kan geen draadloos netwerk vinden...

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

fred61
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:38
Locatie: vlissingen

16 sep 2011, 22:14

Dag mensen,

Ik heb gisteren van een vriend een usb-stick gekregen met daarop ubuntu 10.10.(op de stick heeft hij geschreven: SUbuntu 10.10 gnome persi). Ik heb gisteren bij hem thuis gekeken of deze stick werkte op mijn netbook. Het werkte perfect (een mooi en voor mij helemaal nieuw OS). Ik was draadloos met zijn netwerk verbonden (gewone wifi verbinding).
Echter, nu ben ik thuis... Ik heb ubuntu (probeer-optie) via de stick opgestart maar hij kan mijn draadloze netwerk niet vinden. Dus, dezelfde stick en hetzelfde netbook, alleen een ander netwerk.
In het vak network connections krijg ik alleen het netwerk waarop ik gisteren heb gewerkt te zien.
Waar kan ik mijn eigen netwerk vinden? Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank!

fred61
Lid geworden op: 16 sep 2011, 21:38
Locatie: vlissingen

17 sep 2011, 14:02

update:

Het is al gelukt.
Ik, als verstokte windowsgebruiker, heb de rechter muisknop gebruikt om naar connectiviteit te zoeken.
Door met de linker muisknop op het icoontje voor netwerken te klikken kwamen alle beschikbare netwerken in beeld, ook dat van mij dus.
Ik zal nu bekijken hoe ubuntu bevalt en daarna evt. installeren.
Hoe en waar weet ik nog niet. Op mijn netbook (acer aspire one D255) staat een 4 gig grote partitie met daarop android, wat m.i. geheel waardeloos is voor een netbook.
Ik heb geen idee of het mogelijk is dit station leeg te halen of te formatteren en dan voor ubuntu te gebruiken. Het aanmaken van nog een partitie spreekt mij niet zo aan (ben niet zo handig in die dingen en ben bang dat ik mijn windows partitie beschadig...)

Alvast dank voor een eventueel antwoord!