Ubuntu 11.04 - Enkele tips na de installatie

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

30 apr 2011, 15:01


robo2
Lid geworden op: 05 sep 2007, 20:58
Locatie: Bellegem

04 mei 2011, 10:43

Dank u voor de tips.
Toch heb ik nog moeilijkheden. Het is een grote verandering.

Ik heb ergens op je website, iets laten weten over moeilijkheden om de extra's binnen te halen.
Normaal krijg je een tekst die je kan aankruisen om aan te tonen dat je akkoord bent.
Nu kreeg ik alleen een tekst met onderaan eenvoudig Ok.

Ik denk dat het proces daar is blijven steken.

En ik kan verder Compiz niet binnenhalen.

Ook de dubbele zin (in verband met de DVD's) krijg ik niet in de terminaal.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

04 mei 2011, 10:45

Via de tab-toets spring je naar de OK-knop en druk je op Enter. Standaard konsole manier om naar knoppen en invulvelden te gaan.

robo2
Lid geworden op: 05 sep 2007, 20:58
Locatie: Bellegem

04 mei 2011, 11:37

Ik heb nu kunnen de extra's downloaden.
Ik moest wel eerst ingeven: sudo dpkg --configure -a.
Dit om de dpkg te deblokkeren.

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

05 mei 2011, 10:39

Mijn persoonlijke ondervinding omtrent nieuwe versies van ubuntu, is dat je best enkele weken, of zelfs maanden, wacht met upgraden, omdat er toch nog wat 'glitches'(bugs/mankementen) aanwezig zijn, die na een 'wachtperiode' door de ontwerpers verholpen worden.... :wink: :
http://www.theregister.co.uk/2011/04/29 ... t_oh_four/
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

05 mei 2011, 12:27

De auteur heeft duidelijk geen kaas gegeten van hoe je met Linux moet werken blijkbaar. Ik heb Natty draaien op mijn laptop sinds Beta1 en heb - zeker met de final - geen enkel probleem ondervonden met Unity.

Integendeel. Ik vind Unity een veel betere shell dan Gnome3. Het is ee systeem dat je een maximum aan ruimte geeft op je scherm, die de extra ruimte die door de menu's gebruikt wordt in de applicaties vrijgeeft - de menu;s komen nu bovenaan in het toppaneel te staan - en die doet wat ieder systeem zou moeten doen, zichzelf wegcijferen en de ruimte laten aan de applicaties. Unity is feitelijk de anti-KDE4 waar het net andersom is. Alle plasma dinges op je desktop zetten en ze dan niet zien als je een applicatie opstart.

Unity doet me veel denken aan openBox, maar dan in een ietsje gepolijster vorm.

Over dat wachten op Oneiric ... ik zou toch mijn hoop daar niet op stellen als je denkt dat Unity zal veranderen. Lees maar eens http://www.omgubuntu.co.uk/2011/05/mark ... Ubuntu!%29