Installatiegids voor SUSE 10.0 OSS on-line+

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

12 okt 2005, 19:46

ik heb de installatiegids voor de SUSE 10.0 OSS (Open Source Software) online gezet op mijn homepage.

U kunt hier effe gaan kijken : http://home.scarlet.be/baudrez/linux/10000.htm

Hou er wel rekening mee dat de plaatjes nogal groot zijn (640 x 480) en dat het dus wel een tijdje kan duren alvorens de pagina ingeladen is.

Rayke
Lid geworden op: 03 mei 2005, 09:45
Locatie: Tienen

13 okt 2005, 09:01

Awel dat ziet er prachtig uit en het werkt ok in firefox.
Fijne dag nog
Rayke
Administrator Mailgroep Linux

Medion MD 8800: Intel Pentium D 830
met Mandriva 2007.1 Power pack
Acer 3613WLMi: Intel CELERON M 370
met Mandriva 2007.1 Power pack
Linux Registered User 412629

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 okt 2005, 14:12

inderdaad knap werk hoor
ik gaan der zaterdag werk van maken (hoop tijd te hebben)
zal de 9 der maar afzwieren
en die 10 eropzetten , zodat ik kan volgen om hem volledig te maken , met de uitstekende service van wamukota

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

13 okt 2005, 19:15

mooi gedaan alain...heeft wel een beetje 'zweet' gekost zeker? 8)
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

13 okt 2005, 19:40

@verhaegen,

als je info staan hebt op je /home partitie (enfin, als je die als een stand alone partitie hebt aangemaakt) dan kun je daar terug aan, door in je nieuwe installatie, hetzelfde user account aan te maken.

SUSE zal dan zeggen dat er al zo'n /home/gebruiker met die naam bestaat, of ie de map mag overnemen. Gewoon bevestigen, en alles is zoals voordien (background, shortcuts, ...)

Als je echter een compleet nieuwe mappen structuur onder je /home wil aanmaken, om bv. met een clean system verder te gaan, maar toch je gegevens die in je /home staan wil gebruiken, dan moet je het volgende doen:

- log uit als gewone gebruiker
- Alt-Ctrl F2
- log daar in als root
- CD naar /home
- hernoem je /home/jehuidigenaam naar /home/jehuidigenaam.old (bv mv alain alain.old)
- plaats je SUSE10.0 DVD (of CD1) in je CDROM lade
- herstart je systeem (shutdown -r now)

- Tijdens de installatie je /home niet formatteren (nogal wiedes, maar onder senioren... ;-) )
Geef als gebruiker de naam op van je /home map, echter zonder de .old
Dan zul je onder je /home 2 mappen hebben:
/home/naam
/home/naam.old

Nu kun je alles uit je naam.old kopiëren naar je eigenste /home/naam en je hebt geen problemen met rechten.

Dat gezegd zijnde, ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar wel dat als antwoord gekregen op een vraag in een linux forum.
Het geheel lijkt me logisch, en zodra ik mij nLinux-box (die nu nog onder de 9.3 draait) upgrade naar de 10, zal ik het in ieder geval proberen.

Succes,

-- Alain --

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 okt 2005, 20:07

beste wamukota
in ieder geval heel hartelijk bedankt, voor al de antwoorden die je me al gaf .
en dat je zoveel tijd aan mij besteed !
dan te bedenken dat je zit te slaven op de rest van het werk !
ik zal dan ook een volgzame leerling van je proberen te zijn !
en ik zal je dan ook zoveel mogelijk proberen te steunen , met de beperkte kennis en mogelijkheden die me ter beschikking staan , om uw werkelijk titanisch en lovenswaardig initiatief te ondersteunen !
met de beste groeten
verhaegen

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

23 okt 2005, 19:57

Op mijn site http://home.scarlet.be/baudrez/linux/linux.htm heb ik een tutorial geschreven over de instellingen van KMail.


-- Alain --

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

05 nov 2005, 19:25

blijkbaar gaat GNOME desktop winnen t.o.v. KDE :roll:

"Novell is making one large strategic change. The GNOME interface is going to become the default interface on both the SLES (SuSE Linux Enterprise Server) and Novell Linux Desktop line.
KDE libraries will be supplied on both, but the bulk of Novell's interface moving forward will be on GNOME. "
http://www.eweek.com/article2/0,1895,1882118,00.asp

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

06 nov 2005, 21:11

nougabolle schreef:blijkbaar gaat GNOME desktop winnen t.o.v. KDE :roll:

"Novell is making one large strategic change. The GNOME interface is going to become the default interface on both the SLES (SuSE Linux Enterprise Server) and Novell Linux Desktop line.
KDE libraries will be supplied on both, but the bulk of Novell's interface moving forward will be on GNOME. "
http://www.eweek.com/article2/0,1895,1882118,00.asp
" In his opening remarks at the start of the conference Ubuntu founder Mark Shuttleworth announced that he was now using Kubuntu on his desktop machine and said he wanted Kubuntu to move to a first class distribution within the Ubuntu community. Free CDs for Kubuntu through shipit should be available for the next release if the planned Live CD Installer removes the need for a separate install CD."
http://linux.slashdot.org/linux/05/11/0 ... 21&tid=106