Mac Notebook .

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

15 nov 2010, 10:46

Gegroet beste mensen .

Ik ben de gelukkige bezitter geworden van een Mac note book , gebruikt maar in uitstekende staat , van een familielid die spijtig genoeg geen hulp kan bieden voor de in gebruiksname .

Ik heb eerst gegoogled zodat ik al weet waarvoor de gaatjes dienen en op welk knoppeke ik moet drukken om Mac wakker te maken . De icoontjes lijken mij tamelijk duidelijk .

Zoals je kunt zien werk ik met een pc . Enkele knappe pc logen hebben mij daar indertijd fantastisch geholpen !

Nu moet ik ( graag ! ) beroep doen op de Mac mensen en om te beginnen vraag ik uw gewaardeerde hulp om op't net te geraken . Ik zit met telenet en vraag me af of ik zomaar van mijn pc naar de Mac kan ?

Graag uw advies . Met hartelijke dank , Willy .

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

15 nov 2010, 17:38

OK geen probleem , uit de pc , in de Mac , klaar !

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

15 nov 2010, 18:25

Je MacBook uit slaap halen is geen probleem. Als je'm in slaap doet door de klep dicht te doen, wat de meest logische manier is, dan kun je'm uit slaap halen door de klep weer open te doen. Als alles goed gaat krijg je dan automatisch weer beeld en kun je verder gaan waar je gebleven bent.

Als je veel wilt leren zou ik de website van MacMiep even bekijken: http://www.macmiep.nl

Waar de gaatjes van een MacBook voor zijn: http://www.apple.com/macbookair/specs.html
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

16 nov 2010, 08:29

:) Dank je vriendelijk en tot kijk !

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

18 nov 2010, 09:42

:roll: Mijn uitgebreid adresboek ( outlook express ) op mijn ext harde schijf gezet en aangesloten op macboek . staat nu op macboek bureaublad maar ik krijg het adresboek niet geimporteerd in macboek mail .
Hoe moet ik dat doen ?

Dank bij voorbaat pc ( mac :wink: ) logen .[/u]

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

19 nov 2010, 08:24

Adresboek met m'n Medion op een stick gezet en zo op de Mac
nu heb ik tenminste de lijst die ik kan raadplegen op m'n mac
maar hoe krijg ik hem in de Mac adresboek ?

Weinig Maclogen hier! :(

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

19 nov 2010, 08:33

Ik heb natuurlijk de goede raad hierboven gevolgd en ook al dikke boeken uit de bib gehaald , maar dat valt niet mee temeer omdat ik een Notebook heb !

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

21 nov 2010, 12:53

Wel, ik kan je verzekeren dat er geen verschil is tussen een MacBook of een iMac, althans niet wat software betreft. De iMac is natuurlijk iets sneller en groter maar verder werkt het allemaal hetzelfde.

Hoe heb je je adresboek van Windows afgehaald? En hoe probeer je dit weer te importeren in Adresboek van de Mac?

Als je Engels een beetje goed is volg dan deze stappen: http://email.about.com/od/macosxmailtip ... t_ol_c.htm

Klik ook vooral op de blauwe linkjes als je iets niet snapt, onder de link staat namelijk een verwijzing naar een pagina waar iets wordt uitgelegd.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

21 nov 2010, 18:11

spiksin schreef:Adresboek met m'n Medion op een stick gezet en zo op de Mac
nu heb ik tenminste de lijst die ik kan raadplegen op m'n mac
maar hoe krijg ik hem in de Mac adresboek ?

(

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

22 nov 2010, 18:36

Ja, en dan nu de link even aanklikken en lezen, daar staat namelijk exact in beschreven hoe je moet exporteren naar een USB stick, of iets anders, en hoe je dat weer kunt importeren op de Mac.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

26 nov 2010, 07:06

Ten einde raad !!! :(

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

26 nov 2010, 18:36

Ik wil je wel helpen via een remote-sessie. Het enige wat je daarvoor moet doen is: TeamViewer downloaden en installeren op zowel de Windows machine als de Mac.

Mij de betreffende codes toesturen als ik tijd heb om je te helpen. Op die manier kan ik je computer overnemen en kun je zien wat ik voor je doe om je te helpen. Het moet namelijk heel goed/makkelijk mogelijk zijn.

Als je hiermee akkoord gaat stuur je mij even een privébericht.

Teamviewer is gratis te downloaden op www.teamviewer.com
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

27 nov 2010, 07:59

8) en heel vriendelijk bedankt !

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

01 dec 2010, 09:15

:roll: ' k ben er eindelijk in geslaagd het adresboek uit de Medion naar de Mac te exporteren met e-mail .

Die lijst staat daar prachtig te schitteren maar ik moet nog leren ' slepen ' om die in het Mac adresboek te krijgen ?
Met nog dank voor uw aanbod wil ik graag eerst ' gewoon ' proberen met je goedvinden
?

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

01 dec 2010, 17:40

Open Adresboek -> Kies in het menu voor "Importeer" -> Kies de indeling en andere zaken en klik op OK. Dit zijn globaal de stappen die je moet doen.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.