omniDisksweeper

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

ch@
Lid geworden op: 28 apr 2005, 22:14
Locatie: ekeren

20 dec 2010, 23:32

Hoe weet ik wat ik kan deleten na gebruik van de omniDisksweeper?

Kan ik hiermee een oude mac (zonder installdisk) mee leegmaken??
Alvast bedankt.
perfektie is...is niet van DEZE wereld

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

21 dec 2010, 18:04

En hoe wil je daarna OS X installeren?

Als je een schijf weer een beetje netjes wilt maken dan maak je een nieuw account aan, geeft die beheerdersrechten en verwijdert het oude beheerdersaccount.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

ch@
Lid geworden op: 28 apr 2005, 22:14
Locatie: ekeren

21 dec 2010, 21:45

De oude mac, (osx 10.9.3)die harde schijf wil ik leegmaken, voordat ik hem naar het stort breng....ik weet niet of de sweeper dat ook effectief doet.
De mogelijkheid bestaat dat iemand de oude mac meeneemt, maar dan liefst zonder mijn gegevens.
Ik heb de sweeper gebruikt op mijn laptop, en vroeg me af of ik zelf nog iets mag/kan deleten, er blijven na gebruik benamingen in blauw, zwart en groen staan. Ik wou de sweeper gebruiken omdat de mac traaag is, en vermoed dat er veel "oude " bagage inzit.
De sweeper oplossing heb ik al googelend en via forums gevonden.
perfektie is...is niet van DEZE wereld

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

22 dec 2010, 10:16

10.9.3 bestaat niet, 9.3 wel.

Daarnaast zou ik wel willen weten welke Mac je hebt en waarom deze weg gaat.

Heb je al geprobeerd om je Mac te verkopen op tweedehandsmac.nl? Zelfs defecte Macs worden verkocht.

Mocht je de Mac toch naar de stort brengen dan kun je toch ook de harde schijf er uit halen en er een klokje van maken? Link
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

ch@
Lid geworden op: 28 apr 2005, 22:14
Locatie: ekeren

23 dec 2010, 00:01

Ik heb de cijfertjes omgedraaid, (':roll:') sorry...
Het is een blauwe Imac,G3 draait osx 10.3.9 ( kan switchen naar de classic mode) Hij is overbodig geworden, ik kan niet niet meer upgraden...en heb ondertussen een powerbook..
Ik bekijk je tips na de feestdagen, zeer leuk die klok! maar ik zou dat echt niet kunnen...alvast bedankt.
Ik geef dat op rust gesteld cool blauw bakje graag weg...maar ik wil wel mijn zaken eruit.
Thnx Sypie.
perfektie is...is niet van DEZE wereld