uurroosters te maken onder ubuntu.
het gaat namelijk over een 24 uur systeem 7/7 dagen , moet dienen voor een onderhoudsploeg in een bejaarden tehuis.
Begrijp ik hieruit , een onderhoudsploeg in een bejaardentehuis.
Welke maand, welke week, welke dagen, welke uren, en wie doet wat.
In calc van openoffice moet dit zeker lukken om deze uurroosters te maken.
Als ik verkeerd denk, mijn exuses hiervoor.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

19 apr 2011, 15:55

Tja, alweer niet goed gelezen van mij...

In het geval van een kalender is een spreadsheet wellicht wel de beste oplossing. Per maand een tablad maken, per kolom 1 dag en per rij een uur. Zou moeten volstaan.

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

19 apr 2011, 18:24

François12,
Het berekenen van de uren kan inderdaad door o.a met een speadsheet gedaan worden. Maar als ik Beertje haar/zijn verzoek lees en herlees, heb ik de indruk dat zij/hij een programma zoekt die een dienstrooster ontwerpt. Ik beschik over 14 personeelsleden waarvan er in de voormiddag 3 van dienst zijn van 07.00u tot 14.36u en bijvoorbeeld 2 personeelsleden van 14.00u tot 21.36u en dan 2 van 21.30u tot 07.00u.
De 14 personeelsleden hebben een beurtrol, zodanig dat iedereen hetzelfde aantal voormiddagen, namiddagen, nachten en zaterdag en zondagen heeft.
Het programma moet ook het jaarlijks verlof verwerken.
Er moeten ook alternatieven in het programma zitten, wijzigingen doorvoeren wanneer plots iemand ziek valt...wie gaat hem vervangen.
De wijzigingen in de prestaties 4/5, ouderschapsverlof en noem maar op. Ik heb jaren dienstroosters moeten maken en het is daar dat mijn eerste grijze haren ontstaan zijn.
Laptop: MD95500 - centrino 1733 mhz - hd 100giga - 2giga ram ddr2 667- win xp-home
Desktop :Intel Core2 quad Q9550 socket 775 2,83 Ghz DDR2 4096 Mb NVIDIA Geforce 9600 GT - Windows 7
Gast

19 apr 2011, 18:37

William, ik heb dat ook allemaal meegemaakt , en vooral het weekendsysteem bezorgt je grijze haren.
Men moet vijfwekelijks op zaterdag werken. Toevallig waren het dan altijd dezelfden die dan op zaterdag moesten werken plots vrijdagavond ziek werden, en na het weekend waren ze terug zo gezond als een visje. Begin maar eens op zaterdag naar vervanging te zoeken.

frank hilaire
Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:19
Locatie: Brugge 8000

15 mei 2011, 18:30

Hi - misschien ongelegen maar onder Ubuntu 11.04 staat een programma van een High school - nog volledig in het Engels - en volledig open source:
"Time Table Generation "
De mogelijkheden lijken me zeer uitgebreid. Te vinden in het ubuntu softwarecenter.