outlook naar mail

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

14 dec 2011, 23:12

Heb mijn echtgenote haar PC vervangen door een mac.
Uiteraard verliep dit alles vlot. Adres boek ook overgezet, maar de mails die daar in outlook staan krijg ik niet overgezet naar mail. Als ik ze kopieer naar een map en die eerst overzet op een externe HD en dan aansluit op de mac dan krijg ik MSG bestanden die ik niet kan invoeren. Hoe kan ik nu al die berichten uit POSTVAK-IN overzetten van die pc naar de mac?

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

15 dec 2011, 06:34

Er schijnt een omweggetje te zijn via Thunderbird, een mailprogramma van Mozilla.

Alle mail in Outlook wordt opgeslagen in een zogenaamd .PST bestand. Dit bestand moet je opzoeken en heb je nodig.

Hoe het werkt staat hier in het Engels uitgelegd onder het kopje Thunderbird: http://guides.macrumors.com/Moving_Emai ... Apple_Mail
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.

Gutenberg
Lid geworden op: 10 jun 2005, 00:04
Locatie: Edegem

15 dec 2011, 19:05

Bedankt skipy voor de mail.
Ik heb een beetje rondgesurft en een en ander genoteerd. Ik heb onder andere de mails van outlook geëxporteerd naar outlook express en deze dan met een stick overgezet naar de mac waar je dan de mails in enveloppevorm krijgt weergegeven in een eml bestand.Op mijn mac staat nog de oudere microsoft office en daar zat "Entourage" in en daar kunt ge dan die eml bestanden inbrengen, maar in de nieuwe microsoft office 2011 op de 2de mac zit die niet meer in. Die eml enveloppen kunt ge wel openen op de mac maar ik krijg ze dus niet in mail. De zoektocht gaat dus verder.

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

15 dec 2011, 20:10

sypie schreef: Hoe het werkt staat hier in het Engels uitgelegd onder het kopje Thunderbird: http://guides.macrumors.com/Moving_Emai ... Apple_Mail
En daarom staat er: Onder het kopje Thunderbird. Op deze manier krijg je namelijk wél een bestand die je in Mail kunt importeren.
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.