beamer aansluiten op ubuntu 12.04 laptot

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

dnalor371
Lid geworden op: 17 jan 2006, 13:20
Locatie: wondelgem

26 mei 2013, 12:11

Mijn laptop geef geen verbinding met een beamer.

HP pavilion dv 9500.

ik heb uitsluitend ubuntu12.04 op mijn laptop.

wie kan mij helpen.dank bij voorbaat.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 mei 2013, 13:06

dnalor


Het merk en type vd beamer opgeven, is zeker zo handig hé.
Hier misschien meer kans op reacties ?
http://www.seniorennet.be/forum/viewforum.php?f=50
Of je hier registreren en je vraag stellen ?
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en- ... #msg736169
Suc6 hé.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

dnalor371
Lid geworden op: 17 jan 2006, 13:20
Locatie: wondelgem

26 mei 2013, 18:04

Ik zal verder naar de site gaan die je heeft doorgegeven
dank

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

26 mei 2013, 19:19

Een van de functietoetsen ik meen F8 (ben niet zeker heb geen beamer meer) heeft drie standen:
- alleen scherm laptop
- alleen scherm beamer
- beide schermen
maar dit moet zeker terug te vinden zijn in de handleiding.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

ageirna
Lid geworden op: 06 mar 2009, 07:56

23 mar 2014, 22:25

Hello; bij verschillende modellen laptops heb ik nog nooit de functie toetsen na de installatie van ubuntu of pclinuxos aan de praat gekregen
Dus ook geen extern scherm of beamer aansluiten mogelijk.
Mijn laatste ervaring was mee een sony vaio
Uren gezocht maar geen oplossing gevonden.
In de setup beeldscherm kon u wel een extern scherm kiezen, maar dat is een heel gedoe om dat telkenmale in te stellen. Setup wordt niet bewaard.
Voor de modale gebruiker dus uitgesloten.
Functie toetsen en linux niet vanzelfsprekend!

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 mar 2014, 09:47

ageirna schreef:Hello; bij verschillende modellen laptops heb ik nog nooit de functie toetsen na de installatie van ubuntu of pclinuxos aan de praat gekregen
Dus ook geen extern scherm of beamer aansluiten mogelijk.
Mijn laatste ervaring was mee een sony vaio
Uren gezocht maar geen oplossing gevonden.
In de setup beeldscherm kon u wel een extern scherm kiezen, maar dat is een heel gedoe om dat telkenmale in te stellen. Setup wordt niet bewaard.
Voor de modale gebruiker dus uitgesloten.
Functie toetsen en linux niet vanzelfsprekend!
Die funktietoetsen heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd, omdat de beamer automatisch aangeschakeld staat bij mijn Linux distributies. En verder gebruik ik de KDE-system settings (allicht systeeminstelingen in het Nederlands) om de instelingen eventueel te wijzigen, dan weet je tenminste wat je doet i.p.v. blindelings op die F-toetsen te drukken.

Oberon
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:36

28 mar 2014, 17:34

Als je een nvidia grafische chip in je laptop hebt -met bovengenoemde hp is dat zeker het geval- en je hebt de propriaitaire drivers van nvidia in ubuntu gedownload dan kan je ook een tool openen. Deze toepassing heet nvidia x server settings. Met dat tooltje krijg je een heel ander scherm te zien dan bij het zgn "schermen" in systeembeheer.
De kans is groot dat je de twee schermen te zien krijgt. Ik vermoed dat de opensource driver nv dat niet kan. Nvidia heeft wel voor een goede linux driver gezorgd en dat kan niet altijd van anderen gezegd worden. Pas op de laatste tijd is er een verbetering. Een nvidea grafische kaart en een hp printer en de kans is groot dat alles perfect werkt.
OS:ubuntu 10.04; Asus A8N SLI deluxe; AMD 64 3200+;NVidia Gforce 6600GT; apache webserver in localhost