Help

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

inca
Lid geworden op: 15 nov 2010, 14:19

21 nov 2011, 10:35

Ik heb op aanraden van mijn zoon een Mac gekocht. Ik zit al enkele dagen alles te proberen om een beetje wegwijs te geraken. Maar heb een paar probleempjes waar ik niet uitgeraak:
1) Als ik de volledige map "Programma's" naar DOCK sleep, staat daar niet het vierkante icoontje met de lat, lineaal en pen, maar het icoontje dat als eerste staat in de map "programma's" en bij mij is dat het icoon voor het "adresboek".
2) In mijn Finder staat mijn naam niet bij mijn "Thuismap", er staat "IMAC 21", mijn zoon en dochter hebben alle 2 een account, en bij hen staat wel hun naam bij de Thuismap.
3) Bij hen worden documenten in DOCK onder stapels weergegeven, bij mij niet.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

23 nov 2011, 09:56

1: De map programma's die je in je Dock hebt gezet: rechter muisklik op deze map in je Dock -> Weergeven als: Map.

2: De naam die bij je Thuismap staat is daar neergezet bij de eerste installatie. Daar heb je een gebruikersnaam in moeten vullen. Als je daar IMAC21 neer hebt gezet dan staat dat bij je huisje. Dit kun je alleen wijzigen door een nieuwe gebruiker aan te maken die beheerder is en die alle rechten heeft net als IMAC21. Dit kun je doen in Systeemvoorkeuren -> Accounts (niet aan beginnen als je er geen kennis van hebt)

3: Map Documenten in het Dock: rechter muisklik op deze map in je Dock -> Weergevel als: Stapel.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

inca
Lid geworden op: 15 nov 2010, 14:19

29 nov 2011, 16:30

Bedankt voor de info, puntje 1 en 3 zijn aangepast. Wat betreft puntje 2, kan ik me niet herinneren dat ik ergens zou IMAC 21 ingevuld heb wanneer ik mijn account aangemaakt heb. Ik moet toch ergens iets fout gedaan hebben, en ik vind het nu natuurlijk spijtig dat ik dat niet kan veranderen.
Toch bedankt.