Uitwendige HD aansluiten via USB

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

30 jun 2014, 15:25

Een uitwendige HD (ide via USB) wordt, soms wel en soms niet, herkend in de bios. De kabels en de voeding zijn herhaaldelijk nagekeken en in orde bevonden. Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem?
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 jul 2014, 08:34

Deken schreef:Een uitwendige HD (ide via USB) wordt, soms wel en soms niet, herkend in de bios. De kabels en de voeding zijn herhaaldelijk nagekeken en in orde bevonden. Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem?
En waar in je BIOS verwacht je die te zien? Als die HD niet bootable is, dan verschijnt die niet in de boot options.

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

01 jul 2014, 09:02

Bij de keuze van de te gebruiken HD. De gebruikte HD is bootable
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 jul 2014, 10:55

Deken schreef:Bij de keuze van de te gebruiken HD. De gebruikte HD is bootable
Ja, dan weet ik het ook niet zo goed. Gebruik je die HD alleen maar op mee te booten?
Ik kan alleen maar vermoeden dat er toch iets moet schelen aan de aansluiting, liefst een knik in de kabel, of anders de plug op je computer.
Heb je een andere USB-HD of stick? Geeft die dan bij wijle geen problemen als je dezelfde USB poort gebruikt?

Deken
Lid geworden op: 30 jun 2007, 11:58

03 jul 2014, 13:22

hviaene schreef:
Deken schreef:.... Ik kan alleen maar vermoeden dat er toch iets moet schelen aan de aansluiting,....
Niet aan de aansluiting maar wel aan de MBR van de aan te sluiten HD.
Dank voor uw tussenkomst.
Leo
Het is voor mij een heel grote troost dat er geen domme vragen zijn..........wel domme antwoorden.