VHS video's op een DVD zetten

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

gavaso
Lid geworden op: 11 jan 2009, 09:00
Locatie: Nijlen

10 feb 2010, 14:01

Hoe zet ik oude vhs-films op DVD met mijn iMac-Intel. Bestaat daar een programma voor? Benodig je een verloopstekker om van de video uitgang van de videorecorder naar de Mac te gaan? Welke software is er beschikbaar?
Hopelijk evenveel antwoorden als ik vragen die ik gesteld heb.
Groetjes

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

11 feb 2010, 07:19

De makkelijkste manier om beelden van buiten naar binnen je Mac te brengen is via de Elgato EyeTV.

Dit apparaat kan zowel TV als beelden van een video recorder naar binnen slurpen en opnemen. De opgenomen beelden kun je vervolgens verder bewerken in iMovie o.i.d.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

15 nov 2011, 19:27

Om van de videorecorder naar de MAC te gaan gebruik ik "Video2PC" onlangs gekocht bij Blokker (ong. 15 euro). Dat bestaat uit een "doosje" met de nodige kabels en een SWprogramma. Eenvoudig, goedkoop en goede kwaliteit van overdracht. Verder verwerking langs iMovie (bij mij slechte ervaring) of een ander SWprogramma waarnaar ikzelf op zoek ben (zie vraag hieromtrent van opabio van gisteren).
andre

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

15 nov 2011, 19:27

Om van de videorecorder naar de MAC te gaan gebruik ik "Video2PC" onlangs gekocht bij Blokker (ong. 15 euro). Dat bestaat uit een "doosje" met de nodige kabels en een SWprogramma. Eenvoudig, goedkoop en goede kwaliteit van overdracht. Verder verwerking langs iMovie (bij mij slechte ervaring) of een ander SWprogramma waarnaar ikzelf op zoek ben (zie vraag hieromtrent van opabio van gisteren).
andre