iMovie

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

opabio
Lid geworden op: 24 feb 2010, 13:37
Locatie: Westerlo

15 nov 2011, 15:36

Ik ben op het ogenblik bezig met film van VHS-banden op MAC te zetten om later om te zetten naar DVD. Ik werk met MAC OSX versie 10.6.8 en tracht met de bijgeleverde iMovie (versie 9.0.4) één en ander "op te kuisen". Dit lukt niet zoals beschreven in "Help". Slepen van film op bureaublad naar iMovie lukt niet. Slepen van "gebeurtenissen" naar "projecten" lukt niet. Fragmenten weglaten (afkeuren noemt Help dat) gaat zeer moeilijk, zeer onduidelijk. Als ik de afgekeurde fragmenten naar de vuilbak wil verwijderen blokkeert het programma dat ik alleen geforceerd kan verlaten. Bij terug opstarten van de MAC is de film die behoorde bij een gebeurtenis verdwenen. Een ramp om hier mee te werken. Kent er iemand een ander programma dat werkt met MAC en waarmee ik filmen kan bewerken? Dank op voorhand.
andre

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

17 nov 2011, 06:55

Heb je de volgende dingen al eens geprobeerd/bekeken:

* Wat zijn de bestandsextensies van de bestanden op je bureaublad?
* Heb je de schijfbevoegdheden al eens hersteld?
* Heb je de voorkeuren van iMovie al eens verplaatst? (com.apple.imovie.plist)
* Het afkeuren van een filmfragment is iets anders dan het verwijderen en naar de prullenmand kieperen, laar het dus eerst lekker staan en maak je project.
* Hoe groot zijn de filmbestanden waar je mee werkt? (wat is dus de output van de bestanden die je omzet vanaf band naar de Mac?)
* Hoe vol staat je bureaublad? (ieder bestand wordt gezien als een apart Findervenster, alleen van dingen die op je bureaublad staan)

Zomaar wat vragen, maar niet onbelangrijke dingen!
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.