Firefox opent niet meer.

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

22 jul 2012, 14:01

Firefox start niet meer!

Indien ik, na het opstarten van de pc, firefox open verschijnt het firefox icoon op de programmabalk maar verdwijnt na enkele seconden zonder firefox op te starten.
Opnieuw firefox opstarten geeft mij: "Firefox is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing Firefox process, or restart your system."
Dan hieronder het verdere verloop van mijn handelingen als root echter zonder resultaat.
" [root@Mandy leo]# killall firefox
" [root@Mandy leo]#
" [root@Mandy leo]# killall firefox (om zeker te zijn)
" firefox: no process found
" [root@Mandy leo]# firefox
" g_dbus_connection_real_closed: Remote peer vanished with error: Underlying GIOStream returned 0 bytes on an async read (g-io-error-quark, 0). Exiting.
" Terminated
Firefox is niet opgestart en het firefox icoontje op de programmabalk is verdwenen.

HELP!
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

23 jul 2012, 09:24

Ik vind je melding ook op http://www.mandrivaclub.nl/site/index.p ... ntry117041 en daar staat bij "opgelost" ????????
Heb je dit probleem nu terug? Met Mandriva of Ubuntu?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

23 jul 2012, 15:15

hviaene,
Ik gebruik sinds jaren Mandriva (het vroegere Mandrake). Sinds de update van versie 2010 naar 2011 stapelen de problemen zich op.
Het hier boven vermelde probleem is nu ook opgetreden na een update van 2011.. Vroeger heb ik dat opgelost met een totaal nieuwe installatie in de hoop ervan verlost te zijn, maar helaas.
Voor het ogenblik ben ik terug gegaan naar versie 2010, maar probeer toch versie 2011 te "herstellen".
Alle info om mijn probleem (firefox in Mandriva 2011) op te lossen is welkom.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 jul 2012, 08:45

Ik gebruik ook Mandriva 2011, zonder enig probleem.
MAAR, ik gebruik nooit de update om van de ene versie naar de andere te gaan. Altijd met een volledig nieuwe installatie. Ik heb er wel voor gezorgd dat /home en /var op andere partities staan zodat die niet door de installatie gewist worden. Ik kan je het alleen maar aanraden.
Verder staan er meldingen van jou probleem als Firefox wordt geopend met een root account, ik hoop dat jij dat niet doet?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

25 jul 2012, 12:32

hviaene schreef:Ik gebruik ook Mandriva 2011, zonder enig probleem.
MAAR, ik gebruik nooit de update om van de ene versie naar de andere te gaan. Altijd met een volledig nieuwe installatie. Ik heb er wel voor gezorgd dat /home en /var op andere partities staan zodat die niet door de installatie gewist worden. Ik kan je het alleen maar aanradent?
Doe ik ook niet en de /home partitie is ook afzonderlijk.
hviaene schreef:.....
Verder staan er meldingen van jou probleem als Firefox wordt geopend met een root account, ik hoop dat jij dat niet doet?
Heb dat enkel gedaan om te zien waarom firefox niet start.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

26 jul 2012, 20:41

En als je nu als je gewone gebruiker firefox opstart vanuit konsole, wat vertelt die dan?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

26 jul 2012, 21:50

hviaene schreef:En als je nu als je gewone gebruiker firefox opstart vanuit konsole, wat vertelt die dan?
niks! en firefox start ook niet op.
Ondertussen heb ik vast gesteld dat in safe mode firefox wel normaal opstart.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

12 aug 2012, 18:57

Ben uiteindelijk definitief overgestapt naar MAGEIA, een derivaat van MANDRIVA, en alle firefox problemen zijn opgelost.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

13 aug 2012, 14:15

Deken schreef:Ben uiteindelijk definitief overgestapt naar MAGEIA, een derivaat van MANDRIVA, en alle firefox problemen zijn opgelost.
Mageia 2 GNOME: not that good
:roll:
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 aug 2012, 08:43

nougabolle schreef:
Deken schreef:Ben uiteindelijk definitief overgestapt naar MAGEIA, een derivaat van MANDRIVA, en alle firefox problemen zijn opgelost.
Mageia 2 GNOME: not that good
:roll:
Ik ben ook geen fan van Gnome, maar op de laptop van mijn vrouw draait Mageia2 perfekt met KDE.