Aperture 3

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

16 jan 2011, 23:12

Heb onlangs Aperture 3 gedownload van App. Store. Alles vlot verlopen en import van foto's uit iPhoto in orde.
Alle foto's weergegeven als miniaturen zoals bij iPhoto. Tot daar alles Ok.
Maar wanneer ik een foto aanklik om in 't midden vergroot weer te geven om bv te bewerken wordt de foto als een rood vlak met blauwe delen weergegeven. Eigenaardig verschijnsel. Heeft iemand een idee?

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

21 jan 2011, 12:48

Onlangs melde ik een probleem met mijn aperture 3; nl dat ik bij vergroting van de miniaturen slechts een rood vlak kreeg. Een oplossing hiervoor vond ik niet op internet noch bij de helpdesk tot in de states toe.
Ik heb me er in vastgebeten en gevonden. Eigenlijk was het heel simpel en niemand wist dit blijkbaar. De oplossing dan: bovenaan in de balk staat "View"
en daarin komt o.a. voor "Highlight & cold Areas". Dit stond aangevinkt en bij verwijdering van die "vink" was de zaak OK. Voor de rest vind ik Aperture 3 een fantastisch programma dat hetzelfde kan als iMovie en iPhoto samen en dan nog meer uitgebreid; en dat voor een prijs van 62,99 €. op de App. store in plaats van 199 € in de handel. Een nederladstalig handboek heb ik gekocht voor 19,95 €