Meerdere Distro's

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

bobvdv
Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
Locatie: boechout

24 feb 2014, 00:01

Lieve Linux techneuten, ik heb (na een pauze van ongeveer een jaar) de draad van Linux terug opgenomen. Verschillende distro's met live-cd uitgeprobeerd, en daarna effectief geinstalleerd. Maakt dat mijn HP Pavillion 5000 momenteel opgescheept zit met Mint 9 Mint 15 Ubuntu 12.04 zelfs Manjaro 0.8.8.
Kan iemand mij zeggen hoe ik de distro's die ik er terug zou willen afhalen er ook effectief kan afhalen, want ik kan met Gparted niet zien welke distro waar zit. Ik krijg trouwens steeds dezelfde partie indeling te zien, gelijk met welke distro ik de PC opstart. Of is het zo dat alle Linux-distro's op dezelfde partitie(s) geschreven wordt? Reden waarom ik Ubuntu en Manjaro er terug afwil ligt aan het feit dat ik op geen enkele manier (ben zot-gegoogled) mijn Wifi Broadcom 3418 aan de klap krijg. Met Mint zowel 9 als 15 gaat dit vanzelf en zonder bijkomende install te moeten doen.

Bedankt voor enigerlei reactie
Bob
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.

bobvdv
Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
Locatie: boechout

24 feb 2014, 00:03

Mijn vorig bericht gaat niet over de in mijn onderschrift vermelde ASUS, wel over mijn HP Pavillon waar gén Windows opstaat.

Bob
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

24 feb 2014, 09:27

Ik heb zelf geen Mint e.d., maar heeft die geen programma aan boord waarmee je de grub boot entries kunt veranderen?
Indien niet - en je bent het engels wat machtig, dan vind je op http://community.linuxmint.com/tutorial/view/910 pt. 5 de uitleg hoe je keuzes kunt verwijderen.
Noteer dan van de items die je weg doet, dan ook de partitie er van, dan kun je daarna met die partitie doen wat je maar wil.