internet op linux

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

13 aug 2013, 14:29

Mijn zeer oude PC heeft het begeven en ik kreeg een andere in depannage van een vriend.
Maar er staat Linux Mint 15 op en niet het klassieke Windows.
Eerste groot probleem voor mij : kan geen connectie maken met internet. Gebruikte een D-link ontvanger om het draadloos internet signaal van telenet te ontvangen op mijn vorige computer maar nu lukt het daarmee niet meer (lijkt windows gebonden).
kan iemand me een andere methode geven om een internet verbinding te maken met de Linux computer

groeten,
duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 aug 2013, 08:52

Ik dacht dat er wel iemand met een Mint of Ubuntu zou antwoorden, maar vooruit dan maar. Ik heb zelf een ander Linux sisteem (Mageia) dus wordt het voor mij een beetje gokken: zit er onder je menu's of desktop ikonen niet iets zoals "Netwerk Centrum"? Daar zul je je eigen drradloos netwerk moeten zien verschijnen en zul je het wachtwoord moeten invullen op verbinding te maken.

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

14 aug 2013, 16:38

na veel zoeken vond ik het lijstje met de draadloze netwerken, waar het mijne tussen stond.

na invoering van de telenetcode kreeg ik aansluiting

bedankt voor de tip

groeten,duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -