dreamweaver /joomla..

Vragen/antwoorden betreffende de Macintosh

beagle
Lid geworden op: 22 apr 2003, 19:02
Locatie: Wilrijk

03 feb 2012, 12:03

erven een verhaaltje voor ik de vraag stel.

Ik heb jaren web-site gemaakt met Adobe-GoLive van versie 4 t/m 8.2.
maar dan stopte Adobe met GO-live en ging in het bootje met Dreamweaver.
Ik zelf ben blijven werken op de mac met mijn Go-live tot ….
ik een hardware defect kreeg aan mijn harde schijf en een groot gedeelte van de software terug heb geinstaleert, via CD en/of Backup.
Grote verwondering ,ik kon de Go-live niet meer activeren…. Daarvoor moeten ik dus naar Adobe surfen om te horen dat ze dat product niet meer ondersteunen en ik dus best Dreamwaever zou aanschaffen.
Zo gezegd zo gedaan, verleden jaar dan uiteindelijk die DW5.0 aangeschaft, er proberen mee te werken… en het wegens frustratie terug in de kast opgeborgen.

Maar nu… ik kan niet werken met die DW5.0 Golive gaat ook niet meer en ik zou toch heel dringend aan mijn eigen website moeten gaan werken.

Nu de vragen.
1) Is er iemand in de buurt van Antwerpen, die mij een korte cursus DW5.0 zou kunnen geven ( Geen 2 jaar naar volwassen onderwijs A.u.b.-- ik ben tenslotte wel bijna 70 maar heel mijn leven IT geweest? dus echt een groentje ben ik niet) Ik wil dus mijn oude site omzetten via DW5.0 graag antwoord via PB.

2) Of is het beter dat ik die DW gewoon vergeet en verder ga met B;V; Joomla. en in Joomla is er daar ook bv een omzet tooltje dat je snel je oude site omzet
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ..

sypie
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:36
Locatie: Nijkerk

03 feb 2012, 15:17

Joomla≠html website!

Joomla is een enorm uitgebreid CMS waarmee je makkelijk pagina's kunt maken, berichten kunt plaatsen, zaken kunt verkopen, informatie kunt delen, toegang kunt beperken voor gebruikers en auteurs en dergelijke.

Als je in het verleden een HTML pagina hebt gemaakt, kan dat nu nog steeds.

In Dreamweaver kun je code bewerken én een voorbeeld zien, tegelijkertijd op hetzelfde scherm. Toch ben ik geen voorstander van Dreamweaver.

Misschien is Rapidweaver een betere/makkelijker optie?
Ik ben geen senior maar probeer senioren een zo goed mogelijk Mac te helpen met hun Mac.