ubuntu 12.10

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

18 okt 2012, 08:54

Ubuntu 12.10 is in zijn eindstadium.
Ik had al een tijdje geleden upgegraded.
Ik zie dat er ineens een aantal letters in de forumberichten vervangen zijn door een zwart ruitje met een wit vraagteken.
Is dit algemeen of is het een ubuntu probleem... bvb... als leek denk ik dan: bepaalde windows-fonts kunnen niet weergegeven worden in ubuntu?!
Ik ben niet in de mogelijkheid om te controleren of mensen die windows gebruiken dit ook hebben in de berichten.
Wil u eens checken aub.
Ik wil weten of het een ubuntu-bug is.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

18 okt 2012, 09:01

Vesselin schreef: Ik zie dat er ineens een aantal letters in de forumberichten vervangen zijn door een zwart ruitje met een wit vraagteken.


Heeft zo goed als zeker niks met Ubuntu te maken, ik stel het hier vast op Win7 en Ubuntu12.10

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

18 okt 2012, 11:15

Hallo Vesselin,
als je op een website bent met firefox, klik dan links bovenaan op Bewerken (in't engels Edit) ... vervolgens op Voorkeuren (in't engels Preferences) ... vervolgens Inhoud (in't engels Content) ... dan Talen ( Languages in't engels) en kies daar dan Belgisch Nederlands ... (zie bijlagen ... ik werk momenteel met firefox Nightly , en dat is in't engels ... doch de werkwijze blijft in alle talen hetzelfde ) :
Afbeelding
Afbeelding
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

18 okt 2012, 21:03

Het is opgelost... waaraan lag het?!

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

18 okt 2012, 22:56

Vesselin schreef:Het is opgelost... waaraan lag het?!
Je browser moet weten met welke taal jouw bekeken website te doen heeft, en de server waar die website opstaat moet ook toestaan om de 'vreemde' karakters(van die taal) te laten 'herkennen' door de browser :
http://www.vangee.nl/content.php?actie= ... gen&pag=32
:wink:
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !