adressen uit excel op etiketten in word

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

ebra
Lid geworden op: 24 dec 2007, 14:53
Locatie: aalst

02 dec 2010, 16:02

Wij beheren het adressenbestand van onze toneelgroep. Daarin zijn er spelers, sponsors, decorbouwers, andere leden enz... Die kunnen we perfect selecteren in excel. Maar die geselecteerde lijsten krijgen we moeilijk in word om er adreslabels met te drukken. Hoe verloopt dat het vlotst?
We werken met Mac OS X 10.6.5 en het Office programma 2008

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

02 dec 2010, 18:30

Makkelijkst: Word niet gebruiken.

In excel: zorg er in de voorkeuren/opties voor dat een CSV bestand gescheiden wordt door een , en niet door ; dit is van belang voor de werking van het volgende:

Makkelijkst:
* Exporteer het excel-bestand naar een CSV (Comma Separated Values)
* Open Adresboek
* Menu -> Importeer en selecteer het bestand
* Geef per kolom aan wat wat is door de keuzevelden in te stellen

* Als de adressen in Adresboek staan zet je ze netjes in een groep zodat je geen groepen of mensen door elkaar haalt.
* Selecteer de genomineerden en druk op CMD+P
* Stel in de printereigenschappen in dat je etiketten wilt gaan printen
* Stel in welke etiketten je hebt, met afmeting en alles er bij
* Je kunt nu zelfs brieven, mailings, kaarten printen met ieder een eigen naam en adres er boven. (daarvoor is adresboek bedoeld)

Lukt dit niet dan kan het liggen aan het aantal kolommen in je excel-bestand.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

ebra
Lid geworden op: 24 dec 2007, 14:53
Locatie: aalst

06 dec 2010, 17:10

Heb het geprobeerd, maar het lukte inderdaad niet. Is inderdaad nogal uitgebreid... Merciekes

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

06 dec 2010, 18:41

Als je mij het bestand e-mailt pas ik het voor je aan zodat je het zelf kunt importeren.

Óf ik kan een scherm-deel-sessie doen zodat je kunt zien hoe ik het doe voor je, op je eigen computer. Daarvoor heb je alleen Teamviewer nodig (gratis voor op de Mac) te downloaden op teamviewer.com.

Stuur even een persoonlijk bericht voor een manier waarop ik je kan helpen.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

ebra
Lid geworden op: 24 dec 2007, 14:53
Locatie: aalst

09 dec 2010, 23:22

Ik bezorg je dat zo snel mogelijk, maar ik ben nu niet thuis zodat ik mijn basismac niet kan gebruiken. Volgende week alleszins, en alvazst bedankt