Ubuntu - Nieuwe hardware

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

10 jun 2014, 16:10

Help! Ben nieuw op Ubuntu graag hulp om mijn scanner in orde te krijgen.

lsusb geeft: Bus 001 Device 003: ID 04b8:0130 Seiko Epson Corp. GT-X770 [Perfection V500]
Bij het starten van de scanner krijg ik: "Comando naar scanner sturen is mislukt. Controleer de status van de scanner."
De scanner is ingeschakeld. (powerled is on)
Hoe op te lossen?

In Mandriva/Mageia heeft men daarvoor MCC (Mandriva Control Center).
Dank bij voorbaat
Leo
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

apmob
Lid geworden op: 26 dec 2006, 20:37
Locatie: oostende

10 jun 2014, 17:44

Heb je de drivers geïnstalleerd (core package en iscan plugin)?
Deze zijn hier te vinden: http://download.ebz.epson.net/dsc/searc ... archModule
Daarna moet je de scanner kunnen gebruiken met "Image scan for linux". Met sommige scanprogramma's kan het wel eens gebeuren dat de scanner niet herkend wordt en dan krijg je deze foutmelding.


Groetjes

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 jun 2014, 10:07

Deken schreef:Help! Ben nieuw op Ubuntu graag hulp om mijn scanner in orde te krijgen.

lsusb geeft: Bus 001 Device 003: ID 04b8:0130 Seiko Epson Corp. GT-X770 [Perfection V500]
Bij het starten van de scanner krijg ik: "Comando naar scanner sturen is mislukt. Controleer de status van de scanner."
De scanner is ingeschakeld. (powerled is on)
Hoe op te lossen?

In Mandriva/Mageia heeft men daarvoor MCC (Mandriva Control Center).
Dank bij voorbaat
Leo
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarom je van Mageia afgestapt bent. Voor mij is het MCC een van de grootste redenen waarom ik het blijf gebruiken, en ik heb al veel andere distributies geprobeerd!