firefox zeeeeer traag

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

07 jan 2014, 09:28

Wat doen om Firefox te versnellen. Het opstarten alsook het scrollen neemt abnormaal veel tijd in beslag. Dit verschijnsel is opgetreden na een nieuwe Linuxinstallatie.
Misschien moest ik deze vraag onder "Linux" stellen?
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 jan 2014, 15:43

Brrr, dat kan van zoveel afhangen. Welke partities heb je op je schijf (schijven?) en welke overleven de installatie of werden er opnieuw geformatteerd. Vermoedelijk is er een nieuwe versie van Firefox meegekomen met de nieuwe installatie, maar zijn er missschien extensies of plugins die de installatie overleefd hebben???

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

10 jan 2014, 09:54

hviaene, Dank voor uw antwoord.
Ik moet mijn vraag wel verbeteren. Het is niet firefox die traag reageert maar wel de website "Skynet.be" die moeilijkheden heeft. En dat sinds een update van firefox. Ook moet ik hier opmerken dat ik firefox op linux gebruik. Ik heb reeds lang de indruk dat Skynet.be en Linux geen vrienden zijn.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 jan 2014, 09:20

Ik kijk eens naar die website , ook met Firefox/linux, maar merk geen speciaal rage reakties op, toch niet bij het navigeren tussen de verschillende bladzijden. Wat doe je juist dat zo traag gaat?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

11 jan 2014, 09:51

Het starten van de site, het scrollen van een bladzijde alsook het navigeren
tussen de bladzijden is moeilijk.
Met konqueror geen problemen met uitzondering dat ik mij daar niet kan
aanmelden. de volgende foutmelding verschijnt:
"Error 500: Request processing failed; nested exception is
org.springframework.webflow.definition.registry.NoSuchFlowDefinitionException:
No flow definition 'undefined' found"
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

12 jan 2014, 11:29

Ik heb er totaal geen probleem meer, maar in Google is het probleem zoals je die vanuit Konqueror beschrijft al een tijdje gekend.
Wat zijn je versies van Java en de flash plugin?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

16 jan 2014, 13:56

Het probleem is enkel op te lossen door een nieuwe videokaart te kopen. mijn PC is van 2003 en heeft een sleuf voor een AGP videokaart en die bestaan niet meer. Daarbij komt nog dat de AGP videokaarten niet meer ondersteund worden door de nieuwe software. Dat wordt dus een "nieuwe" PC. Heeft hier iemand een recentere pc in aanbieding?
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

17 jan 2014, 09:04

Deken schreef:Het probleem is enkel op te lossen door een nieuwe videokaart te kopen. mijn PC is van 2003 en heeft een sleuf voor een AGP videokaart en die bestaan niet meer. Daarbij komt nog dat de AGP videokaarten niet meer ondersteund worden door de nieuwe software. Dat wordt dus een "nieuwe" PC. Heeft hier iemand een recentere pc in aanbieding?
Welke videokaart is dat dan wel??? Dat die in linux niet meer ondersteud zou worden vind ik nogal onwaarschijnlijk. In Windows, dat is wart anders, daar geloof ik je direkt. Of heb je een specifieke toepassing die je problemen bezorgt?

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

17 jan 2014, 11:21

Van die videokaart ben ik niet op de hoogte . Ik had en zeg had want ondertussen
is die pc met Ubuntu stuk , met skynet het zelfde probleem .
Als U die skynet in Tunderbird onder brengt is dat probleem waarschijnlijk
opgelost . Tenminste bij mij was dat toch opgelost . Een tik en hij was open .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

18 jan 2014, 11:43

hviaene schreef:........ Dat die in linux niet meer ondersteud zou worden vind ik nogal onwaarschijnlijk.....................
Ge hebt gelijk, mijn veronderstelling is fout.

Om welke reden dan ook, bij een nieuwe installatie van MAGEIA ( vroeger MANDRIVA) is er in de kernel iets misgegaan met de NVIDIO driver.

Ondertussen heb ik van NVIDIA de driver voor mijn kaart geplukt. Maar de installatie lukt mij niet goed. Ik krijg de volgende commentaar:

quote
WARNING: The path to the `modprobe` utility reported by
'/proc/sys/kernel/modprobe', `/sbin/modprobe`, differs from the path
determined by `nvidia-installer`, `/usr/sbin/modprobe`. Please verify
that `/sbin/modprobe` works correctly and correct the path in
'/proc/sys/kernel/modprobe' if it does not.
unquote

Het lukt mij echter niet als root '/proc/sys/kernel/modprobe' aan te passen naar /usr/bin/modprobe. Alle hulp is welkom..
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

19 jan 2014, 09:04

Ik gebruik ook Mageia3 en een nvidia kaart, maar zulke maneuvers heb ik nooit moeten uithalen. Staan de non-free repositories aktief bij jou? Daar zitten normaal gezien alle paletten die nodig zijn voor nvidia?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

19 jan 2014, 13:20

hviaene schreef:Ik gebruik ook Mageia3 en een nvidia kaart, maar zulke maneuvers heb ik nooit moeten uithalen. Staan de non-free repositories aktief bij jou? Daar zitten normaal gezien alle paletten die nodig zijn voor nvidia?
De non-free repositories zijn inderdaad aangevinkt maar mijn PC is van 2003 met nog een AGP 4x/8x kaart.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

20 jan 2014, 10:59

Deken schreef:
hviaene schreef:Ik gebruik ook Mageia3 en een nvidia kaart, maar zulke maneuvers heb ik nooit moeten uithalen. Staan de non-free repositories aktief bij jou? Daar zitten normaal gezien alle paletten die nodig zijn voor nvidia?
De non-free repositories zijn inderdaad aangevinkt maar mijn PC is van 2003 met nog een AGP 4x/8x kaart.
Dat zou nog geen bezwaar mogen zijn.
Ik zou het volgende proberen: ga naar MCC - Apparatuur - Grafische xxxx (Ik werk zelf altijd in het engels, de nederlandse term ?????)

Kies daar voor de drivers onderaan de lijst voor "vesa" en test eens, normaal zou dat moeten werken, maar je schemrezolutie zal misschien ook moeten gewijzigd worden.
Voor alle zekerheid, herstart je PC dan.

Als je manueel hebt proberen nvidia software toe te voegen, versijdere die dan eerst. Kijk dan in MCC software toevoegen en zoek op nvidia. Selecteer zeker de items die vermelden "kernel-vidia", er zullen allicht een aantal andere packages meegeïnstalleerd worden.
Ga dan terug naar MCC - Apparatuur - Grafische xxxx en selekteer daar nu de gepaste nvidia kaart. Dat zou nu in orde moeten komen.

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

20 jan 2014, 14:01

Deze morgen vroeg, voordat ik uw bericht opende ben ik gaan grasduinen in MCC -NVIDIA-files en heb vastgesteld dat, om welke reden ook, de volgende 2 files niet geïnstalleerd waren.
"nvidia-current-kernel-3.10.24-desktop-2.mga3
"nvidia-current-kernel-desktop-latest
Zoals ik vermoedde heeft de installatie van de beide files het probleem opgelost.
Daar had ik eerder moeten aan denken vermits in System Setting, Desktop effects een "driver bug" vermeld werd (zie verder)
Nogmaals dank voor uw kostbare tijd.
Leo
Afbeelding
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.