Ubuntu 11.04

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Spitsbroeder
Lid geworden op: 08 apr 2008, 22:59
Locatie: Limburg-Br.

27 sep 2011, 20:35

Graag had ik geweten hoe ik Ubuntu 11.04 terug kan verwijderen van mijn PC en er terug Win Xp op zetten,ik heb nog alle cd's van XP,na verschillende pogingen met de Win XP cd te laten opstarten komt Ubuntu iedere keer terug.Bedankt op voorhand voor de eventuele hulp.Gr....Spitsbroeder. :( :(
Windows 7 Ultimate (32) Firefox ccleaner malwarebytes Esset <<<ie11

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

28 sep 2011, 10:14

Spitsbroeder schreef:Graag had ik geweten hoe ik Ubuntu 11.04 terug kan verwijderen van mijn PC en er terug Win Xp op zetten,ik heb nog alle cd's van XP,na verschillende pogingen met de Win XP cd te laten opstarten komt Ubuntu iedere keer terug.Bedankt op voorhand voor de eventuele hulp.Gr....Spitsbroeder. :( :(
.....alle cd's van XP,......
Normaal staat XP op één DVD. Als jij verschillende schijfjes hebt, zijn er waarschijnlijk bij met de drivers voor je machine en/of met nog ander utitlities.
Geef eens juist op welke schijfjes je hebt, en met welke je geprobeerd hebt XP opnieuw te installeren.

Spitsbroeder
Lid geworden op: 08 apr 2008, 22:59
Locatie: Limburg-Br.

28 sep 2011, 16:06

hviaene,ik heb het volgende
1-de opstart DVD (xp pro)
2-de Driver cd
3-de Hardware Diagnosis cd
Ik heb in het verleden wegens een crasch Windows terug moeten installeren en dat ging toen zonder problemen.
Alleen nu lukt het mij niet om Ubuntu te verwijderen. Gr....Spitsbroeder.
Windows 7 Ultimate (32) Firefox ccleaner malwarebytes Esset <<<ie11

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 sep 2011, 20:34

Als de installatie van XP normaal afloopt, dan overschrijft die de bootloader, en kun je XP normaal opstarten. De partitie waar je Ubuntu op staat die is daarmee evenwel niet weg. Is dat je probleem? Of loop je ergens vast tijdens de (her)installatie van XP?

Spitsbroeder
Lid geworden op: 08 apr 2008, 22:59
Locatie: Limburg-Br.

29 sep 2011, 21:55

hviaene,het is zo dat de opstart van XP niet lukt Ubuntu loopt gewoon door,dus ik dacht als ik ubuntu kan verwijderen dan zou het met XP wel lukken,dat is juist mijn probleem.Gr....Spitsbroeder. :( :(
Windows 7 Ultimate (32) Firefox ccleaner malwarebytes Esset <<<ie11

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 sep 2011, 08:49

Spitsbroeder schreef:hviaene,het is zo dat de opstart van XP niet lukt Ubuntu loopt gewoon door,dus ik dacht als ik ubuntu kan verwijderen dan zou het met XP wel lukken,dat is juist mijn probleem.Gr....Spitsbroeder. :( :(
Sorry, ik probeer nog altijd te begrijpen wat er juist gebeurt. Wil je nu zeggen dat als je de PC opstart met de DVD van XP in je DVD speler, de installatie van XP niet begint, maar dat Ubuntu direkt van je harde schijf opstart??

Spitsbroeder
Lid geworden op: 08 apr 2008, 22:59
Locatie: Limburg-Br.

30 sep 2011, 17:11

hviaene,zoals u het beschrijft zo gebeurt het ook,het is daarom dat ik het niet snap,ik heb ongeveer 2 jaar geleden na een zware crach mijn pc terug moeten opstarten met de bijgeleverde opstart schijf en dat werkte toen perfect.Groeten Spitsbroeder. :( :( :(
Windows 7 Ultimate (32) Firefox ccleaner malwarebytes Esset <<<ie11

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 okt 2011, 09:34

Spitsbroeder schreef:hviaene,zoals u het beschrijft zo gebeurt het ook,het is daarom dat ik het niet snap,ik heb ongeveer 2 jaar geleden na een zware crach mijn pc terug moeten opstarten met de bijgeleverde opstart schijf en dat werkte toen perfect.Groeten Spitsbroeder. :( :( :(
Oei, ben je een beetje vertrouwd met de BIOS? Daar staat van welke schijven en in welke volgorde gestart wordt. Vermoedelijk staat de harde schijf nu voor de DVD drive.
Er zijn ook moederborden waarbij je helemaal in het begin van de opstart op F12 (of een dergelijke toets) kan drukken om dan de opstartschijf te kiezen.
Als dat allemaal chinees is voor jou, zoek dan eens in je kennissenkring naar iemand die er wel begrip van heeft.[/code]