Apart numeriek keypath werkt plots niet meer

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

jamar
Lid geworden op: 07 aug 2007, 10:45

19 jan 2011, 13:01

Beste leden,

Mijn numeriek toetsenbord werkt plots niet meer. Ik veronderstel dat dit gebeurd is door onoordeelkundig één of andere functietoets ingedrukt te hebben.

Kan iemand me vertellen wat hiervan de oorzaak is?

Hartelijk dank bij voorbaat voor uw reactie.

Jacques
Systeem: Mac OS X versie 10.6

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jan 2011, 20:10

dit vond ik op de help van mac
De toetsen op het toetsenbord functioneren niet
Als u een draagbare computer gebruikt, controleert u of u op de Num vergr.-toets (F6) hebt gedrukt. Als u op deze toets drukt, worden de toetsen van het numerieke toetsenblok ingeschakeld en worden de overige lettertoetsen uitgeschakeld. Druk nogmaals op de Num vergr.-toets om de lettertoetsen weer in te schakelen.

Als u een USB-toetsenbord gebruikt, controleert u of de USB-connector is aangesloten. Als het probleem zich blijft voordoen, start u de computer opnieuw op.

Als u met een Apple Adjustable Keyboard en een Power Macintosh G3 (blauw-wit) werkt, kunt u de toetsen voor het wijzigen van het volume, voor het dempen en voor het opnemen niet gebruiken.

Zie ook

Ik weet dat je teveel op een van de functietoetsen gedrukt hebt en zo de functie van het numerieke toetsenbord hebt uitgeschakeld, maar ik ben ondertussen vergeten hoe je die fout herstelt.

Ga naar het appeltje in de linkerbovenhoek, druk systeemvoorkeuren ga naar hardware en ga dan naar muis en toetsenbord en zoek in de help

jamar
Lid geworden op: 07 aug 2007, 10:45

20 jan 2011, 11:13

Dank voor dit antwoord.
Inderdaad heb ik één van de controletoetsen per ongeluk ingedrukt wat maakt dat het numeriek pad uitgeschakeld was.
Ondertussen, met het opnieuw opstarten van de PC , is het euvel opgelost.

In ieder geval van harte dank voor uw onbaatzuchtige medewerking.

Jacques
Systeem: Mac OS X versie 10.6