MacKeeper

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

23 nov 2011, 11:20

Regelmatig kom ik aankondigingen tegen om MacKeeper te downloaden om de computer zuiver te houden. Aangezien ik niet zomaar alles binnenhaal wat zogenaamd goed is voor de Mac vraag ik me af of er mensen zijn die dit programma kennen?

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

23 nov 2011, 11:53

acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

23 nov 2011, 16:54

Kort antwoord: Niet doen.
Lang antwoord: Nee, echt niet doen!

MacKeeper doet niets extra's wat je eigen Mac ook al doet. De boel is zo ingesteld dat je Mac zelf regelmatig zaken opruimt. MacKeeper gooit daar nog een flinke schep bovenop en maakt meer kapot dan dat jij kunt repareren. De diverse topics staan er vol mee. Dit programma veroorzaakt veel ellende.

Wat je beter kunt doen: een AdBlocker extensie in Safari toevoegen zodat je die reclames niet meer ziet, hoef je je ook niet af te vragen of het wat voor je is.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

oldandfresh
Lid geworden op: 02 nov 2012, 22:05

02 nov 2012, 22:10

sypie schreef:Kort antwoord: Niet doen.
Lang antwoord: Nee, echt niet doen!

MacKeeper doet niets extra's wat je eigen Mac ook al doet. De boel is zo ingesteld dat je Mac zelf regelmatig zaken opruimt. MacKeeper gooit daar nog een flinke schep bovenop en maakt meer kapot dan dat jij kunt repareren. De diverse topics staan er vol mee. Dit programma veroorzaakt veel ellende.

Wat je beter kunt doen: een AdBlocker extensie in Safari toevoegen zodat je die reclames niet meer ziet, hoef je je ook niet af te vragen of het wat voor je is.
Nou ik heb hem op aanraden van deze MacKeeper review toch maar aangeschaft, en het valt inderdaad een beetje tegen. De meeste tools zijn standaard al aanwezig in OS X, daarnaast heb ik ook het gevoel dat MacKeeper je Mac trager maakt. Geen aanrader in mijn ogen.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

05 nov 2012, 18:35

MacKeeper is rommel. Troep. Zooi.

Het voegt niets toe, maakt je Mac trager en het is moeilijk om compleet te verwijderen.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.