Document met opmaak inscannen en bewerken

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

07 dec 2012, 16:55

Beste,

Wil graag een tabel met tekst inscannen om nadien die tekst te kunnen bewerken, zeg veranderen.
Werk met gscan2pdf en libreoffice writer.
Wat ik ook probeer scannen lukt perfect maar na opslag kan ik er niet in werken.
Wie weet raad?

Met dank,

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 dec 2012, 09:59

lofty schreef:Beste,

Wil graag een tabel met tekst inscannen om nadien die tekst te kunnen bewerken, zeg veranderen.
Werk met gscan2pdf en libreoffice writer.
Wat ik ook probeer scannen lukt perfect maar na opslag kan ik er niet in werken.
Wie weet raad?

Met dank,
Kijk eens bij de Extension Manager of PDF Import er bij staat, zoniet moet je de package installeren.
Dan kun je een PDF openen in Draw, niet in Writer, en de mogelijkheden tot bewerken zijn zeer beperkt.
Eigenlijk moet je het rezultaat van de scanning te lijf gaan met een OCR programma (kooka e.d.), maar met een tabel vrees ik dat je heel wat werk zult hebben.

lofty
Lid geworden op: 18 jan 2008, 19:22
Locatie: oostende

23 dec 2012, 16:31

Beste Hviaene,

Dank voor uw antwoord ben heel de tijd bezig geweest met alles en nog wat om te proberen alles over te nemen.
Ben van armoe gestopt en heb zelf een ontwerp met tabellen gemaakt en nadien de emblemen en figuren in gescand en als jpeg ingebracht.
Wel veel werk maar goed resultaat, weer eens het bewijs dat "automatisch" niet altijd werkt.

Bedankt,

Marcel