Schermbeveiliging en bureaublad

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

inca
Lid geworden op: 15 nov 2010, 14:19

08 dec 2011, 19:28

Wanneer ik onder "systeemvoorkeuren" "bureaublad en schermbeveiligingen" het "bureaublad" open, staat alles daar mooi gerangschikt nl: apple, IPhoto, mappen. Deze kan ik dan elk op zijn beurt open zetten, en kan ik de inhoud ervan zien.
Wanneer ik echter "schermbeveiliging" open, zie ik alleen apple en afbeeldingen. Wanneer ik afbeeldingen open zet, staat alles door elkaar, met voor mij onbekende logootjes ervoor.
Graag had ik dit ook mooi gerangschikt gezien zoals onder "Bureaublad".
Het is waarschijnlijk ook daardoor dat het aanzetten van mijn schermbeveiliging niet lukt.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

09 dec 2011, 16:54

Ook in de schermbeveiliging staat alles netjes:
Eerst Apple en daarna Afbeeldingen, die je uit kunt klappen.

Onder Apple vind je een aantal standaard schermbeveiligingen. Onder Afbeeldingen vind je de zaken die je in iPhoto hebt ingesteld. Als je daar plaatsen, gezichten en gebeurtenissen hebt neergezet dan vind je die hier weer terug.

Als er dus onbekende foto's of afbeeldingen tussen staan kijk dan eerst in de map Afbeeldingen en daarna in iPhoto. Als er in iPhoto afbeeldingen staan die je niet herkent dan kun je die het beste in iPhoto weghalen.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

inca
Lid geworden op: 15 nov 2010, 14:19

10 dec 2011, 14:15

Bedankt voor de info. Toch zie ik een aantal zaken staan die niet van mij zijn. O.a. namen, die wanneer je er op klikt toch mijn foto's toont. Mijn schermbeveiliging slaat aan na 3 min. (zo ingesteld door mij), maar na een 10 tal foto's komt die reclame tekst weer op het scherm van MAC, en zo langzamerhand ben ik die tekst beu gezien.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

12 dec 2011, 18:54

Wat staat er in de map Afbeeldingen voor documenten? Staat daar misschien ook een PDF bij?
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

inca
Lid geworden op: 15 nov 2010, 14:19

13 dec 2011, 19:13

Als ik via Finder naar de map "afbeeldingen" ga, staat daar alleen "I PHOTO Library" en "Photo Boot". Er staat daar geen PDF in.

inca
Lid geworden op: 15 nov 2010, 14:19

13 dec 2011, 19:30

En nog iets heel vreemds, als ik schermbeveiliging van 1 "gebeurtenis" vraag, komen gedurende een aantal minuten AL mijn foto's als schermbeveiliging.

Misteryman
Lid geworden op: 15 nov 2011, 10:24
Locatie: België

13 dec 2011, 22:11

Inca

Misschien ben je hier iets mee

http://support.apple.com/kb/HT2485?view ... cale=nl_NL

succes

beleefde groet
Win XP, home Edition service Pack3, AMD Athlon[tm] XP 1800+
Kloksnelheid 1.53 GHz, 768 MB
Avg free 2012, ccleaner