Driver canon wireless scanner werkt niet

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

01 dec 2021, 10:37

ik heb een Canon Pixma TS3452 gekocht en de printer en scanner drivers die Canon ter beschikking stelt ge-installeerd in mijn Linux 19.3.
De printer doet het uitstekend maar ik krijg het scangedeelte niet aan de praat.
Na raadpleging van Linux fora en Canon helpdesk heb ik geen oplossing kunnen vinden. Canon zegt dat ze Linux niet meer ondersteunen hoewel je de drivers voor Linux 64 bits nog wel kan downloaden.
Simple scanner of XSane vinden geen scanner.
Scangearmp2 idem dito : no SANE devices found.
Iemand een suggestie ?

P.S. via een omweg langs mijn Android smartphone kan ik wel scannen maar dat is wel wat omslachtig en ik vind dat wanneer je hardware koopt waarvoor er drivers bestaan, die dan ook moeten werken.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 dec 2021, 09:43

Ik ben zelf - voor iemand anders - ook met een Canon aan het sukkelen. Ik weet dat het kan, want ik heb het een aantal jaar geleden bij nog iemand anders in orde gekregen. Maar ik vermoed dat ik er niks van opgeschreven heb. Dom hé.
Zodra ik een stap verder ben, laat ik hier wel iets horen.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

02 dec 2021, 15:03

Hviaene, bedankt alvast.
Op een Nederlands Linux forum had ik nog gevonden dat een oplossing erin bestond om de firewall uit te schakelen omdat die de dubbelzijdige communicatie zou verhinderen.
Heb in terminal ufw disabled maar het resultaat is noppes.
Weer een mogelijkheid die kan geschrapt worden.
Mijn vorige Canon printer MX310 heb ik 10 + jaar gebruikt en die werkte perfect onder Linux. Nu is mijn gunstig oordeel over Canon wel een aantal graden gezakt.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia